Μπορεί τα μικρά SUV πόλης να έχουν την μεγαλύτερη δυναμική στην εγχώρια αγορά, τα οικογενειακά SUV, ωστόσο, είναι διαχρονικά η αγαπημένη επιλογή για τον Έλληνα καταναλωτή. Πάμε να δούμε τα 5 μικρομεσαία SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στη λιανική για το 2021.
Σε μία χρονιά που οι συνολικές ταξινομήσεις νέων μοντέλων ξεπέρασαν τις 100.000 χιλιάδες (101.472 για την ακρίβεια), τα μικρομεσαία SUV αντιπροσωπεύουν μερίδιο άνω του 20%. Ένα ποσοστό αναμενόμενο, καθώς η συγκεκριμένη τάση είχε αποτυπωθεί και από τις επιλογές των αναγνωστών στην 3η Ελληνική Έκθεση Αυτοκινήτου του AutoΤρίτη.
Αν, μάλιστα, εστιάσουμε αποκλειστικά στα αυτοκίνητα που αγοράζουν οι ιδιώτες, την λιανική αγορά δηλαδή, ο αριθμός των νέων C-SUV ανέρχεται στα 10.730 μοντέλα. Με άξονα αυτή την παράμετρο πάμε να δούμε τα 5 μικρομεσαία SUV που ξεχώρισαν στις λιανικές πωλήσεις για το 2021.
Το Audi Q3 ξεχωρίζει για την οχτάγωνη μάσκα που δεσπόζει μπροστά από τον αιχμηρό προφυλακτήρα, τα εντυπωσιακά LED φώτα και τους τονισμένους «ώμους», έχοντας και την κουπεδίζουσα παραλλαγή Audi Q3 Sportback.
Κορυφαίο σε λιανικές πωλήσεις στην premium κατηγορία των C-SUV είναι το Audi Q3 που το 2021 κατέγραψε 626 νέες ταξινομήσεις και βρέθηκε στην 5η θέση συνολικά της κλάσης. Το γερμανικό μικρομεσαίο SUV υιοθετεί την πεπατημένη των άλλων μοντέλων της εταιρείας και με την σειρά του διαθέτει ένα δυναμικό design, που μπορεί να ανταγωνιστεί τα υπόλοιπα μοντέλα της κλάσης.
Τα ακριβά υλικά χαρίζουν την αναγκαία premium αίσθηση, με την ένθεση υλικού τύπου «αλκαντάρα» στο ταμπλό να κερδίζει τις εντυπώσεις, μαζί με τις ψηφιακές οθόνες σε πίνακα οργάνων και ταμπλό.
Στην προκειμένη περίπτωση, το Audi Q3 ξεχωρίζει για την οχτάγωνη μάσκα που δεσπόζει μπροστά από τον αιχμηρό προφυλακτήρα, τα εντυπωσιακά LED φώτα και τους τονισμένους «ώμους». Για εκείνους που αναζητούν έξτρα κομψότητα υπάρχει το Audi Q3 Sportback με την κουπέ πίσω οροφή. Δεδομένα, στο εσωτερικό δεν μπορεί να υπάρξουν επιφυλάξεις. Τα ακριβά υλικά χαρίζουν την αναγκαία premium αίσθηση, με την ένθεση υλικού τύπου «αλκαντάρα» στο ταμπλό να κερδίζει τις εντυπώσεις, μαζί με τις ψηφιακές οθόνες σε πίνακα οργάνων και ταμπλό.
Όσον αφορά τους κινητήρες, το Audi Q3 διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης (και με ήπια υβριδική τεχνολογία), σε diesel, καθώς και σε Plug-in υβριδικές επιλογές των 245 ίππων. Επιλέγοντας την εμπορική έκδοση Q3 SB 35 TFSI των 150 ίππων με τo mHEV σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο S tronic θα σταθούμε στην συγκρατημένη κατανάλωση των 8,5 λτ./100 χλμ. και στο σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους. Βρείτε περισσότερα άρθρα και ειδήσεις για το Audi Q3.
Ευρύτατη η γκάμα κινητήρων στο νέο Hyundai Tucson που λανσάρεται στη χώρα μας με τρεις ήπια υβριδικές εκδόσεις, δύο βενζίνης (150 και 180 ίππων) και μία diesel (136 ίππων), την υβριδική έκδοση που προσφέρει 230 άλογα και την PHEV των 265 ίππων.
Ένα χρόνο κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά συμπλήρωσε η 4η γενιά του Hyundai Tucson το οποίο αποτελεί μία αγαπημένη επιλογή στην κατηγορία των C-SUV με 851 νέες πωλήσεις. Ακολουθώντας την σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας «Sensuous Sportiness» εντυπωσιάζει με την εμπρόσθια μάσκα και τα LED φωτιστικά σώματα που ενσωματώνει σε αυτή ως ένα ενιαίο σύνολο, το επονομαζόμενο μοτίβο «parametric jewels».
H μεγάλη ευρυχωρία είναι ατού για το Hyundai Tucson με το μεγαλύτερο «αέρα» για το κεφάλι των πίσω επιβατών (7,5εκ.) και το κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ στις υβριδικές εκδόσεις με τα 616 λτ. (577 λτ. στις υπόλοιπες).
Ελκυστική και μοντέρνα σχεδίαση συναντάμε και στο εσωτερικό του νέου Hyundai Tucson, όπου είναι έντονο το ψηφιακό ύφος από την 8άρα (στην βασική) οθόνη αφής και τον πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών. Στα θετικά του κορεατικού C-SUV η καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, καθώς και η μεγάλη ευρυχωρία μιας και μιλάμε για το μοντέλο με το μεγαλύτερο «αέρα» για το κεφάλι των πίσω επιβατών (7,5εκ.) και εκείνο με το κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ στις υβριδικές εκδόσεις με τα 616 λτ. (577 λτ. στις υπόλοιπες).
Αφού αναφερθήκαμε και στους υβριδικούς κινητήρες, να πούμε πως το νέο Hyundai Tucson λανσάρεται στη χώρα μας με τρεις ήπια υβριδικές εκδόσεις, δύο βενζίνης (150 και 180 ίππων) και μία diesel (136 ίππων), την υβριδική έκδοση που προσφέρει 230 άλογα και την PHEV των 265 ίππων. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, οι τεχνολογίες που επιλέγει η Hyundai για το Tucson ενισχύουν την περιορισμένη κατανάλωση και τους μειωμένους ρύπους, την ώρα που στις κορυφαίες υπάρχει και δυνατότητα τετρακίνησης. Μην ξεχάσουμε, φυσικά, και την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με το απεριόριστο όριο χιλιομέτρων που συναντάμε σε κάθε μοντέλο της φίρμας.
Το Dacia Duster μοιάζει να έχει πιο διευρυμένα όρια εκτός δρόμου από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κλάσης χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.) και την αυτόματη τετρακίνηση.
Την πετυχημένη πορεία του στην ελληνική αγορά θέλει να συνεχίσει και μετά την ανανέωσή του το Dacia Duster. Έχει, εξάλλου, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους αγοράς, στοιχείο που μαζί με άλλα «όπλα» το φέρνουν στην τρίτη θέση των λιανικών πωλήσεων με 954 νέες ταξινομήσεις. Όπως αναφέραμε, το Dacia Duster έχει βρει τον τρόπο να ξεχωρίσει, για αυτό και το facelift μοντέλο στον τομέα της σχεδίασης περιορίστηκε σε μερικές νότες εκμοντερνισμού όπως η νέα τρισδιάστατη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και τα φώτα ημέρας που τώρα έχουν σχήμα «Υ». Στην καμπίνα, τα σκληρά υλικά έχουν αντοχή στην εκτεταμένη χρήση, ενώ το τεχνολογικό update αποτυπώνεται στη νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών, του επίσης νέου συστήματος infotainment. Μία οθόνη η οποία έχει καλύτερα γραφικά, καλύτερη απόκριση στην αφή και περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Στην καμπίνα, τα σκληρά υλικά έχουν αντοχή στην εκτεταμένη χρήση, ενώ το τεχνολογικό update αποτυπώνεται στη νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών, του επίσης νέου συστήματος infotainment.
Ως μοντέλο που προβάλλει σε κεντρικό πλάνο την εξαιρετική οικονομία καυσίμου, το Dacia Duster διατίθεται σε πετρελαιοκινήτες και υγραεριοκίνητες εκδόσεις κινητήρα. Ενδεικτικά να πούμε πως στην επιλογή του εργοστασιακού LPG χρειάζονται λιγότερα από 10 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, κάνοντας... παιχνιδάκι τις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Αντίστοιχα οικονομικό και ως diesel, το Dacia Duster μοιάζει να έχει πιο διευρυμένα όρια εκτός δρόμου από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κλάσης. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.) όσο και η αυτόματη τετρακίνηση, με δυνατότητα κλειδώματος και το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης.
Για να διατηρήσει τα κεκτημένα το Nissan Qashqai απέκτησε πιο μοντέρνα εμφάνιση, ενώ ταυτόχρονα ξεχώρισε και με την επίδοση στο elk test σημειώνοντας ρεκόρ στην κατηγορία με 77 χλμ./ώρα.
Ο «βασιλιάς» της κατηγορίας, το αυτοκίνητο που «σύστησε» την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV στην ελληνική αγορά, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την λίστα μας. Στην τρίτη του, πλέον, γενιά, το Nissan Qashqai κατέγραψε στο σύντομο διάστημα παρουσίας του στην εγχώρια αγορά 1.147 πωλήσεις (η νέα γενιά παρουσιάστηκε το καλοκαίρι και πιο πριν υπήρχε απόθεμα της προηγούμενης γενιάς), αριθμός που το κατατάσσει στην δεύτερη θέση.
Εκεί που πραγματικά «βγάζεις το καπέλο» στην Nissan είναι στην διακόσμηση της καμπίνας με την μεγάλη ποιοτική αναβάθμιση χάρη στα μαλακά υλικά, την πιο λεπτεπίλεπτη αισθητική και την συνολικά πιο premium αύρα του εσωτερικού.
Για να διατηρήσει τα κεκτημένα το δημοφιλές C-SUV απέκτησε πιο μοντέρνα εμφάνιση, κυρίως όμως αναβάθμισε την ποιότητα και την τεχνολογία της καμπίνας, αποκτώντας και νέους υβριδικούς κινητήρες. Στο κομμάτι της σχεδίασης, τα αιχμηρά λεπτά LED φωτιστικά σώματα, ο δυναμικός προφυλαχτήρας και οι νευρώσεις στο πλαϊνό μέρος χαρίζουν επιθετικό look, όπως προτάσσουν οι απαιτήσεις της εποχής. Εκεί που πραγματικά «βγάζεις το καπέλο» στην Nissan είναι στην διακόσμηση της καμπίνας. Ακόμη και αν θέλαμε οθόνη αφής από την βασική έκδοση, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την μεγάλη ποιοτική αναβάθμιση χάρη στα μαλακά υλικά, την πιο λεπτεπίλεπτη αισθητική και την συνολικά πιο premium αύρα του εσωτερικού.
Οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίζονται και με τα κινητήρια σύνολα του νέου Nissan Qashqai. Το ιαπωνικό SUV προσφέρεται για αρχή αποκλειστικά με ήπια υβριδικά σύνολα για περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και πιο ευχάριστη οδηγική αίσθηση. Με το ηλεκτρικό σύστημα 12V το νούμερο κυμαίνεται γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ. για την βασική επιλογή των 140 ίππων με 6άρι κιβώτιο. Μην ξεχνάμε, τέλος, πως το Nissan Qashqai πέτυχε ρεκόρ κατηγορίας στο δοκιμασία αποφυγής κινδύνου elk test, στην οποία εντυπωσίασε με ταχύτητα εισόδου τα 77 χλμ./ώρα.
Στην βασική έκδοση των 122 ίππων το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό Toyota C-HR καταναλώνει γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ..
Η Toyota έχει αποδείξει εμπράκτως με το Yaris πως έχει το «know how» των best-seller, επομένως δεν μας ξενίζει καθόλου η παρουσία του Toyota C-HR στην κορυφή των πωλήσεων λιανικής στην κατηγορία των C-SUV. Με 1.954 πωλήσεις (3ο μάλιστα στο σύνολο των πωλήσεων), το Toyota C-HR είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στην καθημερινότητά μας. Φροντίζει και δεν περνάει απαρατήρητο, άλλωστε, χάρη στην τολμηρή και σπορτίφ σχεδίασή του, με την κεκλιμένη πίσω οροφή και τις περίτεχνες ακμές να προσδίδουν δυναμισμό και νεανικότητα στο ιαπωνικό μοντέλο.
H εξαιρετική ποιότητα των μαλακών υλικών και premium διακοσμητικά στοιχεία ενισχύουν τα αβαντάζ του αυτοκινήτου που κυκλοφορεί με οθόνη αφής 8 ιντσών από την βασική έκδοση.
Από εκεί και πέρα και περνώντας στο εσωτερικό, όπως συμβαίνει σε κάθε μοντέλο της Toyota, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος από την βασική έκδοση (8άρα οθόνη αφής). Ειδικά στην περίπτωση του C-HR, δε, η εξαιρετική ποιότητα των μαλακών υλικών και premium διακοσμητικά στοιχεία ενισχύουν τα αβαντάζ του αυτοκινήτου και ισορροπούν τον μέτριο χώρο αποσκευών (377 λτ.) και την σκοτεινή αίσθηση των πίσω επιβατών από την coupe οροφή.
Φυσικά, το σημείο αναφοράς του Toyota C-HR δεν είναι άλλο από την μειωμένη κατανάλωση χάρη στην «καθαρή» υβριδική τεχνολογία του. Στην βασική έκδοση των 122 ίππων, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό C-SUV καταναλώνει γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, νούμερο εξαιρετικό αν λάβουμε υπόψη τις διαστάσεις του μοντέλου. Συν τοις άλλοις, προσόν του C-HR είναι πως μέσα στην πόλη μπορεί να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα μόνο ηλεκτρικά, και άρα εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους, έχοντας συνεχώς το πλεονέκτημα της ελεύθερης καθημερινής κίνησης εντός δακτυλίου.