Θόρυβος: Ποιο είναι πιο φασαριόζικο;
117.004 Επισκέψεις στο άρθρο (7/3/2019)
3 Φωτογραφίες »
Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες άνεσης σε ένα αυτοκίνητο είναι ο θόρυβος που περνάει μέσα στην καμπίνα. Ο έντονος και συνεχόμενος σε ένα ταξίδι στην εθνική πέρα από ενοχλητικός, μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο και σίγουρα κακή διάθεση.
O θόρυβος που περνάει στην καμπίνα, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Θόρυβο παράγει κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το ρελαντί ενώ όσον αφορά στο θόρυβο στην ταχύτητα των 100 και 120 χλμ./ώρα που λογίζονται ως ταχύτητες ταξιδιού, εξαρτάται τόσο από τη διάσταση των ελαστικών και των ζαντών, αλλά πολύ περισσότερο από την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με αραιή κλιμάκωση κιβωτίου είναι πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχο με πιο σφιχτή κλιμάκωση, αφού το πρώτο για να κινηθεί με αυτή την ταχύτητα, λειτουργεί σε χαμηλότερο πεδίο στροφών. Καθοριστικό ρόλο βέβαια παίζει και η ηχομόνωση του εκάστοτε αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι η μέτρηση γίνεται από την καμπίνα των επιβατών και όχι από το χώρο του κινητήρα. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί, ότι ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση του οχήματος διαμορφώνει κι εκείνος ανάλογα τα επίπεδα θορύβου.
Peugeot 3008 το πιο ήσυχο μοντέλο στα 100 χλμ./ώρα
Ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας που δοκιμάσαμε, με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ξεχωρίζει το Peugeot 3008, τοu οποίου η ένταση ήχου μετρήθηκε στα 65,0 db, με το Nissan Qashqai να ακολουθεί με μόλις 0,1 δλ. παραπάνω. Αρκετά ήσυχα μοντέλα αποδείχθηκαν και τα BMW X1 και VW Tiguan, με το ντεσιμπελόμετρό μας να καταγράφει 65,4 και 65,5 db αντίστοιχα. Στον αντίποδα τα πιο θορυβώδη μοντέλα στα 100 χλμ./ώρα αποδείχθηκαν τα Mercedes GLA, Renault Kadjar και Mitsubishi Eclipse Cross, με θόρυβο 68,0 db, 68,4 db και 69,1 db. Ωστόσο τα δύο τελευταία μοντέλα, ήταν με τετρακίνηση, ενώ το Kadjar, επιπλέον ήταν και diesel, τα οποία είναι γενικότερα πιο θορυβώδη (στον πίνακα μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των αντίστοιχων βενζινοκίνητων δικίνητων εκδόσεων σε παράνθεση).
Πιο ήσυχο με διαφορά στα 120 χλμ./ώρα το Nissan Qashqai
Ανεβάζοντας ταχύτητα –και μια σχέση στο κιβώτιο- στα 120 χλμ./ώρα, βλέπουμε πως η κατάταξη ως προς την κορυφή διαφοροποιείται αρκετά, με το Nissan Qashqai να είναι πλέον το πιο ήσυχο, με διαφορά μάλιστα, χωρίς να αυξηθούν ούτε στο ελάχιστο τα επίπεδο παραγόμενου θορύβου, συγκριτικά με τα 100 χλμ./ώρα (65,4 db). Αντίθετα το Peugeot 3008 υποχώρησε από την κορυφή στην τρίτη θέση με επίδοση 67,8 db, με το VW Tiguan να το προσπερνάει όντας 0,2 db πιο ήσυχο. Αξίζει να αναφέρουμε πάντως, την πολύ καλή δουλειά σε επίπεδο ηχομόνωσης που έχουν κάνει οι μηχανικοί του 3008, καθώς το Grandland X, που εφοδιάζεται με τον ίδιο 1,2 λτ. κινητήρα έχει αρκετά πιο θορυβώδη καμπίνα, με 66,9 και 68,5 db στα 100 και 120 (έναντι 65,0 και 67,8 db). Στην ουρά της βαθμολογίας τα πιο θορυβώδη εξακολουθούν να είναι τα Renault Kadjar και Mitsubishi Eclipse Cross με επίδοση 69,9 και 71,0 db, ενώ σε αυτή τη μέτρηση το τρίτο πιο θορυβώδες μοντέλο, ήταν το Audi Q3 με 69,1 db.
Πως κάνουμε τη μέτρηση θορύβου
Η μέτρηση θορύβου σε κάθε αυτοκίνητο γίνεται με τη βοήθεια ειδικού οργάνου σε ήσυχο περιβάλλον και εφ` όσον όλα τα συστήματα (κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λπ.) είναι απενεργοποιημένα. Το όργανο τοποθετείται ανάμεσα στα κεφάλια των επιβατών, ενώ, σε σχέση με τη μέτρηση, αναγράφεται και η αντίστοιχη ένδειξη του οργάνου. Η μέτρηση θορύβου, σε μοντέλα με 5 σχέσεις κιβωτίου γίνονται με 4η ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα και με 5η στα 120 χλμ./ώρα. Σε αυτοκίνητα που διαθέτουν 6τάχυτο κιβώτιο, η μέτρηση των 100 χλμ./ώρα αντί με 4η ταχύτητα γίνεται με 5η, ενώ αυτή στα 120 Χλμ./ώρα με 6η (αντί για 5η στα 5τάχυτα). Η ένταση του ήχου μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), μια μονάδα μέτρησης που είναι λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Σύμφωνα με το Decibel, το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
O θόρυβος που περνάει στην καμπίνα, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Θόρυβο παράγει κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το ρελαντί ενώ όσον αφορά στο θόρυβο στην ταχύτητα των 100 και 120 χλμ./ώρα που λογίζονται ως ταχύτητες ταξιδιού, εξαρτάται τόσο από τη διάσταση των ελαστικών και των ζαντών, αλλά πολύ περισσότερο από την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με αραιή κλιμάκωση κιβωτίου είναι πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχο με πιο σφιχτή κλιμάκωση, αφού το πρώτο για να κινηθεί με αυτή την ταχύτητα, λειτουργεί σε χαμηλότερο πεδίο στροφών. Καθοριστικό ρόλο βέβαια παίζει και η ηχομόνωση του εκάστοτε αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι η μέτρηση γίνεται από την καμπίνα των επιβατών και όχι από το χώρο του κινητήρα. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί, ότι ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση του οχήματος διαμορφώνει κι εκείνος ανάλογα τα επίπεδα θορύβου.
Peugeot 3008 το πιο ήσυχο μοντέλο στα 100 χλμ./ώρα
Ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας που δοκιμάσαμε, με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ξεχωρίζει το Peugeot 3008, τοu οποίου η ένταση ήχου μετρήθηκε στα 65,0 db, με το Nissan Qashqai να ακολουθεί με μόλις 0,1 δλ. παραπάνω. Αρκετά ήσυχα μοντέλα αποδείχθηκαν και τα BMW X1 και VW Tiguan, με το ντεσιμπελόμετρό μας να καταγράφει 65,4 και 65,5 db αντίστοιχα. Στον αντίποδα τα πιο θορυβώδη μοντέλα στα 100 χλμ./ώρα αποδείχθηκαν τα Mercedes GLA, Renault Kadjar και Mitsubishi Eclipse Cross, με θόρυβο 68,0 db, 68,4 db και 69,1 db. Ωστόσο τα δύο τελευταία μοντέλα, ήταν με τετρακίνηση, ενώ το Kadjar, επιπλέον ήταν και diesel, τα οποία είναι γενικότερα πιο θορυβώδη (στον πίνακα μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των αντίστοιχων βενζινοκίνητων δικίνητων εκδόσεων σε παράνθεση).
Πιο ήσυχο με διαφορά στα 120 χλμ./ώρα το Nissan Qashqai
Ανεβάζοντας ταχύτητα –και μια σχέση στο κιβώτιο- στα 120 χλμ./ώρα, βλέπουμε πως η κατάταξη ως προς την κορυφή διαφοροποιείται αρκετά, με το Nissan Qashqai να είναι πλέον το πιο ήσυχο, με διαφορά μάλιστα, χωρίς να αυξηθούν ούτε στο ελάχιστο τα επίπεδο παραγόμενου θορύβου, συγκριτικά με τα 100 χλμ./ώρα (65,4 db). Αντίθετα το Peugeot 3008 υποχώρησε από την κορυφή στην τρίτη θέση με επίδοση 67,8 db, με το VW Tiguan να το προσπερνάει όντας 0,2 db πιο ήσυχο. Αξίζει να αναφέρουμε πάντως, την πολύ καλή δουλειά σε επίπεδο ηχομόνωσης που έχουν κάνει οι μηχανικοί του 3008, καθώς το Grandland X, που εφοδιάζεται με τον ίδιο 1,2 λτ. κινητήρα έχει αρκετά πιο θορυβώδη καμπίνα, με 66,9 και 68,5 db στα 100 και 120 (έναντι 65,0 και 67,8 db). Στην ουρά της βαθμολογίας τα πιο θορυβώδη εξακολουθούν να είναι τα Renault Kadjar και Mitsubishi Eclipse Cross με επίδοση 69,9 και 71,0 db, ενώ σε αυτή τη μέτρηση το τρίτο πιο θορυβώδες μοντέλο, ήταν το Audi Q3 με 69,1 db.
Πως κάνουμε τη μέτρηση θορύβου
Η μέτρηση θορύβου σε κάθε αυτοκίνητο γίνεται με τη βοήθεια ειδικού οργάνου σε ήσυχο περιβάλλον και εφ` όσον όλα τα συστήματα (κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λπ.) είναι απενεργοποιημένα. Το όργανο τοποθετείται ανάμεσα στα κεφάλια των επιβατών, ενώ, σε σχέση με τη μέτρηση, αναγράφεται και η αντίστοιχη ένδειξη του οργάνου. Η μέτρηση θορύβου, σε μοντέλα με 5 σχέσεις κιβωτίου γίνονται με 4η ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα και με 5η στα 120 χλμ./ώρα. Σε αυτοκίνητα που διαθέτουν 6τάχυτο κιβώτιο, η μέτρηση των 100 χλμ./ώρα αντί με 4η ταχύτητα γίνεται με 5η, ενώ αυτή στα 120 Χλμ./ώρα με 6η (αντί για 5η στα 5τάχυτα). Η ένταση του ήχου μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), μια μονάδα μέτρησης που είναι λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Σύμφωνα με το Decibel, το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
Σελίδα 1 | Τα πιο άβολα οικογενειακά SUV |
Σελίδα 2 | Με πόσα χλμ./ώρα περνούν το σαμαράκι χωρίς να χυθεί ο καφές; |
Σελίδα 3 | Aνεση χώρων: Που κάθεσαι σταυροπόδι; |
Σελίδα 4 | Θόρυβος: Ποιο είναι πιο φασαριόζικο; |
Σελίδα 5 | Ποιο είναι το πιο βολικό; |
Που ειναι ο τελευταιος πινακας με την καταταξη για βολικο;
Το C5 Aircross δεν υπάρχει στο τέστ Να υποθέσω είναι το ίδιο καλό ή και καλύτερο από το Peugeot 3008 ?