Με πόσα χλμ./ώρα περνούν το σαμαράκι χωρίς να χυθεί ο καφές;
116.306 Επισκέψεις στο άρθρο (7/3/2019)
5 Φωτογραφίες »
Το Volvo XC40 πέτυχε την κορυφαία επίδοση, περνώντας από το σαμαράκι με 40 χλμ./ώρα χωρίς να χυθεί καφές.
Όπως διαπιστώσαμε στις δοκιμές που κάναμε, η μαλακή ή σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Τα μοντέλα με πιο μαλακή ρύθμιση κατάφεραν να περάσουν με μεγαλύτερη ταχύτητα το σαμαράκι, σε σύγκριση με τα πιο «σφιχτά», τα οποία ωστόσο ευνοούν την πιο δυναμική οδήγηση.
Κορυφαίο το Volvo XC40
Την κορυφαία επίδοση των 40 χλμ./ώρα πέτυχε το Volvo XC40, το οποίο εφοδιάζεται με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, στοιχείο που σίγουρα έπαιξε το ρόλο του. Η αίσθηση κατά τη διαδικασία ήταν σαν να πηγαίνεις στον «αφρό».
Η επόμενη καλύτερη επίδοση ήταν αυτή των 37,5 χλμ./ώρα, επίδοση που μοιράστηκαν τα Peugeot 3008 και Ford Kuga, δύο μοντέλα με διαφορετική αρχιτεκτονική στην πίσω ανάρτηση. Το 3008 διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα, με την ανάρτησή του να μην «κοπανάει» σχεδόν καθόλου. Από την άλλη το Kuga, εφοδιάζεται με ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με την προσπέλαση να γίνεται ελάχιστα πιο αισθητή συγκριτικά με του 3008.
Τα πρώτα 5 μοντέλα είχαν διαφορά μόλις 3 χλμ./ώρα
Σχεδόν ισάξια επίδοση με τα παραπάνω είχαν τα Toyota C-HR και Grandland X, τα οποία πέρασαν το «τεστ του καφέ» με 37 χλμ./ώρα. Μάλιστα, μικρή έκπληξη μπορούμε να θεωρήσουμε την επίδοση του C-HR, καθώς έχει αρκετά πιο μικρό μεταξόνιο, ενώ και η ανάρτησή του έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Από την άλλη η αρχιτεκτονική με τα διπλά ψαλίδια πίσω, το ευνόησε στη διαδικασία.
ΒMW Χ1 και Mitsubishi Eclipse Cross με τη χαμηλότερη επίδοση
Στο μέσο της λίστας μας θα συναντήσουμε τα Audi Q3 και Nissan Qashqai, αμφότερα με επίδοση 35 χλμ./ώρα. Το γερμανικό μοντέλο σε γενικές γραμμές πέρασε με λείο τρόπο το σαμαράκι, ωστόσο στις αντιδράσεις της ανάρτησης έδειχνε λίγο βαρύ. Από τη μεριά του το Nissan Qashqai ενώ είχε πολύ καλό bound, το rebound του δεν ήταν εξίσου καλό.
Το Skoda Karoq παρά την κορυφαία επίδοση του elk test, στο «τεστ του καφέ», δεν είχε την ίδια επιτυχία, καθώς για να μείνουμε «στεγνοί», έπρεπε να μην ξεπεράσουμε τα 34 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα και το Tiguan, δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 33 χλμ./ώρα, ίδια επίδοση που είχε και η πιο σφιχτή Mercedes GLA.
Ελάχιστα πιο χαμηλά βρέθηκε το Renault Kadjar, με 72,5 χλμ./ώρα, παρά την ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων, ενώ τη χαμηλότερη επίδοση πέτυχαν τα –επίσης εφοδιασμένα με πολλαπλούς συνδέσμους- ΒMW Χ1 και Mitsubishi Eclipse Cross με 32 χλμ./ώρα.
Πόσο καφές χύνεται με 40 χλμ./ώρα πάνω από το σαμαράκι;
Το δεύτερος μέρος της δοκιμασίας μας, ήταν να περάσουμε πάνω από το ίδιο σαμαράκι, με γεμάτο ποτήρι καφέ στην ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα, που ήταν και η καλύτερη επίδοση της προηγούμενης διαδικασίας.
Μετρώντας με καπάκια νερού…
Ξεκινώντας από το Peugeot 3008, η ζυγαριά έδειξε πως από το νερό έλειπαν 21 γραμμάρια καφέ, ενώ το Ford Kuga που είχαν ίδια επίδοση πριν έχυσε ένα γραμμάριο παραπάνω. Αυτά αντιστοιχούν σε περίπου τρία καπάκια από μπουκάλι νερού. Σκεφτείτε τώρα τρία καπάκια νερού γεμάτα με καφέ, να πέφτουν στο κάθισμα του αυτοκινήτου σας. Θα το λερώσουν; Πάντως η όλη διαδικασία έδειξε πως το 3008 είχε εξαιρετικό «bound-rebound», ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο του Kuga, το βοήθησε στην τελική του επίδοση.
Το πιο σφιχτό Toyota C-HR χάρη στην πολύ καλή απόσβεση που είχε, αφαίρεσε από το ποτήρι μας 23 γρ. καφέ, ενώ το Grandland X (ίδια επίδοση με το C-HR πριν) αφαίρεσε 25 γρ.. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και η σχετικά μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησής του συγκριτικά με τα μοντέλα που είχαν καλύτερη επίδοση. Στα μοντέλα που η μονάδα μέτρησης είναι ακόμα τα καπάκια, συγκαταλέγεται και το Audi Q3, με 4 καπάκια.
Μετρώντας με ποτήρια για σφηνάκι…
Επόμενη βαθμίδα στο μετρικό μας σύστημα είναι τα σφηνοπότηρα, τα οποία συνήθως περιέχουν υγρό βάρους 30-40 γρ.. Οριακά λοιπόν σε αυτή την κατηγορία, μπήκε το Nissan Qashqai που από τα 290 γρ. καφέ, είδε να χύνονται τα 31. Όπως προαναφέραμε, αν το rebound της ανάρτησης ήταν εξίσου πολύ καλό, όπως το bound, σίγουρα θα έχυνε λιγότερο καφέ.
Οι απώλειες για τα δύο μοντέλα του VW group, το Skoda Karoq και το VW Tiguan (ημιάκαμπτος άξονας για το μοντέλο της Skoda, πολλαπλοί σύνδεσμοι για αυτό της VW), ήταν 33 και 35 γρ. αντίστοιχα.
Mercedes GLA και Renault Kadjar έχυσαν από 36 γρ. καφέ με την GLA πάντως να αφήνει καλή αίσθηση στους πίσω επιβάτες, παρά την σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτησή της. Από τη μεριά του το Kadjar, έδωσε την αίσθηση πως η ανάρτησή του θορυβεί λίγο παραπάνω, από τα υπόλοιπα μοντέλα.
Μια σταγόνα πριν γεμίσει το σφηνοπότηρο από τον χυμένο καφέ (39 γραμμάρια) είναι οι απώλειες για το Mitsubishi Eclipse Cross παρνώντας το σαμαράκι με 40 χλμ./ώρα. Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης του γίνεται αισθητή και αυτός είναι και ο λόγος που δεν πέτυχε καλύτερη επίδοση.
Από την άλλη η σπορτίφ και σκληρή ανάρτηση της ΒMW Χ1, μπορεί να ενισχύει το fun to drive στοιχείο του γερμανικού μοντέλου, ωστόσο τα 41 γρ. καφέ που χύθηκαν, μαρτυρούν πως η άνεση δεν ήταν στις προθέσεις των μηχανικών της βαυαρικής φίρμας.
5 Φωτογραφίες »
40 χλμ./ώρα. Το Volvo XC40 πέτυχε την κορυφαία επίδοση, περνώντας από το σαμαράκι με 40 χλμ./ώρα χωρίς να χύσει καθόλου καφέ.
Κορυφαίο το Volvo XC40
Την κορυφαία επίδοση των 40 χλμ./ώρα πέτυχε το Volvo XC40, το οποίο εφοδιάζεται με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, στοιχείο που σίγουρα έπαιξε το ρόλο του. Η αίσθηση κατά τη διαδικασία ήταν σαν να πηγαίνεις στον «αφρό».
Η επόμενη καλύτερη επίδοση ήταν αυτή των 37,5 χλμ./ώρα, επίδοση που μοιράστηκαν τα Peugeot 3008 και Ford Kuga, δύο μοντέλα με διαφορετική αρχιτεκτονική στην πίσω ανάρτηση. Το 3008 διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα, με την ανάρτησή του να μην «κοπανάει» σχεδόν καθόλου. Από την άλλη το Kuga, εφοδιάζεται με ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με την προσπέλαση να γίνεται ελάχιστα πιο αισθητή συγκριτικά με του 3008.
Τα πρώτα 5 μοντέλα είχαν διαφορά μόλις 3 χλμ./ώρα
Σχεδόν ισάξια επίδοση με τα παραπάνω είχαν τα Toyota C-HR και Grandland X, τα οποία πέρασαν το «τεστ του καφέ» με 37 χλμ./ώρα. Μάλιστα, μικρή έκπληξη μπορούμε να θεωρήσουμε την επίδοση του C-HR, καθώς έχει αρκετά πιο μικρό μεταξόνιο, ενώ και η ανάρτησή του έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Από την άλλη η αρχιτεκτονική με τα διπλά ψαλίδια πίσω, το ευνόησε στη διαδικασία.
ΒMW Χ1 και Mitsubishi Eclipse Cross με τη χαμηλότερη επίδοση
Στο μέσο της λίστας μας θα συναντήσουμε τα Audi Q3 και Nissan Qashqai, αμφότερα με επίδοση 35 χλμ./ώρα. Το γερμανικό μοντέλο σε γενικές γραμμές πέρασε με λείο τρόπο το σαμαράκι, ωστόσο στις αντιδράσεις της ανάρτησης έδειχνε λίγο βαρύ. Από τη μεριά του το Nissan Qashqai ενώ είχε πολύ καλό bound, το rebound του δεν ήταν εξίσου καλό.
Το Skoda Karoq παρά την κορυφαία επίδοση του elk test, στο «τεστ του καφέ», δεν είχε την ίδια επιτυχία, καθώς για να μείνουμε «στεγνοί», έπρεπε να μην ξεπεράσουμε τα 34 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα και το Tiguan, δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 33 χλμ./ώρα, ίδια επίδοση που είχε και η πιο σφιχτή Mercedes GLA.
Ελάχιστα πιο χαμηλά βρέθηκε το Renault Kadjar, με 72,5 χλμ./ώρα, παρά την ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων, ενώ τη χαμηλότερη επίδοση πέτυχαν τα –επίσης εφοδιασμένα με πολλαπλούς συνδέσμους- ΒMW Χ1 και Mitsubishi Eclipse Cross με 32 χλμ./ώρα.
Πόσο καφές χύνεται με 40 χλμ./ώρα πάνω από το σαμαράκι;
Το δεύτερος μέρος της δοκιμασίας μας, ήταν να περάσουμε πάνω από το ίδιο σαμαράκι, με γεμάτο ποτήρι καφέ στην ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα, που ήταν και η καλύτερη επίδοση της προηγούμενης διαδικασίας.
Μετρώντας με καπάκια νερού…
Ξεκινώντας από το Peugeot 3008, η ζυγαριά έδειξε πως από το νερό έλειπαν 21 γραμμάρια καφέ, ενώ το Ford Kuga που είχαν ίδια επίδοση πριν έχυσε ένα γραμμάριο παραπάνω. Αυτά αντιστοιχούν σε περίπου τρία καπάκια από μπουκάλι νερού. Σκεφτείτε τώρα τρία καπάκια νερού γεμάτα με καφέ, να πέφτουν στο κάθισμα του αυτοκινήτου σας. Θα το λερώσουν; Πάντως η όλη διαδικασία έδειξε πως το 3008 είχε εξαιρετικό «bound-rebound», ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο του Kuga, το βοήθησε στην τελική του επίδοση.
Το πιο σφιχτό Toyota C-HR χάρη στην πολύ καλή απόσβεση που είχε, αφαίρεσε από το ποτήρι μας 23 γρ. καφέ, ενώ το Grandland X (ίδια επίδοση με το C-HR πριν) αφαίρεσε 25 γρ.. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και η σχετικά μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησής του συγκριτικά με τα μοντέλα που είχαν καλύτερη επίδοση. Στα μοντέλα που η μονάδα μέτρησης είναι ακόμα τα καπάκια, συγκαταλέγεται και το Audi Q3, με 4 καπάκια.
Μετρώντας με ποτήρια για σφηνάκι…
Επόμενη βαθμίδα στο μετρικό μας σύστημα είναι τα σφηνοπότηρα, τα οποία συνήθως περιέχουν υγρό βάρους 30-40 γρ.. Οριακά λοιπόν σε αυτή την κατηγορία, μπήκε το Nissan Qashqai που από τα 290 γρ. καφέ, είδε να χύνονται τα 31. Όπως προαναφέραμε, αν το rebound της ανάρτησης ήταν εξίσου πολύ καλό, όπως το bound, σίγουρα θα έχυνε λιγότερο καφέ.
Οι απώλειες για τα δύο μοντέλα του VW group, το Skoda Karoq και το VW Tiguan (ημιάκαμπτος άξονας για το μοντέλο της Skoda, πολλαπλοί σύνδεσμοι για αυτό της VW), ήταν 33 και 35 γρ. αντίστοιχα.
Mercedes GLA και Renault Kadjar έχυσαν από 36 γρ. καφέ με την GLA πάντως να αφήνει καλή αίσθηση στους πίσω επιβάτες, παρά την σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτησή της. Από τη μεριά του το Kadjar, έδωσε την αίσθηση πως η ανάρτησή του θορυβεί λίγο παραπάνω, από τα υπόλοιπα μοντέλα.
Μια σταγόνα πριν γεμίσει το σφηνοπότηρο από τον χυμένο καφέ (39 γραμμάρια) είναι οι απώλειες για το Mitsubishi Eclipse Cross παρνώντας το σαμαράκι με 40 χλμ./ώρα. Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης του γίνεται αισθητή και αυτός είναι και ο λόγος που δεν πέτυχε καλύτερη επίδοση.
Από την άλλη η σπορτίφ και σκληρή ανάρτηση της ΒMW Χ1, μπορεί να ενισχύει το fun to drive στοιχείο του γερμανικού μοντέλου, ωστόσο τα 41 γρ. καφέ που χύθηκαν, μαρτυρούν πως η άνεση δεν ήταν στις προθέσεις των μηχανικών της βαυαρικής φίρμας.
Σελίδα 1 | Τα πιο άβολα οικογενειακά SUV |
Σελίδα 2 | Με πόσα χλμ./ώρα περνούν το σαμαράκι χωρίς να χυθεί ο καφές; |
Σελίδα 3 | Aνεση χώρων: Που κάθεσαι σταυροπόδι; |
Σελίδα 4 | Θόρυβος: Ποιο είναι πιο φασαριόζικο; |
Σελίδα 5 | Ποιο είναι το πιο βολικό; |
Που ειναι ο τελευταιος πινακας με την καταταξη για βολικο;
Το C5 Aircross δεν υπάρχει στο τέστ Να υποθέσω είναι το ίδιο καλό ή και καλύτερο από το Peugeot 3008 ?