Η Ν.Δ. παρουσιάζει σήμερα το κυβερνητικό της σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτρικής κινητικότητας που έχει ως κεντρικό στόχο τη διεύρυνση της χρήσης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, η οποία εκτός από τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, μπορεί μεσοπρόθεσμα να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Κεντρικός άξονας του σχεδίου της Ν.Δ., το οποίο επεξεργάστηκε επί μήνες ομάδα ειδικών και θα παρουσιάσει σύντομα με λεπτομέρειες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι:
Αυτό θα γίνει με τη σταδιακή αντικατάσταση των σημερινών Ι.Χ. και των παλαιών μέσων μεταφοράς από φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, εξέλιξη που θεωρείται άμεσης προτεραιότητας στη στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύει στην τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα αστικά κέντρα, αλλά και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Τα μέτρα που ανακοινώνει η Ν.Δ. θεωρούνται κοινή πρακτική σε πολλές χώρες της Ε.Ε., αλλά δυστυχώς η Ελλάδα έχει καθυστερήσει δραματικά να τα υλοποιήσει λόγω της παροιμιώδους αδυναμίας της Κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και σε αυτόν τον τομέα. Είναι ενδεικτικό ότι μέχρι το 2025 στην Ευρώπη εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μέχρι το 2040 θα ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια. Μεταξύ των μέτρων που δεσμεύεται να λάβει η Ν.Δ. αμέσως μόλις αναλάβει τη διακυβέρνηση είναι τα εξής:
Για τις εταιρείες:
Τα εν λόγω κίνητρα εννοείται ότι θα ισχύσουν και για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων, οι οποίες επιπλέον θα κινητροδοτηθούν με κατάργηση του φόρου χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων από τα στελέχη τους και διευκόλυνση της φορολογικής απόσβεσης, είτε για την αγορά, είτε για τη μηνιαία μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για τα ταξί: Ειδικότερα για τα ταξί η Ν.Δ. δεσμεύεται να επιδοτήσει με 3.500 ευρώ την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στο σχέδιό της προβλέπεται επίσης η άμεση εγκατάσταση δικτύου ταχυφορτιστών στα οργανωμένα σημεία επιβίβασης πολιτών, ενώ οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων ταξί θα έχουν προτεραιότητα στις σειρές αναμονής στις πιάτσες τους, (αεροδρόμια, λιμάνια κλπ), όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ε.Ε. Για το Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.: Δεσμευτικός στόχος της Ν.Δ. είναι μέχρι το 2025, το 30% του στόλου των αυτοκινήτων και των λεωφορείων του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν αντικατασταθεί με ηλεκτροκίνητα. Ισχυρά κίνητρα θα δοθούν και για τη διάδοση των φορτιστών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Θα υπάρξει έκπτωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους (σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, εμπορικά κέντρα, supermarkets κλπ). Τέλος, θα υπάρξει πρόβλεψη να εγκατασταθούν σταθμοί επαναφόρτισης σε όλα τα εθνικά οδικά δίκτυα, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εκτός πόλεων. Το πλήρες σχέδιο της Ν.Δ. για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα παρουσιαστεί σύντομα από τον ίδιο τον Πρόεδρο του Κόμματος κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, καθώς η Αξιωματική Αντιπολίτευση θεωρεί μείζονος σημασίας την πολιτική της σε αυτόν τον τομέα που στοχεύει σε τρεις μεγάλες προκλήσεις:
|
Δυστυχώς στην χώρα του άρπα κόλα της αφερεγγυότητας δεν πρόκειται να πειστούμε για καμία ελάφρυνση, επιδότηση και ότι άλλες κυβερνητικές υποσχέσεις που θα έχουν την ίδια κατάληξη με τις προηγούμενες. Μας βάλανε να αγοράσουμε Euro 6 Diesel για να μπαίνουμε στον δακτύλιο , μας είπαν δεν θα πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας , μας έταξαν χίλια δυο και στο τέλος μας έδωσαν τον Μ... Μας έβαλαν να επενδύσουμε σε φυσικό αέριο στις πολυκατοικίες δελεάζοντας μας με Επιδότηση και μετά τον Μ.... Οι Ελληνικές κυβερνήσεις είναι αναξιόπιστες. Αναξιόπιστοι είμαστε οι Έλληνες γενικώς . Οι Αναξιόπιστοι πολίτες βγάζουν αναξιόπιστες κυβερνήσεις . Κρατήστε το αυτοκινητάκι σας και μην βιάζεστε να ξοδευτείτε. Την Καλησπέρα μου σε όσους διαβάσουν το σχόλιό μου