Η ιδέα να υπάρχουν συνδρομές για να αξιοποιείς τα έξτρα του αυτοκινήτου σου δεν πέφτει πρώτη φορά στο τραπέζι, ωστόσο η Mercedes το εφάρμοσε ήδη στην EQS. Στάνταρ τετραδιεύθυνση με 4,5 μοίρες στροφή πίσω, αλλά αν θέλεις 10 μοίρες τότε πληρώνεις 489 ευρώ το χρόνο και στο «ξεκλειδώνουν» μέσω internet.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο ειδικός εξοπλισμός μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί ψηφιακά σε ένα hi-tech αυτοκίνητο όπως η Mercedes EQS. Την αρχή έκανε η Tesla που με κάθε update μπορεί να παραμετροποιήσει διαφορετικά το εκάστοτε αυτοκίνητο ανάλογα με διάφορους παράγοντας και για να το κάνουμε πιο απλό, το ίδιο γινεται επί σειρά ετών με όλες τις smart συσκευές (κινητό, tablet, laptop κ.ο.κ.). Πρόσφατα, η Volkswagen είχε δηλώσει ότι με το λανσάριμα του Trinity, του ηλεκτρικού της sedan, το 2026, η επιλογή της αυτόνομης οδήγησης θα μπορούσε να είναι συνδρομητική για 7 ευρώ ανά ώρα. Και αυτό φαίνεται πως ξεκινά να αρέσει αρκετά στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η ιδέα πίσω από αυτή τη σκέψη είναι πάντα η ίδια: Τα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι φουλ έξτρα από το εργοστάσιο, αλλά μερικές λειτουργίες, όπως μεγαλύτερη αυτονομία ή ιπποδύναμη, εξειδικευμένα συστήματα υποβοήθησης και λειτουργίες για την άνεση των επιβατών, χρεώνονται συνδρομητικά με το μήνα ή τον χρόνο, όταν το επιλέξει ο χρήστης. Για παράδειγμα, πληρώνεις τα θερμαινόμενα καθίσματα μόνο τον χειμώνα, τα ψυχόμενα καθίσματα μόνο το καλοκαίρι ή πληρώνεις για ένα χρόνο κάτι που αντιλαμβάνεσαι ότι σου είναι άχρηστο, οπότε το «κλείνεις» μια για πάντα κ.ά..
Μια τέτοια περίπτωση είναι και η νέα Mercedes EQS, η οποία σύμφωνα με το δημοσίευμα του γερμανικού Auto Motor und Sport, παρέχει στον στάνταρ εξοπλισμό την τετραδιεύθυνση με κλίση 4,5 μοιρών, ωστόσο αν κάποιος θέλει να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνατοτήτές της, δηλαδή και τις 10 μοίρες, τότε θα πρέπει να καταβάλλει 489 ευρώ το χρόνο, ή αλλιώς 1.169 ευρώ για 3 χρόνια (με έκπτωση 298 ευρώ από τα 1.467 ευρώ που είναι κανονικά).
Έπειτα, η Mercedes-Benz μέσω μια ανανέωσης του λογισμικού over-the-air, δηλαδή μέσω internet, θα «ξεκλειδώσει» την υπηρεσία και οι πίσω τροχοί της ηλεκτρικής λιμουζίνας μήκους 5.216 χλστ. θα στρίβουν έως και 10 μοίρες, αυξάνοντας την ευελιξία της.
Μάλιστα, η ενεργοποίηση είναι τόσο εύκολη υπόθεση που μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής «Mercedes me». Πραγματοποιείται αυτόματα μετά την το σβήσιμο του κινητήρα για 2 λεπτά και την επαναλειτουργία του. Στην οθόνη infotainment εμφανίζεται μια σχετική ειδοποίηση που αναφέρει την ολοκλήρωση της διαδικασίας.