Οι πραγματικές μετρήσεις 0-100 χλμ./ώρα σε πάνω απο 330 μοντέλα
77.249 Επισκέψεις στο άρθρο
2 Φωτογραφίες »
Το «0-100» έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη ένδειξη για τη δύναμη και τις επιδόσεις ενός μοντέλου. Ανασύρουμε τα αρχεία των μετρήσεων μας και δημοσιεύουμε το «0-100» των μοντέλων, που κυκλοφορούν σήμερα στην ελληνική αγορά.
Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη πραγματοποιούνται με δορυφορικά όργανα ακριβείας VBOX, της Racelogic.
Tι και αν αυτά που «μετράνε» στην καθημερινότητα είναι η ροπή και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ); Το «0-100» έχει καθιερωθεί ως η μέτρηση που λίγο-πολύ δείχνει τη δύναμη και τις… διαθέσεις ενός μοντέλου. Μαζί με την τελική ταχύτητα είναι η μόνη επίδοση, που οι κατασκευαστές ανακοινώνουν (ελάχιστοι διαθέτουν στοιχεία για ρεπρίζ) στους πίνακες των τεχνικών χαρακτηριστικών τους. Έτσι, μπορεί να μην «σπας» κάθε ώρα και στιγμή το αυτοκίνητό σου στο φανάρι, αλλά ξέρεις πως 6,0 δλ για το «0-100» είναι πολύ καλή επίδοση και πως 15,0 δλ είναι λίγο… «τάφος» !
Παρότι σχεδόν κανείς δεν θα κάνει στην πράξη και στην καθημερινότητα 0-100 με το αυτοκίνητό του, όλοι κοιτάνε αυτό το νούμερο ως ενδεικτικό των ικανοτήτων του αυτοκινήτου τους στις επιδόσεις. Ένα αυτοκίνητο που έχει καλό 0-100, είναι γενικά καλό και σε όλες τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Βέβαια αρκετοί δίνουν σημασία στο 0-100 γιατί μέσω της επιτάχυνσης από στάση απολαμβάνουν τη δύναμη του κινητήρα. Κακά τα ψέματα το γκάζι είναι… γλυκό και το 0-100 είναι το απόλυτο νούμερο-φετίχ για τους εραστές των επιδόσεων. Και όχι μόνο.
Το 0-100 είναι ο «μπούσουλας» για τον γενικότερο χαρακτήρα κάθε μοντέλου. Στο AutoΤρίτη φροντίζουμε ώστε τα αυτοκίνητα να μετριούνται στον ίδιο χώρο με τον ίδιο οδηγό και μέσω της ίδιας διαδικασίας. Άλλες φορές τα αποτελέσματα είναι καλύτερα του κατασκευαστή, άλλες χειρότερα και άλλες ίδια, όμως πάντα η απάντηση στο πως πάει ένα αυτοκίνητο, αναφέρεται αρχικά στα κρίσιμα πρώτα δευτερόλεπτα για την επιτάχυνσή του! Ακολουθούν ανά κατηγορία αμαξώματος και καυσίμου, οι μετρημένες επιδόσεις των μοντέλων της αγοράς στο 0-100.
Πως γίνονται οι μετρήσεις;
Σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν και γινόταν χρήση του κλασσικού τροχού Peiseler, τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούμε δορυφορικά όργανα ακριβείας VB0X για τη μέτρηση 0-100. Το αυτοκίνητο είναι φυσικά ακινητοποιημένο σε επίπεδο οδόστρωμα στο κέντρο μετρήσεών μας και όταν όλα είναι εντάξει, πραγματοποιείται η μέτρηση. Τα ηλεκτρονικά όργανα αυτόματα καταγράφουν την επίδοση με την μέτρηση να είναι μάλλον… «βασανιστική» για το αυτοκίνητο στο κυνήγι και του τελευταίου δεκάτου του δευτερολέπτου.
Σελίδα 2 | Μικρά: Από μόλις 6,3 δλ. |
Σελίδα 3 | Μικρά crossover: Από 4,9 δλ. |
Σελίδα 4 | Μικρομεσαία: Από 3,8 δλ. |
Σελίδα 5 | Μικρομεσαία SUV: Από 5,7 δλ. |
Σελίδα 6 | Μεγάλα SUV: Από 5,1 δλ. |
Σελίδα 7 | Μίνι: Από μόλις 6,9 δλ. |
Σελίδα 8 | Μεσαία & Λιμουζίνες: Από 5.0 δλ.! |
Σελίδα 9 | Oι δυναμίτες της 5ετίας: Από 3.0 δλ.! |
Μεγάλη εντύπωση μου κάνει που το ατμοσφαρικό Mazda2 με τα 90 άλογα, άφησε πίσω του όλα τα 3κύλινδρα τούρμπο μέχρι 125 άλογα. Ενδιαφέρον θα είχε και ένα συγκριτικό με τις ρεπρίζ αυτών.