Υπεύθυνο για την πολύ χαμηλή κατανάλωση του Suzuki Swift είναι το ήπια υβριδικό σύστημα που με 2,6 ίππους υποβοηθά τον Dualjet 1.200άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα. Ο προσανατολισμός του μοντέλου είναι στραμμένος προς την αστική χρήση, με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και χαμηλή κατανάλωση εντός πόλης, αλλά και μέση με 5,3 λτ./100 χλμ., όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας (4,7-4,8 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Suzuki με βάση το πρωτόκολλο WLTP). Μπορεί να μην διαθέτει τούρμπο, ωστόσο το χαμηλό του βάρος και η βοήθεια από το ήπια υβριδικό σύστημα θα κινήσουν αξιοπρεπώς το μικρό Suzuki, ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς να χρειαστεί συχνά να κατεβάσματα σχέσεων παρά μόνο στα προσπεράσματα.
Στο δρόμο, παρά την αστική φύση του Swift, η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα «HEARTEC» πάνω στην οποία στηρίχτηκε, έχει χαρίσει στο ιαπωνικό μοντέλο αρκετά σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά. Στις ενδοαστικές μετακινήσεις το νέο Swift παρουσιάζεται άνετο στο δρόμο, με τις 3,1 στροφές του τιμονιού και την καλή περιμετρική ορατότητα να βοηθούν τον οδηγό σε παρκάρισμα και μανούβρες (κύκλος στροφής 9,6 μ.). Η προσπέλαση των λακκουβών, θα γίνει αντιληπτή, ειδικά για τις εγκάρσιες, ωστόσο σε καμία περίπτωση οι ανωμαλίες δεν θα κουράσουν τους επιβαίνοντες. Στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζεται πολύ σταθερό και ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους, ωστόσο η απορρόφηση του θορύβου από την κύλιση και την απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου δεν είναι απόλυτα ικανοποιητική.
Από εκεί και πέρα η λειτουργία της ανασχεδιασμένης και πιο σκληρής ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα του Swift να πάρει κλίσεις, ακόμα και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης σε δρόμο με στροφές. Εκεί το ελαφρύ αμάξωμα σε συνδυασμό με το ενδοτικό πλαίσιο δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να οδηγήσει στο όριο και να «παίξει» με το ιαπωνικό μοντέλο, χωρίς φόβο, αφού ακόμα και αν το παρακάνει το ESP είναι εκεί να διορθώσει την κατάσταση… Λίγο πιο αποτελεσματικά θα θέλαμε τα φρένα, που χρειάστηκαν 38,0 μέτρα για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου από τα 100 χλμ./ώρα, καθώς και το τιμόνι που παρουσιάζει μια ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας.
Αν έχεις δώσει 25 χιλιάρικα τελική τιμή αγοράς για το υβριδικό Clio δεν νομίζω οτι μπορείς να υπερηφανεύεσαι για τα 5,5 λίτρα/100 χλμ και μια εξοικονόμηση που θα κάνεις 10 χρόνια να αποσβέσεις αν δεν είσαι ταξιτζής που γράψει 100.000 χλμ/χρόνο
Κύριοι του ειδικού τύπου το ξέρετε καλύτερα από εμένα, σαν ντίζελ, καίνε ΜΟΝΟ ΤΑ ΝΤΊΖΕΛ !!!
Αν έχεις δώσει 25 χιλιάρικα τελική τιμή αγοράς για το υβριδικό Clio δεν νομίζω οτι μπορείς να υπερηφανεύεσαι για τα 5,5 λίτρα/100 χλμ και μια εξοικονόμηση που θα κάνεις 10 χρόνια να αποσβέσεις αν δεν είσαι ταξιτζής που γράψει 100.000 χλμ/χρόνο