Διάγραμμα από ένα τυπικό κύκλωμα ψύξης στο οποίο φαίνονται το ψυγείο, η αντλία νερού, ο θερμοστάτης και λοιπά εξαρτήματα.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Διάγραμμα από ένα τυπικό κύκλωμα ψύξης στο οποίο φαίνονται το ψυγείο, η αντλία νερού, ο θερμοστάτης και λοιπά εξαρτήματα.

Γιατί είναι απαραίτητη η ψύξη του κινητήρα;

145.580 Επισκέψεις στο άρθρο

Σε κάθε κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα πολύ μικρό μέρος της θερμότητας μετατρέπεται σε μηχανικό έργο περιστρέφοντας τον στροφαλοφόρο άξονα, ένα μέρος κατευθύνεται μέσω των καυσαερίων στο περιβάλλον, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό απορροφάται από τα κινούμενα και μη εξαρτήματα του κινητήρα. Κάπου εδώ εμφανίζεται η ανάγκη ψύξης, αφού είναι γνωστό ότι τα δομικά μέρη του κινητήρα θα καταστραφούν σε περίπτωση που αυξηθεί η θερμοκρασία τους. Ξεκινάμε, λοιπόν, την «ανακάλυψη» του συγκεκριμένου υποσυστήματος, από πού αλλού, από το ίδιο το ψυκτικό μέσο. 

Αρχικά, θέλουμε μία ουσία με υψηλή «ειδική θερμοχωρητικότητα», δηλαδή να είναι ικανή να απορροφήσει τη μέγιστη δυνατή θερμότητα από τον κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα να είναι και λεπτόρρευστη (χαμηλό ιξώδες) ώστε να μην δαπανούνται μεγάλα ποσά ενέργειας για τη μεταφορά της στο κύκλωμα. Επίσης θέλουμε μία ουσία που να διατηρεί την υγρή κατάσταση σε όλο το εύρος θερμοκρασιών, από τους -10°C της κρύας εκκίνησης, μέχρι τους περίπου 110 °C. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταλήξει σε ένα υγρό που ικανοποιεί όλες αυτές τις ανάγκες και ονομάζεται παραφλού, ή αντιπηκτικό-ψυκτικό μέσο. Για την επιλογή του κατάλληλου υγρού θα πρέπει να ανατρέξετε στο «εγχειρίδιο χρήσης» όπου αναγράφονται οι κωδικοί προδιαγραφών (G11, G12, G12+), ώστε να επιλέξετε ένα ψυκτικό μέσο που εγκρίνει ο κατασκευαστής.

AUTOFIT PASXA
peugeot