2 Φωτογραφίες »
Σε περίπτωση που παρατηρήσετε σταδιακή αύξηση της θερμοκρασίας, ανοίξτε τον ανεμιστήρα της καμπίνας στη μέγιστη ένταση και «φουλ» ζεστό.
Σε παλαιότερο τεχνικό κείμενο, είχαμε αναφέρει ότι ένα μεγάλο ποσοστό της συνολικής φθοράς των κινητήρων γίνεται κατά την εκκίνηση, όπου η θερμοκρασία λειτουργίας είναι πολύ χαμηλότερη από την επιθυμητή. Αν με την έναρξη λειτουργίας το ψυκτικό μέσο κυκλοφορούσε μέσα στον κινητήρα, είναι προφανές ότι ο χρόνος που θα απαιτούνταν για να φτάσει ο κινητήρας σε φυσιολογική λειτουργία θα ήταν αυξημένος. Κάπου εδώ έρχεται ο θερμοστάτης, ένα εξάρτημα που «απομονώνει» το παραφλού από το ψυγείο, όταν η θερμοκρασία του πρώτου είναι χαμηλή και βρίσκεται στη σωλήνωση που μεταφέρει το ψυκτικό μέσο από τον κινητήρα προς το ψυγείο. Πέρα από την κρύα εκκίνηση, ο θερμοστάτης «ανοιγοκλείνει» συνεχώς κατά τη λειτουργία του κινητήρα ώστε το ψυκτικό μέσο να βρίσκεται στην κατάλληλη θερμοκρασία (90-100°C).
Από πόσα ψυγεία αποτελείται το κύκλωμα ψύξης; Η απάντηση, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο είναι δύο, διότι υπάρχει ένα πολύ μικρότερο ψυγείο συνήθως μέσα στο ταμπλό του αυτοκινήτου, το οποίο χρησιμοποιεί το θερμό ψυκτικό μέσο και έναν μικρό ανεμιστήρα ώστε να θερμαίνει το εσωτερικό του οχήματος τον χειμώνα.
2 Φωτογραφίες »
Η αντλία νερού στηρίζεται πάνω στον κορμό του κινητήρα και παίρνει κίνηση από αυτόν μέσω ιμάντα.
Από πόσα ψυγεία αποτελείται το κύκλωμα ψύξης; Η απάντηση, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο είναι δύο, διότι υπάρχει ένα πολύ μικρότερο ψυγείο συνήθως μέσα στο ταμπλό του αυτοκινήτου, το οποίο χρησιμοποιεί το θερμό ψυκτικό μέσο και έναν μικρό ανεμιστήρα ώστε να θερμαίνει το εσωτερικό του οχήματος τον χειμώνα.
Μερικά tips για τη σωστή λειτουργία του κυκλώματος ψύξης:
1. Ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τη στάθμη του ψυκτικού από το δοχείο διαστολής. Στους σύγχρονους κινητήρες η απώλεια υγρού δεν είναι φυσιολογική, συνεπώς πρέπει να γίνει έλεγχος του κυκλώματος και τοποθέτηση ψυκτικού κατάλληλων προδιαγραφών.
2. Σε αυτοκίνητα με ιμάντα χρονισμού, κατά την αντικατάσταση του σετ ιμάντα προτείνουμε και προληπτική αλλαγή της αντλίας νερού.
3. Σε περίπτωση που ταξιδεύετε με θερμοκρασία λειτουργίας χαμηλότερη της φυσιολογικής, ενδεχομένως να έχει κολλήσει ανοιχτός ο θερμοστάτης και να χρήζει αντικατάστασης.
4. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε σταδιακή αύξηση της θερμοκρασίας, πιθανόν να έχει κολλήσει κλειστός ο θερμοστάτης. Ανοίξτε τον ανεμιστήρα της καμπίνας στη μέγιστη ένταση και «φουλ» ζεστό, οδηγήστε με χαμηλές στροφές. Το δευτερεύον ψυγείο θα καταφέρει να διατηρήσει σχετικά χαμηλά τη θερμοκρασία μέχρι να φτάσετε στο συνεργείο.
2. Σε αυτοκίνητα με ιμάντα χρονισμού, κατά την αντικατάσταση του σετ ιμάντα προτείνουμε και προληπτική αλλαγή της αντλίας νερού.
3. Σε περίπτωση που ταξιδεύετε με θερμοκρασία λειτουργίας χαμηλότερη της φυσιολογικής, ενδεχομένως να έχει κολλήσει ανοιχτός ο θερμοστάτης και να χρήζει αντικατάστασης.
4. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε σταδιακή αύξηση της θερμοκρασίας, πιθανόν να έχει κολλήσει κλειστός ο θερμοστάτης. Ανοίξτε τον ανεμιστήρα της καμπίνας στη μέγιστη ένταση και «φουλ» ζεστό, οδηγήστε με χαμηλές στροφές. Το δευτερεύον ψυγείο θα καταφέρει να διατηρήσει σχετικά χαμηλά τη θερμοκρασία μέχρι να φτάσετε στο συνεργείο.
Σελίδα 1 | Ανέβασε θερμοκρασία; Άνοιξε το καλοριφέρ & πήγαινε στο συνεργείο! |
Σελίδα 2 | Γιατί είναι απαραίτητη η ψύξη του κινητήρα; |
Σελίδα 3 | Ψυγείο και αντλία νερού: Οι πρωταγωνιστές! |
Σελίδα 4 | Ο ρόλος του θερμοστάτη και το «άγνωστο» ψυγείο |