Είναι της μόδας και καίνε τα λιγότερα ευρώ. Ποια είναι τα 5 SUV πόλης με το μικρότερο κόστος κίνησης με βάση τις μετρήσεις του AutoΤρίτη ΤΕST CENTER και με ποια τεχνολογία το καταφέρνουν;
Εμπορικός χαμός με τα SUVάκια (B-SUV) που έχουν «κερδίσει» το αγοραστικό κοινό και όχι άδικα. Προσφέρουν την ευελιξία ενός μικρού μοντέλου συνδυασμένη με ευρυχωρία και μεγάλο πορτ-μπαγκάζ, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζουν πανοραμική θέση οδήγησης και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για τις αποδράσεις από την γκρίζα καθημερινότητα. Και από κατανάλωση; Σίγουρα δεν πετυχαίνουν τα νούμερα των μικρών στα οποία βασίζονται, δεν ξεφεύγουν όμως. Μάλιστα κάποια είναι ιδιαίτερα οικονομικά στο κόστος μετακίνησης χάρη στις ιδιαίτερες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν για την κίνηση, αλλά και για να επιτύχουν χαμηλές καταναλώσεις. Σύμφωνα με τις μετρήσεις πραγματικής κατανάλωσης του AutoTρίτη TEST CENTER τα μοντέλα που ακολουθούν έχουν το μικρότερο κόστος κίνησης σε ευρώ ανά 100 χλμ.. Αυτό προκύπτει από τη μέση πραγματική κατανάλωση ανά 100 χλμ. επί το κόστος του καυσίμου ανά μονάδα μέτρησης. Στις 10/1/2022 η μέση τιμή αμόλυβδης 95άρας βενζίνης ήταν 1,758 ευρώ/λτ., πετρελαίου 1,491 ευρώ/λτ., υγραερίου (LPG) 0,997 ευρώ/λτ., φυσικού αερίου (CNG) 1,150 ευρώ/kg και ηλεκτρικού ρεύματος 0,17588 ευρώ/kwh (τελική τιμή ΔΕΗ στο πρώτο κλιμάκιο κατανάλωσης 0-1600 kwh).
Honda Jazz Crosstar: 9,2 ευρώ/100 χλμ.To υψηλό κόστος της βενζίνης σε συνδυασμό με την υψηλότερη κατανάλωση λόγω φύσεως δε θα επέτρεπαν σε ένα συμβατικό βενζινοκίνητο B-SUV να είναι μέσα στην πεντάδα με εκείνα με το χαμηλότερο κόστος μετακίνησης ανά 100 χλμ. Η αυτοφορτιζόμενη full υβριδική τεχνολογία όμως, που υποστηρίζει με ηλεκτρική βοήθεια τον βενζινοκινητήρα, αλλά και που επιτρέπει την ηλεκτροκίνηση στις εκκινήσεις ή για μικρές αποστάσεις, βοηθά το Honda Jazz Crosstar και το Toyota Yaris Cross να εμφανίζουν το χαμηλότερο κόστος κίνησης ανάμεσα στους βενζινοκίνητους ανταγωνιστές τους. Το… αλμυρό Honda Jazz Crosstar (από 28.900 ευρώ) είναι ουσιαστικά το Jazz με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και κάποια SUV πινελιές στην εξωτερική εμφάνιση. Ο 1,5 λτ. βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες και αυτόματο κιβώτιο μιας σχέση με το σύστημα να αποδίδει συνδυαστικά 109 ίππους. Οι τροχοί είναι συνδεδεμένοι με τον ηλεκτροκινητήρα κίνησης και ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιείται για να φορτίζει τη μπαταρία, αλλά όταν χρειαστεί πλήρης επιτάχυνση μπαίνει και αυτός στο παιχνίδι. Χάρη στην ευρεία ηλεκτροκίνηση του μοντέλου η μέση κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή (5,2 λτ./100 χλμ.). Αυτό μεταφράζεται σε μέσο κόστος κίνησης 9,2 ευρώ ανά 100 χλμ.
Toyota Yaris Cross: 9,3 ¤/100 χλμ.
Toyota Yaris Cross: 9,3 ευρώ/100 χλμ. Το άρτι αφιχθέν Toyota Yaris Cross στην υβριδική του έκδοση ( από 20.320 ευρώ) έχει επίσης κινητήρα 1,5 λτ. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα και τον eCVT αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, η συνδυαστική ισχύς είναι 116 άλογα. Το Yaris Cross βασίζεται στο απλό Υaris, αλλά είναι διαφορετικό μοντέλο, όπως δείχνει και η εμφάνισή του. Σε κάθε περίπτωση η υβριδική έκδοση έχει χαμηλή μέση κατανάλωση (5,3 λτ./100 χλμ.) κάτι που συνεπάγεται μέσο κόστος κίνησης9,3 ευρώ/100 χλμ. Μάλιστα μέσα στην πόλη λόγω της ευρείας ηλεκτροκίνησης, που εξασφαλίζει το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, η κατανάλωση είναι ακόμα πιο χαμηλή, κάτι το οποίο ισχύει και για το Honda Jazz Crosstar. Το Yaris Cross είναι διαθέσιμο και με ηλεκτρική τετρακίνηση (διαθέτει 2ο ηλεκτρικό μοτέρ 5,3 ίππων για τους πίσω τροχούς).
Καίει 8,2 ευρώ/100 χλμ. Το Ford Puma είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μικρά SUV της αγοράς και διατίθεται σε μία πλούσια γκάμα κινητήρων από την οποία δεν απουσιάζει και η diesel επιλογή. Πρόκειται για τον 1,5 EcoBlue, έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 1.499 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και 285 Nm ροπής. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Ford Puma με τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι ικανό να κινηθεί με μία μεικτή κατανάλωση της τάξης των 5,5 λτ./100 χλμ., επίδοση που εξασφαλίζει κόστος κίνησης 8,2 ευρώ/100 χλμ. Το SUVάκι της Ford συνδυάζει την ευχάριστη οδική συμπεριφορά με πλήρη εξοπλισμό, χαμηλό κόστος κίνησης, αλλά και τεράστιο χώρο αποσκευών, με τον τελευταίο να διαθέτει και το πολύ πρακτικό Mega Box.
Υγραέριο & 8,0 ευρώ/100 χλμ. Η έκδοση διπλού καυσίμου του Renault Captur (από 21.180 ευρώ) εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος είναι σχεδιασμένος ειδικά για καύση LPG και αποδίδει 100 ίππους. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας η μέση κατανάλωση υγραερίου είναι 8 λτ./100 χλμ., το οποίο μεταφράζεται με τη σημερινή τιμή του καυσίμου σε 8 ευρώ /100 χλμ.. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι οι δύο δεξαμενές καυσίμου 48 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων LPG (ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ανά πάσα στιγμή όποιο καύσιμο επιθυμεί πατώντας το σχετικό κουμπί εναλλαγής) εξασφαλίζουν αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 χιλιόμετρα, καθιστώντας το Renault Captur έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων.
Skoda Kamiq: 6,0 ευρώ/100 χλμ. Τα SEAT Arona και Skoda Kamiq είναι διαθέσιμα και σε εκδόσεις φυσικού αερίου για όσους ζητούν μια απόλυτα αποδοτική λύση, ακόμα και σήμερα που η τιμή του CNG έχει εκτοξευθεί. Τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα αεριοκίνησης του ομίλου VW με βάση τον 3κύλινδρο TSI κινητήρα διπλού καυσίμου (CNG ή βενζίνη) του ενός λίτρου, που αποδίδει 90 ίππους. Τα δύο μοντέλα φέρουν τρεις δεξαμενές που χωρούν συνολικά 13,8 κιλά φυσικού αερίου και εξασφαλίζουν αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων. Στην περίπτωση μάλιστα που τα αποθέματα φυσικού αερίου εξαντληθούν (δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής από τον οδηγό), τα δύο μοντέλα θα συνεχίσουν την πορεία με βενζίνη, χάρη στο «βοηθητικό» ρεζερβουάρ των μόλις 9 λίτρων. H συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 600 χλμ.. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως αφορά στο ελάχιστο κόστος κίνησης μιας και το CNG έχει και μικρή κατανάλωση (το LPG έχει μεγαλύτερη από τη βενζίνη ως λτ./100 χλμ.) και χαμηλό κόστος. Στην περίπτωση του SkodaKamiq 1,0 G-TEC (από ευρώ) η πραγματική μέση κατανάλωση είναι 5,2 kg φυσικού αερίου ανά 100 χλμ.. Αυτό μεταφράζεται σε 6 ευρώ ανά 100 χλμ..
SEAT Arona: 5,4 ¤/100 χλμ.
SEAT Arona: 5,4 ευρώ/100 χλμ. Το ελαφρύτερο SEATArona 1,0 TGI ( από ευρώ) είναι ακόμα πιο οικονομικό, αφού έχει πραγματική μέση κατανάλωση 4,7 kg/100 χλμ. το οποίο μεταφράζεται σε μόλις 5,4 ευρώ/100 χλμ..
Hyundai Kona Electric με μόλις 2,8 ευρώ/100 χλμ. Tο Hyundai Kona Electric (ξεχωρίζει, όχι τόσο για τα 204 άλογα, αλλά για τη θεωρητική αυτονομία των 449 χιλιομέτρων κατά WLTP (619 χλμ. εντός πόλης), για την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου των 64 kWh -υπάρχει και η «μικρή» των 39 kWh με αυτονομία 305 χλμ.. Στη διάθεση μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση των 64 kWh, την οποία πραγματικά δυσκολευτήκαμε να «αδειάσουμε», ενισχύοντας την άποψη περί μεγάλης αυτονομίας. Η «επίσημη» επιβεβαίωση ήρθε από τη διαδικασία των μετρήσεων μας, όπου το Kona εκτός από εντυπωσιακές επιδόσεις έδωσε μέση τιμή κατανάλωσης 16,1 kWh/100 χλμ., δηλαδή πραγματική αυτονομία άνω των 400 χλμ.. Με αυτά τα δεδομένα ηλεκτρικής κατανάλωσης, το Hyundai Kona Electric έχει το ρεκόρ για το μικρότερο κόστος κίνησης ανάμεσα σε όλα τα B-SUV, αφού απαιτεί μόλις 2,8 ευρώ/100 χλμ. Βέβαια αυτό το κόστος εκτοξεύεται αν η φόρτιση γίνει σε ταχυφορτιστή όπου η kwh κοστίζει περί τα 0,60 ευρώ… Εκεί βέβαια η φόρτιση της μπαταρίας, έως και το 80% της χωρητικότητάς της, διαρκεί περίπου 54 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW. Με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 7,2 kW, η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) διαρκεί έως 9 ώρες και 35 λεπτά για πλήρη φόρτιση (0%-100%), ενώ σε κοινή οικιακή πρίζα θα χρειαστεί 31 ώρες…