Οι οπές που βλέπετε είναι τα «μονοπάτια» από τα οποία το ψυκτικό μέσο κινείται μέσα στον κινητήρα απορροφώντας θερμότητα.
Το ψυκτικό μέσο είναι αυτό που «ταξιδεύοντας» μέσα στον κινητήρα θα απορροφήσει ένα ποσοστό της θερμότητας με αποτέλεσμα να αυξηθεί η θερμοκρασία του. Συνεπώς, για να μειωθεί η θερμοκρασία του και να είναι έτοιμο για να ξανά-κατευθυνθεί προς τον κινητήρα θα πρέπει να περάσει από ένα εξάρτημα που θα αντλήσει θερμότητα από αυτό, έργο που αναλαμβάνει το ψυγείο. Πρόκειται για έναν εναλλάκτη που εκμεταλλεύεται τον αέρα ώστε να ψύξει το παραφλού, βρίσκεται συνήθως μπροστά από τον κινητήρα και πίσω από τις γρίλιες της μάσκας, ενώ το θερμό ψυκτικό μέσο εισέρχεται από μία σωλήνωση που βρίσκεται στο επάνω μέρος του ψυγείου και εξέρχεται ψυχρό από την σωλήνωση που βρίσκεται στο κάτω μέρος.
Σε περίπτωση που, λόγω μειωμένης ταχύτητας του οχήματος, η ποσότητα του αέρα δεν επαρκεί για την αποτελεσματική λειτουργία του ψυγείου, ενεργοποιείται ένας ανεμιστήρας, γνωστός και ως «βεντιλατέρ» ώστε να αυξήσει τη ροή. Αναφέραμε πριν λίγο ότι το ψυκτικό μέσο «ταξιδεύει» από τον κινητήρα στο ψυγείο. Τι χρειαζόμαστε, λοιπόν, για τη μεταφορά ρευστών στα αυτοκίνητα; Για τη μεταφορά του καυσίμου από το ντεπόζιτο στο σύστημα τροφοδοσίας υπάρχει μία αντλία, για τη μετακίνηση του λιπαντικού στο σύστημα λίπανσης επίσης. Έτσι και το ψυκτικό μέσο για να «ταξιδεύει» χρειάζεται μία ώθηση που έρχεται από την αντλία νερού, η οποία στηρίζεται πάνω στον κορμό του κινητήρα και παίρνει κίνηση από αυτόν μέσω ιμάντα.