Η νέα γενιά E Class έχει διατηρήσει ουσιαστικά τις διαστάσεις της (με 4,95 μ. μήκος είναι σχεδόν 10 χλστ. μακρύτερη από πριν, αλλά το μεταξόνιο αυξήθηκε 20 χλστ. φθάνοντας στα 2.961 χλστ.) και βελτίωσε σημαντικά την αεροδυναμική της (συντελεστής οπισθέλκουσας στο 0,23). Έτσι, το πολυτελές μεσαίο σεντάν της Mercedes «σκίζει» τον αέρα κάτι που ωφελεί τόσο την κατανάλωση (η diesel Ε 220 d της δοκιμής ταξιδεύει με 140 χλμ./ώρα και κατανάλωση μόλις 5 λτ./100 χλμ.), όσο και τον αεροδυναμικό θόρυβο (στα 140 χλμ./ώρα στην καμπίνα εισβάλουν μόλις 66,9 ντεσιμπέλ).
Όλο το ταμπλό μια οθονάρα, σαν αυτή της λιμουζίνας S-Class
Όλο το πολυτελές και άκρως στιβαρό ταμπλό της νέας Mercedes E-Class καλύπτεται (έξτρα εξοπλισμός) από μια απίθανη οθονάρα μια εξέλιξη της Hyperscreen που πρωτοείδαμε στην EQS, την ηλεκτρική S-Slass. Αυτό το πάνελ αποτελείται στην πραγματικότητα από δύο οθόνες. Μία με διαγώνιο 14,4 ιντσών στο κέντρο για τον έλεγχο λειτουργιών και φυσικά του διαδραστικού συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης MBUX (του μιλάς και εκτελεί εντολές) και μια ακόμη με διαγώνιο 12,3 ιντσών εμπρός από τον συνοδηγό που έτσι μπορεί να ψυχαγωγείται βλέποντας βίντεο ή παίζοντας… παιχνίδια, χωρίς ο οδηγός φυσικά να έχει τη δυνατότητα να δει στην οθόνη αυτή (αν γυρίσει το κεφάλι βλέπει μια μαύρη οθόνη).
Diesel με 197 άλογα που καίει μόλις 5 λτ. στα 140 χλμ./ώρα
Ο δίλιτρος ντίζελ κινητήρας της E 220 d με τα 197 άλογα που δοκιμάζουμε επικουρείται από 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ με 23 άλογα και 205 Nm μέσα στο σασμάν. Το σύνολο είναι εξαιρετικά πολιτισμένο και ομαλό σε λειτουργία, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 σε 7,6 δλ., 60-100 σε 4,2 δλ. και 80-120 σε 5,1 δλ.), όντας παράλληλα και πολύ οικονομικό σε κατανάλωση diesel. H μέση κατανάλωση της δοκιμής ήταν γύρω από τα 7 λτ./100 χλμ., ενώ με 140 χλμ./ώρα καίει 5 λτ./100 χλμ.. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 66 λτ., η αυτονομία της E 200 d είναι σχεδόν 1.000 χλμ.!
Βγάζει φλας, προσπερνάει και ξαναμπαίνει στη λωρίδα, μόνη της
Η άνεση της Mercedes E 220 d είναι εξαιρετική, χωρίς μάλιστα θυσία στα δυναμικά της χαρακτηριστικά, που τυγχάνουν της μέγιστης βοήθειας από το εξωφρενικό ηλεκτρονικό της οπλοστάσιο. Μέσα σε όλα διαθέτει προηγμένη ημιαυτόνομη οδήγηση. Έτσι για παράδειγμα ταξιδεύεις στην εθνική, κρατάς το τιμόνι και το αυτοκίνητο βγάζει φλας, προσπερνά μέχρι τα 140 χλμ./ώρα και επανέρχεται στη λωρίδα μόνο του. Ανάμεσα στα πολλά συστήματα, υπάρχει και ενεργή τετραδιεύθυνση, που στρίβει τους πίσω τροχούς αντίθετα με τους μπροστινούς για ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και παράλληλα με τους μπροστινούς για σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.