3 Φωτογραφίες »
Με γεμάτες τις δεξαμενές υδρογόνου το Toyota Mirai έχει εκτεταμένη αυτονομία έως και 650 χλμ.
Παράγει ρεύμα από υδρογόνο με αντίστροφη ηλεκτρόλυση
Πάμε να δούμε, τώρα, τι ιδιαίτερο έχει η τεχνολογία FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles), η οποία χρησιμοποιεί το φαινόμενο της ηλεκτρόλυσης για να πράξει ρεύμα μέσω του υδρογόνου. Όπως είπαμε νωρίτερα, το Toyota Mirai είναι τύποις ηλεκτρικό, μόνο που δεν αντλεί την ενέργειά του από μπαταρίες που φορτίζουν από πρίζα ή από κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ρόλο γεννήτριας. Αντιθέτως, «καίει» ρεύμα από την παραγωγή νερού.Αρχικά, γεμίζεις τις τρεις δεξαμενές χωρητικότητας 5,6 κιλών με πεπιεσμένο υδρογόνο (σε πίεση 700 bar). Το πεπιεσμένο υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο στις κυψέλες καυσίμου (μπαταρία) συναντά τον αέρα που εισέρχεται από την γρίλια εισαγωγής, το οξυγόνο δηλαδή. Στις κυψέλες καυσίμου γίνεται μία συγκεκριμένη χημική αντίδραση (ηλεκτρόλυση) Το υδρογόνο απελευθερώνει ηλεκτρόνια τα οποία μεταφέρονται στο αντίθετο ηλεκτρόδιο και συναντούν το οξυγόνο. Αυτή η κίνηση των ηλεκτρονίων, παράγει τον ηλεκτρισμό, ο οποίος τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ η ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο παράγει νερό, το οποίο αποβάλλεται από την «εξάτμιση».
Γεμίζεις σε 3-5 λεπτά, αυτονομία έως και 650 χλμ.
Στα πίσω καθίσματα του Toyota Mirai εδράζει ένας ηλεκτροκινητήρας σταθερού μαγνήτη. Αυτός, αποδίδει 182 άλογα και 300 Nm ροπής, με την πλεονάζουσα ενέργεια από τις κυψέλες καυσίμου να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου 4 αμπερωρίων. Όπως σε κάθε ηλεκτροκίνητο μοντέλο, έτσι και στο Mirai σε κάθε φρενάρισμα επέρχεται αναγεννητική πέδηση που συμπληρώνει απώλειες ισχύος στην μπαταρία.Ικανοποιητικές είναι οι επιδόσεις του ιαπωνικού σεντάν, με 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9,0 δλ.. Εκείνο που μετράει περισσότερο, είναι πως καταφέρνει αυτονομία που προσεγγίζει τα 650 χλμ., με το χρόνο που απαιτείται για να γεμίσετε στους ειδικούς σταθμούς ανεφοδιασμού να μην είναι παραπάνω από 3-5 λεπτά.
Καθαρίζει τον αέρα που αναπνέουμε
Χάρη στη special τεχνολογία Hydrogen Fuel Cell Electric του Toyota Mirai δεν είναι απλώς ένα μη ρυπογόνο όχημα. Αντιθέτως, έχει τη δυνατότητα να καθαρίζει τον αέρα ενώ ταξιδεύεις, συγκρατώντας τους επιβλαβείς ρύπους. Υπεύθυνο για αυτό είναι το σύστημα καθαρισμού του αέρα Air Purification System από το οποίο ο αέρας που εισέρχεται στην κυψέλη καυσίμου ρέει μέσω ενός φίλτρου ενεργού άνθρακα. Στην πράξη και σύμφωνα με την εταιρεία, το Mirai καθαρίζει 4.730.400 λίτρα αέρα κάθε 10.000 χλμ. Αυτό το νούμερου αντιστοιχεί με την ποσότητα την οποία αναπνέει ένας ενήλικας το χρόνο. Γιατί λοιπόν να σταματήσουμε στο μηδέν όταν μπορούμε να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο;Σελίδα 1 | Τεχνικό: Πώς δουλεύει το υδρογονοκίνητο Toyota Mirai; |
Σελίδα 2 | Πώς λειτουργεί, πόσα χλμ. βγάζει και πώς καθαρίζει τον αέρα που αναπνέουμε |