Αυτά είναι τα πέντε πιο φθηνά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορεί κάποιος να βρει σήμερα στην ελληνική αγορά.
Tα ηλεκτρικά διαθέτουν εχθρούς και φίλους!
Από τότε που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στις αγορές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα από τα κυρίαρχα θέματα συζήτησης ανάμεσα στους φίλους της αυτοκίνησης. Άλλοι δηλώνουν πολέμιοι της ηλεκτροκίνησης, άλλοι τάσσονται στο πλευρό της και υπάρχουν και εκείνοι που κρατούν ίσες αποστάσεις και από τις δύο πλευρές, μετρώντας τα υπέρ και τα κατά.
Για πολλούς του κόστος απόκτησης είναι ένας από τους αρνητικούς παράγοντες στις μέρες μας για την απόκτηση ηλεκτρικού, αφού η τεχνολογία είναι ακόμα νεοφερμένη, με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει η απόσβεση της επένδυσης από τις εταιρείες και έτσι οι τιμές να είναι πιο «τσιμπημένες» από αυτές αυτοκινήτων που εξοπλίζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για αυτό ακριβώς το λόγο το autotriti.gr συγκέντρωσε τα πέντε πιο φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά σήμερα και σας τα παρουσιάζει με... ονόματα και διευθύνσεις.
Έως 8.000 ευρώ η επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Αρχικά να θυμίσουμε πως στη χώρα μας παραμένει σε ισχύ το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που μπαίνει στο δεύτερο κύκλο του. Μάλιστα η συγκεκριμένη ενέργεια προσφέρει πλέον κρατική επιχορήγηση έως του ποσού των 8.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού, η οποία πρόσφατα ανέβηκε από τις 6.000 ευρώ που ίσχυε από όταν είχε αρχικά ανακοινωθεί, με αποτέλεσμα να καθιστά ακόμα πιο προσιτά τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα. Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα έχει αναδρομική ισχύ από 1.12.2021 και οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους από τον προσεχή Απρίλη που θα ανοίξει η πλταφόρμα έως τις 31.12.2023. Πάμε λοιπόν να δούμε τα μοντέλα...
Τιμή: 23.740 ευρώ Επιδότηση: 5.744 ευρώ Τιμή με επιδότηση και ΦΠΑ: 17.997 ευρώ
Το smart EQ fortwo coupe είναι η πιο οικονομική επιλογή που μπορεί κάποιος να βρει για την προ-facelift έκδοση του μικροσκοπικού μοντέλου (διαθέσιμο και το facelift). «Καρδιά» του ηλεκτρικού συστήματος είναι ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 82 ίππων και 160 Nm ροπής, με τις μπαταρίες του συστήματος να βρίσκονται στο δάπεδο και έχουν χωρητικότητα 17,6 kWh. Η μέγιστη ταχύτητά ανέρχεται στα 130 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία κίνησης ανέρχεται στα 133 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Η φόρτιση από οικιακή πρίζα διαρκεί περίπου 8 ώρες, ενώ από wallbox 7,4 kw περίπου 3 ώρες και από ταχυφορτιστή 22 kW μπορεί να καλυφθεί από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς τους, σε λιγότερο από 40 λεπτά φόρτισης.
Τιμή: 24.860 ευρώ Επιδότηση: 6.014 ευρώ Τιμή με επιδότηση και ΦΠΑ: 18.846 ευρώ
Το μίνι ηλεκτρικό VW e-up! μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο απόλυτος σύμμαχος για τις αστικές μετακινήσεις. Το μεγάλο ενδιαφέρον εστιάζεται κάτω από το καπό, εκεί που θα συναντήσουμε τον ηλεκτροκινητήρα 83 ίππων με 210 Nm ροπής και αυτονομία κίνησης 260 χιλιομέτρων που προσφέρει η μπαταρία των 32,3kWh. Με τη χρήση καλωδίου φόρτισης CCS (Combined Charging System) σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 40 kW, το 80% της φόρτισης γίνεται σε περίπου 1 ώρα. Με wall-box ισχύος 7,2 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει στο 80% μέσα σε 4 ώρες και 15 λεπτά ή σε 12 ώρες και 43 λεπτά με χρήση οικιακού εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW. Οι χώροι είναι αυστηρά για τέσσερις, με τα 250 λτ. χώρου αποσκευών να είναι μια χαρά για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Τιμή: 28.300 ευρώ Επιδότηση: 6.847 ευρώ Τιμή με επιδότηση και ΦΠΑ: 21.453 ευρώ
Το δημοφιλές Fiat 500 προσφέρεται και ως ηλεκτρικό με δύο εκδόσεις μπαταριών 23,65 kWh και 42 kWh. Η αυτονομία στην πρώτη φτάνει τα 180 χλμ., ενώ στη δεύτερη τα χιλιόμετρα φτάνουν τα 320. Δύο είναι και οι ιπποδυνάμεις που υπάρχουν, με την λιγότερη ισχυρή έκδοση να προσφέρει 95 ίππους ενώ η πιο ισχυρή 118. Το ηλεκτρικό 500 να σημειωθεί πως είναι διαθέσιμο τόσο σε έκδοση κάμπριο, όσο και σε 3+1 που αυξάνει την πρακτικότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως πρόσφατα προστέθηκε στην γκάμα του και η έκδοση (RED). Ως μοντέλο πόλης το 500 εντυπωσιάζει με την ευκολία στο χειρισμό του, χάρη στο ελαφρύ τιμόνι και τον κύκλο στροφής μόλις 9,7 μ., απόρροια φυσικά των κόμπακτ διαστάσεων (3.632x1.682x1.527).
Τιμή: 32.300 ευρώ Επιδότηση: 6.614 ευρώ Τιμή με επιδότηση και ΦΠΑ: 25.686 ευρώ
Μέσα στην κορυφαία 5άδα με τα πιο φθηνά ηλεκτρικά συναντούμε και το Peugeot e-208. Με ισχύ 136 ίππων και 260 Nm ροπής, είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο, κάτι που αποδεικνύει και το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,1 δλ., νούμερο που θυμίζει μοντέλα της GTi κατηγορίας! Τα 3 διαφορετικά προφίλ οδήγησης (eco, normal, sport) δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέγει πότε θα αποδίδει το 100% και πότε θα λειτουργεί πιο οικονομικά για μεγαλύτερη αυτονομία. Η μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh προσφέρει αυτονομία 340 χιλιομέτρων. Για μια πλήρη φόρτιση χρειάζεται οκτώ ώρες μέσω ενός φορτιστή 7,4 kW ή 5 ώρες και 15 λεπτά με φορτιστή 11 kW, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως το 80% σε μόλις 30 λεπτά (σε ταχυφορτιστή 100 kW).
Τιμή: 33.650 ευρώ Επιδότηση: 8.000 ευρώ Τιμή με επιδότηση και ΦΠΑ: 25.650 ευρώ
Την 5άδα με τα πιο προσιτά ηλεκτρικά συμπληρώνει το Opel Corsa-e, το οποίο αισθητικά δεν διαφέρει από το Corsa που εφοδιάζεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων και 260 Nm ροπής που χαρίζει καλές επιδόσεις (8,1 δλ. για το 0-100 και 2,1 δλ. για το 50-80 χλμ./ώρα) και σπορτίφ αίσθηση, όπως συμβαίνει άλλωστε με όλα τα ηλεκτρικά. Η αυτονομία είναι στα 337 χιλιόμετρα και προέρχεται αναλώνοντας ενέργεια από την μπαταρία των 50 kWh και 345 κιλών. H πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα είναι αργή (σχεδόν 24 ώρες), αλλά σε μονοφασικό Wallbox 7,4 kW (προσφέρεται) ο χρόνος πέφτει στις 7 ώρες και 30 λεπτά (5 ώρες σε τριφασικό 11 kW). Mε ταχυφορτιστή 100 kW το 80% της φόρτισης γίνεται σε 30 λεπτά.