Τα «μικρά» που δεν καίνε τίποτα: Κάνεις πολλά χιλιόμετρα, θες οικονομία diesel και ευελιξία μικρού; Αυτά είναι τα 5 πιο οικονομικά μικρά diesel της αγοράς σύμφωνα με τις μετρήσεις του Auto Τρίτη.
Παρά την επίθεση που έχει δεχθεί το diesel, εξακολουθεί να είναι μια λογική επιλογή για όσους κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα ετησίως και θέλουν να έχουν χαμηλό κόστος καυσίμου. Οι κατασκευαστές τάζουν λαγούς και πετραχήλια σχετικά με την μέση κατανάλωση των diesel μοντέλων, αλλά όλοι ξέρουμε πως η πραγματικότητα της καθημερινότητας απέχει λίγο ή πολύ από τις υποσχέσεις.
Oι μετρήσεις του Auto Τρίτη
Το Auto Τρίτη εδώ και πολλά χρόνια πραγματοποιεί μετρήσεις κατανάλωσης σε κάθε αυτοκίνητο. Μάλιστα οι μετρήσεις αυτές έχουν προσαρμοστεί κατάλληλα, ώστε να ανταποκρίνονται περισσότερο στην πραγματικότητα και αφορούν την κατανάλωση στην πόλη, στο ταξίδι, αλλά και στη μέση τιμή. Οι αντίστοιχες μετρήσεις βασίζονται σε έναν ειδικό κύκλο μέτρησης κατανάλωσης που έχουμε θεσπίσει, με την όλη διαδικασία να γίνεται στο δρόμο. Με βάση τις μετρήσεις αυτές λοιπόν διαμορφώθηκε η παρακάτω πεντάδα με τα πιο οικονομικά σε μέση κατανάλωση μικρά μοντέλα.
Το κόστος καυσίμου για 500 χλμ. έχει υπολογιστεί με μέση τιμή diesel κίνησης στο 1,35 ευρώ.
Εχω λίγο αρχίσει και εκνευρίζομαι από τα άρθρα που δεν δίουν όλη την εικόνα... πάμε λοιπόν... έψαξα τις προδιαγραφές στο ίδιο το Autotriti... Το C3 έχει σχεδόν 2 δευτερόλεπτα χειρότερη επιτάχυνση από το 208 (βάρος ακριβώς ίδιο, κιβώτιο ίσως ίδιο), προφανώς είτε ο κινητήρας δεν είναι ακριβώς ο ίδιος είτε η χαρτογράφηση είναι εντελώς διαφορετική. Το 208 είναι και αρκετά ακριβότερο αλλά μπορεί να είναι θέμα εξοπλισμού. Στο Clio η τιμή είναι λάθος (πολύ ακριβότερο), μάλλον πήραν τιμή που αντιστοιχεί στην έκδοση 75 ίππων, ελπίζω να μην δοκίμασαν και άλλον κινητήρα... (υποψιάζομαι οτι το άρθρο αφορά την έκδοση του Clio των 75 ίππων η οποία πράγματι έχει χαμηλή κατανάλωση αλλά 'σέρνεται'...). Το Fiesta παρά το ότι δεν έχει adblue δίνει χαμηλούς ρύπους και αυτό φαίνεται στα χαμηλά ετήσια τέλη, αλλά στην έκδοση των 85 ίππων ειναι αργό (ενταξει, όλα αυτά τα 'οικονομικά' diesel 85-100 ίππων +- 2 δευτερόλεπτα είναι, δεν κάνει διαφορά...) αλλά στην έκδοση diesel των 120 ίππων (που δεν είναι πολύ ακριβότερη) 'πετάει'.
Οδηγώ το Peugeot 208 σε μικτές διαδρομές πόλης, Αττικής οδού και Κηφισού. Διαδρομή Λυκόβρυση Λαύριο, Πειραιά. Με την χρήση του Cruise control όπου αυτό είναι δυνατόν, η κατανάλωση σπάνια πολύ σπάνια αγγίζει τα 4 lit. σύμφωνα με την ένδειξη του αυτοκινήτου.
Το fiesta δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Είναι κάτω από το όριο των 90 γρμ.
Εχω λίγο αρχίσει και εκνευρίζομαι από τα άρθρα που δεν δίουν όλη την εικόνα... πάμε λοιπόν... έψαξα τις προδιαγραφές στο ίδιο το Autotriti... Το C3 έχει σχεδόν 2 δευτερόλεπτα χειρότερη επιτάχυνση από το 208 (βάρος ακριβώς ίδιο, κιβώτιο ίσως ίδιο), προφανώς είτε ο κινητήρας δεν είναι ακριβώς ο ίδιος είτε η χαρτογράφηση είναι εντελώς διαφορετική. Το 208 είναι και αρκετά ακριβότερο αλλά μπορεί να είναι θέμα εξοπλισμού. Στο Clio η τιμή είναι λάθος (πολύ ακριβότερο), μάλλον πήραν τιμή που αντιστοιχεί στην έκδοση 75 ίππων, ελπίζω να μην δοκίμασαν και άλλον κινητήρα... (υποψιάζομαι οτι το άρθρο αφορά την έκδοση του Clio των 75 ίππων η οποία πράγματι έχει χαμηλή κατανάλωση αλλά 'σέρνεται'...). Το Fiesta παρά το ότι δεν έχει adblue δίνει χαμηλούς ρύπους και αυτό φαίνεται στα χαμηλά ετήσια τέλη, αλλά στην έκδοση των 85 ίππων ειναι αργό (ενταξει, όλα αυτά τα 'οικονομικά' diesel 85-100 ίππων +- 2 δευτερόλεπτα είναι, δεν κάνει διαφορά...) αλλά στην έκδοση diesel των 120 ίππων (που δεν είναι πολύ ακριβότερη) 'πετάει'.
Οδηγώ το Peugeot 208 σε μικτές διαδρομές πόλης, Αττικής οδού και Κηφισού. Διαδρομή Λυκόβρυση Λαύριο, Πειραιά. Με την χρήση του Cruise control όπου αυτό είναι δυνατόν, η κατανάλωση σπάνια πολύ σπάνια αγγίζει τα 4 lit. σύμφωνα με την ένδειξη του αυτοκινήτου.