Οι κακές συνήθειες που σου «τρώνε» λεφτά!

Οι κακές συνήθειες που σου «τρώνε» λεφτά!

1.964 Επισκέψεις στο άρθρο

Μην το φορτώνεις πολύ και ζέστανε το πριν πατήσεις πιο πολύ το γκάζι!
Μην ξεκουράζεις το χέρι στο λεβιέ και βάζεις όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο προχωράει.
Μην πατάς το συμπλέκτη σε ανηφόρα και το φρένο στην κατηφόρα.
Μην οδηγάς συνέχεια με λαμπάκι και μην «κλείνεις» τα μάτια στα λαμπάκια!

Μην το φορτώνεις πολύ και ζέστανε το πριν πατήσεις πιο πολύ το γκάζι

Μην φορτώνεις το αυτοκίνητο με πολύ βάρος, ειδικά αν δεν είναι αναγκαίο, αφού επιβαρύνει εξαιρετικά τα φρένα, τις αναρτήσεις και το σύστημα μετάδοσης, ενώ αυξάνεται κατακόρυφα η κατανάλωση. Επίσης είναι ζωτικής σημασίας να αποφεύγεις να ανεβάζεις στροφές στον κινητήρα όταν αυτός είναι κρύος και δεν έχει «πιάσει» την επιθυμητή θερμοκρασία. Τα 30 δευτερόλεπτα που χρειάζεται το λάδι για να κυκλοφορήσει στα μηχανικά μέρη είναι πολύ πιο σημαντικά για την τσέπη σου και τη ζωή του αυτοκινήτου.  

Μην ξεκουράζεις το χέρι στο λεβιέ και βάζεις όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο προχωράει

Μπορεί να δίνει ένα αίσθημα ασφάλειας, αλλά το να ακουμπάς το χέρι στο λεβιέ των ταχυτήτων, το μόνο που κερδίζεις είναι μια πιο γρήγορη φθορά στο σύστημα μετάδοσης. Το extra βάρος επιβαρύνει την περόνη αλλαγής, με την πίεση να «προχωράει» στα γρανάζια, φθείροντας τα. Αντίστοιχης λογικής είναι και το «κούμπωμα» της όπισθεν όταν το αυτοκίνητο κινείται. Ο λόγος είναι ότι το γρανάζι της όπισθεν δεν είναι συγχρονισμένο, σε αντίθεση με τα γρανάζια των άλλων ταχυτήτων, με αποτέλεσμα αν ο οδηγός επιλέξει τη συγκεκριμένη ταχύτητα την ώρα που το όχημα κινείται εμπρός, η πίεση στο γρανάζι είναι τόσο μεγάλη που η ζημιά είναι απλά θέμα χρόνου.
 

Μην πατάς συνέχεια το συμπλέκτη σε ανηφόρα και το φρένο σε κατηφόρα

Μια ακόμη συνήθεια που «τρώει» λεφτά είναι η συνεχόμενη χρήση του συμπλέκτη όταν ανεβαίνεις σε ανηφόρα. Μπορεί να είναι ένας τρόπος για να «κρατάς» το όχημα όταν ξεκινάς ή ανεβαίνεις ένα απότομο δρόμο, αλλά είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείς το χειρόφρενο αντί να «κουράζεις» το συμπλέκτη. Επίσης ο οδηγός δεν πρέπει να πατάει συνεχόμενα τα φρένα όταν κατεβαίνει μια κατηφόρα, διότι η φθορά στα τακάκια και στις δισκόπλακες είναι τεράστια και μπορεί να την «γλυτώσει» αν επιλέξει απλά χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Μην οδηγάς συνέχεια με λαμπάκι και μην «κλείνεις» τα μάτια στα λαμπάκια!

Το να οδηγάει κάποιος συνέχεια με αναμμένο το λαμπάκι του καυσίμου, μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει. Μια τέτοια πρακτική φθείρει πιο γρήγορα την αντλία καυσίμου λόγω θερμοκρασίας, ενώ πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να τραβήξει κάποιο σκουπίδι που υπάρχει στα πιο χαμηλά επίπεδα του ρεζερβουάρ και να προκαλέσει ζημία στο σύστημα ψεκασμού ή ακόμα και στον κινητήρα. Επίσης δεν πρέπει κανείς να αγνοεί τα προειδοποιητικά λαμπάκια του πίνακα οργάνων, διότι αν δεν μιλάμε για κάποια καμένη λάμπα, τότε μπορεί να «φανερώνουν» πολύ σοβαρότερα προβλήματα που αν δεν ελεγχθούν και διορθωθούν σύντομα, ίσως εξελιχθούν σε πιο κοστοβόρες ζημιές.

Hyundai
SEAT