- Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά είναι εύκολο να μείνουν από ρεύμα
- Το πρόβλημα δεν είναι η αυτονομία αλλά η αγωνία που δημιουργεί
- Σήμερα τα θερμικά μένουν από καύσιμο πιο συχνά απΆότι τα ηλεκτρικά από μπαταρία
- Πλέον οι αυτονομίες μεγάλωσαν, οι οδηγοί έμαθαν και οι φορτιστές είναι περισσότεροι
Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά είναι εύκολο να μείνουν από ρεύμα
Μένουν τα ηλεκτρικά από μπαταρία στην άκρη του δρόμου ή είναι μύθος; Ακόμη και με μικρές αυτονομίες οι οδηγοί τους μαθαίνουν να τα διαχειρίζονται και έτσι είναι πιο πιθανό να μείνει από καύσιμο ένα θερμικό, παρά από μπαταρία ένα ηλεκτρικό. Ισχύει;
Η εικόνα ενός ηλεκτρικού που έχει μείνει από μπαταρία στην άκρη του δρόμου μπορεί να είναι στο μυαλό πολύ κόσμου, όμως η πραγματικότητα διαφέρει. Σύμφωνα με τις μετρήσεις που κάνουν εταιρείες οδικής βοήθειας στην Ευρώπη, οι κλήσεις από ηλεκτρικά που έμειναν από μπαταρία έπεσε στο 1,4%, που σημαίνει πως όχι μόνο δεν είναι συνηθισμένο πρόβλημα, αλλά δεν είναι γενικά καθόλου πρόβλημα.
Το πρόβλημα δεν είναι η αυτονομία αλλά η αγωνία που δημιουργεί
Το πρόβλημα φυσικά που παραμένει δεν είναι η ίδια η αυτονομία των ηλεκτρικών. Για τους περισσότερους οδηγούς ηλεκτρικών η αυτονομία ήταν το πρώτο πράγμα που ερεύνησαν πριν αγοράσουν και διάλεξαν ένα μοντέλο που ξέρουν πως αρκεί για τις μετακινήσεις τους με μία φόρτιση κάθε βράδυ ή και λιγότερο. Το πρόβλημα παρόλα αυτά είναι η αγωνία που δημιουργεί ο δείκτης φόρτισης. Δεν είναι πραγματικός φόβος πως θα μείνουν, αλλά μια φοβία που ως τέτοια είναι δύσκολο να την εξορθολογίσεις και να την ξεπεράσεις.
Σήμερα τα θερμικά μένουν από καύσιμο πιο συχνά απΆότι τα ηλεκτρικά από μπαταρία
Ίσως και λόγω αυτής της φοβίας όμως οι οδηγοί ηλεκτρικών έχουν μάθει να μη μένουν από μπαταρία. Το 1,4% που μετρήθηκε είναι οριακά χαμηλότερο από τα θερμικά που μένουν από καύσιμο. Είναι επίσης ακόμη μια μείωση από το περσινό 1,6%, το 2,8% του 2021 και το 4,6% του 2019. Όχι πως δεν έμεναν τα ηλεκτρικά από μπαταρία. Το 2015, με άλλες συνήθειες και άλλα μοντέλα με άλλες μπαταρίες, οι κλήσεις από οδηγούς ηλεκτρικών που είχαν μείνει ήταν σχεδόν το 10% όλων των κλήσεων.
Πλέον οι αυτονομίες μεγάλωσαν, οι οδηγοί έμαθαν και οι φορτιστές είναι περισσότεροι
Αυτό φυσικά έχει να κάνει με το ότι τα αυτοκίνητα βελτιώθηκαν, οι μπαταρίες μεγάλωσαν και οδηγοί έμαθαν. Σήμερα τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν 350 χιλιόμετρα μέσο όρο αυτονομίας. Μπορεί αυτή να μην είναι τόση όση η αυτονομία ενός θερμικού (μέση 500 χλμ.) ή ενός υβριδικού (μέση 650 χλμ.), αλλά είναι αρκετή ώστε να μπορείς να διαχειριστείς τη φόρτιση με τρόπο που δεν θα μείνεις στην άκρη του δρόμου επειδή ξεχάστηκες.
Τι λες όμως; Πόση αγωνία δημιουργούν σήμερα τα ηλεκτρικά και οι μπαταρίες τους; Θεωρείς ότι είναι πιθανό να μένεις από μπαταρία κάθε τρεις και λίγο;