- Οι ζέστες έπιασαν για τα καλά, γιαυτό πρέπει να ξέρεις τι συμβαίνει στο ψυγείο του μοτέρ
- Μη βάζεις νερό στο σύστημα γιατί σκουριάζει η τρόμπα και όχι μόνο
- Ο θερμοστάτης «ανοιγοκλείνει» συνεχώς & κρατά σταθερή τη θερμοκρασία του παραφλού
- Και όμως το αμάξι σου έχει και δεύτερο ψυγείο, αυτό του καλοριφέρ
Οι ζέστες έπιασαν για τα καλά!
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος ψύξης και τα εξαρτήματα από τα οποία αποτελείται.
Όπως ήδη γνωρίζετε, η υψηλή θερμοκρασία είναι εχθρός του αυτοκινήτου ειδικά τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία, ο κίνδυνος να καταστραφεί ο κινητήρας από υπερθέρμανση είναι υπαρκτός. Ο κινητήρας λοιπόν θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί κάτω από φυσιολογικές συνθήκες, έργο που καλείται να επιτελέσει το σύστημα ψύξης. Όπως και το κύκλωμα της λίπανσης, έτσι και αυτό της ψύξης, αποτελούν τα σημαντικότερα υποσυστήματα για την απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα.
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος ψύξης, τα εξαρτήματα από τα οποία αποτελείται, αλλά και τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί έμφαση ώστε να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων, ειδικά τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού. Πώς λειτουργεί, λοιπόν, το ψυγείο; Ποιος ο ρόλος του θερμοστάτη και της αντλίας νερού; Ώρα να δοθούν οι απαντήσεις και να μάθετε τα πάντα για το σύστημα ψύξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ξέρετε ότι: - Η προσθήκη νερού στο κύκλωμα ψύξης είναι συχνό φαινόμενο και απόλυτα λανθασμένο, διότι οξειδώνει κάποια εξαρτήματα, δεν έχει λιπαντική ιδιότητα ώστε να προστατεύει την αντλία νερού και σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες χάνει την υγρή κατάστασή του.
- Το παραφλού αντλεί θερμότητα από τον κινητήρα και η ροή αέρα αντλεί θερμότητα από το παραφλού. Έτσι η θερμοκρασία λειτουργίας παραμένει σταθερή ανεξάρτητα από τις περιβαλλοντικές συνθήκες.
- Το βασικό ψυγείο υπάρχει για την ψύξη του παραφλού, ενώ το δευτερεύον για τη θέρμανση του αέρα που από το περιβάλλον εισέρχεται στην καμπίνα του αυτοκινήτου.