6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα κάστρα πέφτουν!
5.273 Επισκέψεις στο άρθρο (11/6/2015)
Ακόμα και απόρθητα φρούρια, όταν βρεθούν οι κατάλληλοι άνθρωποι εκ των έσω και στον κατάλληλο χρόνο, πέφτουν σαν τραπουλόχαρτα. Κάπως έτσι γίνεται και στην αυτοκίνηση.
Όπως η Honda και την ενσωμάτωση turbo στους κινητήρες της. Ποιος φανταζόταν ότι κάποτε η Ιαπωνική εταιρεία θα ασπαζόταν τη λύση του turbo για τα sport αυτοκίνητά της. Η αρχή έγινε με το πρόσφατο δημιούργημά της, το θρυλικό Civic Type-R. Στην νέα του γενιά αποδίδει 310 ίππους, από έναν κινητήρα turbo - VTEC. Οι παλιότεροι ξεχάστε το παλιό 2λιτρο δυνατό ατμοσφαιρικό κινητήρα, ο οποίος όταν βούταγε η βελόνα του στροφομέτρου βαθιά στα κόκκινα, (που πάλι διέθετε τεχνολογία VTEC) ούρλιαζε σαν τρελός και σε κάθε πάτημα του γκαζιού εκτόξευε το Type R από στροφή σε στροφή. Βέβαια όσοι δεν είχατε την τύχη να οδηγήσετε ένα παλιότερο Type R θα προσαρμοστείτε ευκολότερα στη νέα (turbo) τάξη πραγμάτων. Βέβαια σε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι για το πώς θα «παντρεύεται» η υπερτροφοδότηση με το VTEC. Οι Ιάπωνες είναι «μανούλες» σε κάτι τέτοια.
Ακόμα όμως μια φίρμα πιστή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεγάλου κυβισμού ενσωμάτωσε turbo σε κινητήρα ενός φρέσκου μοντέλου της. Ο λόγος φυσικά για την Ferrari, η οποία θα διαθέτει προς αγορά τη νέα Ferrari 488 GTB με turbo κινητήρα. Το εν λόγω μοντέλο αποτελεί τη turbo έκδοση της 458 Italia, η οποία έχει έναν V8 3.902 κ.εκ κινητήρα με 670 άλογα στις 8.000 σ.α.λ και 760 Nm ροπής. Οπότε τι προκύπτει πάλι εδώ; Πάει το μοναδικό ατμοσφαιρικό ουρλιαχτό που αποτελούσε χαρακτηριστικό της εταιρείας από το Μαρανέλο.
Φαίνεται πως η υπερτροφοδότηση είναι το νέο trend της σύγχρονης εποχής της αυτοκίνησης, αλλά και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός πως turbo πλέον μπήκε και στους κινητήρες των μονοθεσίων της Formula 1. Η απόφαση βέβαια είχε παρθεί από τα ξεκινήματα του 2010 και απλά το 2013 αποφασίστηκε η ενσωμάτωση 4κυλινδρων turbo κινητήρων. Απόφαση που δεν βρήκε πολλούς υποστηρικτές, μιας και αρκετοί υποστήριζαν πως κάτι τέτοιο θα υποβάθμιζε την αίγλη της F1. Δεν είχαν και πολύ άδικο! Έτσι η διχογνωμία οδήγησε σε καθυστέρηση στη σύνταξη των τελικών κανονισμών, με τη FIA να δέχεται την αύξηση του αριθμού των κυλίνδρων σε έξι και έτσι έγινε η αντικατάσταση του δυνατού και φωνακλά V8 κινητήρα των 2,4 λίτρων από τον 6κύλινδρο, 1.600αρη turbo κινητήρα. Αλλαγή που ολοκληρώθηκε πέρσι.Και κάπως έτσι χάθηκε ο Καναδικός ήχος των μονοθεσίων που σε έκανε να ανατριχιάζεις, με την περιστροφή των κινητήρων να αγγίζει τις 18.000 σ.α.λ. Πλέον τα πράγματα είναι πιο ήσυχα και πολλοί πλέον (ακόμα και φανατικοί της F1) έχασαν το ενδιαφέρον τους για το σπορ.Γενικότερα αυτό που φαίνεται από τα project που δημιουργούν κι ανακοινώνουν οι εταιρείες, είναι πως ακολουθούν μια σαφώς εξελικτική πορεία, η οποία αρκετές φορές ξεφεύγει από το ρου της ιστορίας κάθε φίρμας.
Ακόμα ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι η μεταφορά της κίνησης από τον κλασικό πίσω άξονα, στον εμπρός για ορισμένα μοντέλα της BMW. Τρομερή στροφή για την φίρμα, μιας και μέχρι πρότινος η γκάμα απαρτιζόταν από αυτοκίνητα πισωκίνητα ή τετρακίνητα. Πλέον και μπροστοκίνητα. Η αρχή έγινε με το πολυχρηστικό μοντέλο της φίρμας, την BMW Σειρά 2 Active Tourer, ενώ ήδη την επέκταση της σειράς Ζ ετοιμάζει η γερμανική εταιρεία με δυο νέα μοντέλα, που πέρα από την υφασμάτινη οροφή, θα βασίζονται κι αυτά σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα.
Σε ακόμα ένα στοιχείο που θα πρέπει να σταθούμε είναι η υβριδική τεχνολογία, η οποία πλέον εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς στην αυτοκίνηση. Πλέον οι υβριδικές κατασκευές δεν είναι απαραίτητο να είναι νωχελικά αυτοκίνητα που απλά σέβονται το περιβάλλον και προστατεύουν την τσέπη του οδηγού. Πλέον υπάρχουν πολλά supercars τα οποία ενσωματώνουν υβριδική τεχνολογία, κατορθώνοντας έτσι να συνδυάζουν ένα διπλό όφελος. Την οικονομία κίνησης (όποια κι αν είναι αυτή), την αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού, αλλά και την αύξηση της ροπής που προσφέρουν οι ηλεκτρικοί κινητήρες που ενσωματώνουν τα εν λόγω μοντέλα, η οποία είναι διαθέσιμη με το… καλημέρα. Γίνεται όμως ένα supercar να συνδυάζει δυο τόσο διαφορετικές φιλοσοφίες κίνησης; Όπως αποδεικνύουν οι εταιρείες με τα αυτοκίνητα που παράγουν γίνεται και με το παραπάνω. McLaren P1, Porsche 918 Spider, LaFerrari, Honda NSX και άλλα που θα έρθουν, ακολουθούν τη σύγχρονη τάση της εποχής.
Εσείς τι πιστεύετε; Αυτά τα κάστρα που έπεσαν θα είναι για το καλό της αυτοκίνησης; Θα αλλάξουν τον χαρακτήρα των κατασκευαστών τους;
Τurbo θα είναι για πρώτη φορά το Honda Civic Type-R.
Δεν υπάρχουν "κάστρα" όσο αφορά την τεχνολογία (και πολλά άλλα πράγματα). Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αναμενόμενη και καλοδεχούμενη, θα έλεγα και επιβεβλημένη. Αυτό που ήταν βέλτιστη πρακτική πριν μερικά χρόνια έχει αλλάξει, επειδή νέα συστήματα αναπτύσσονται και αξιοποιούνται από την τεχνολογία. Πριν μερικά χρόνια πχ αν οδηγούσες αυτοκίνητο με τούρμπο, πέρα από το lag που ήταν αισθητό έπρεπε να προσέξεις και τη διαδικασία σβυσίματος του κινητήρα. Σε λίγα χρόνια τα τούρμπο θα είναι πιθανότατα ηλεκτρικά και θα ξεχάσουμε τελείως την ύπαρξή τους. Οι παλαιότεροι καιροί και τα συστήματά τους μπορεί να έχουν συναισθηματική αξία, αλλά χάνουν σε κάθε άλλη σύγκριση με την παρούσα κατάσταση.
Ειμαι παντα υπερ τις εξελιξης των ειδων.Αλλα οταν ακουω(τουλαχιστον απο video στο youtube..ας ελπισουμε η πραγματικοτητα να ειναι λιγο καλυτερη..)την ferrari 488GTB να εχει χασει ΕΝΤΕΛΛΩΣ αυτο το ανατριχιαστικο ουρλιαχτου του ατμοσφαιρικου συνολου τις 458(και ειδικα τις speciale...)η το civic type r να εχει αποστομωθει πληρως απο την υπερσυμπιεστη και το μονο πραγμα που λιγο να σου ανεβαζει την αδρελανη ειναι η "εκτονωση"του turbo τοτε αρχιζεις και αναθεωρεις για την ταυτοτητα τις καθε κατασκευης.Σιγουρα γινονται πολυ πιο γρηγορα με λιγοτερες εκμπομπες καυσαεριων αλλα ενα τετοιου ειδους μηχανημα παραγωγης ανδρεναλινης αποζητας την αναλογη προσωπικοτητα και η προσωπικοτητα ξεκιναει απο τον ηχο που εκπεμπει.Ας ελπισουμε στο μελλον να βρεθει λυση στο κομματι του ηχου.Η τεχνολογια εχει κανει "θαυματα".Σιγουρα θα βρεθει λυση και σε αυτο το θεμα.Επιτακτικη αναγκη στο κορυφαιο "σπορ"... την F1.Χανει οπαδους και απο αυτο τον τομεα.
Mercedes-Benz CLA όλες εκτός από την 45amg και τα 4χ4 σαφώς B class C class A class BMW Από τα νέα μοντέλα θα φέρει και την σειρά 3 και 1 με μπροστά κίνηση Χάνουν τον χαρακτήρα που πουλάγανε τόσα χρόνια και η κάθε μια είχε το κοινό της..