Βάζεις βενζίνη μα ο δείκτης μένει κολλημένος στο "Ε"; Δεν έχεις τρύπιο ρεζερβουάρ απλά κάτι πάει λάθος στο σύστημα. Δες πως θα το βεις μόνος σου
Βάζεις βενζίνη αλλά ο δείκτης δεν ανεβαίνει;
Αν είχατε ποτέ προβλήματα με το δείκτη καυσίμου, ξέρετε ότι μπορεί να προκαλέσει πολύ άγχος, ειδικά αν δεν παρακολουθείτε τα χιλιόμετρα σας. Δεν μπορείς να προγραμματίσεις ταξίδι, ενώ ακόμα και στις μικρές διαδρομές δεν ξέρεις τι ισχύει.
Διαβάστε λοιπόν πως θα καταλάβετε ότι κάτι δεν πάει καλά και πώς να καταλαβαίνετε τι καύσιμο έχει μέσα το ρεζερβουάρ μέχρι να το φτιάξετε
Μέσα στο ρεζερβουάρ υπάρχει ένα φλοτεράκι που συνδέεται με μια ηλεκτρική αντίσταση και ένας αισθητήρας που μετράει την απόσταση του φλοτέρ από την κορυφή της δεξαμενής. Αυτή ενεργοποιεί μια μεταβλητή αντίσταση που αλλάζει την κατάσταση της ηλεκτρικής, η οποία με τη σειρά του κάνει το μετρητή σας να σας δίνει μια ακριβή ένδειξη για το πόσο καύσιμο βρίσκεται στη δεξαμενή σας.
Όταν ο μετρητής σας έχει κολλήσει στο Full ή Empty ή απλώς αλλάζει ακανόνιστα, τότε γνωρίζετε ότι υπάρχει πρόβλημα στο όργανο καυσίμου.
Μια ανακριβής ένδειξη του ρεζερβουάρ καυσίμου προκαλείται συνήθως από το σύστημα αποστολής που διαβάζει τη στάθμη της δεξαμενής καυσίμου και στέλνει την ένδειξη στο μετρητή.
Τα προβλήματα μπορεί επίσης να προκύψουν από ελαττωματικό φλοτεράκι, καμένες ασφάλειες ή διαβρωμένη καλωδίωση. Μπορείτε να ελέγξετε μόνοι σας όλα αυτά τα εξαρτήματα στο σπίτι με μερικά εργαλεία. Εάν ενδιαφέρεστε να το κάνετε αυτό, ρίξτε μια ματιά στον λεπτομερή οδηγό βήμα προς βήμα στο τέλος αυτού του άρθρου.
Αν βλέπεις E ή F τότε κάτι δεν πάει καλά
Τα σημάδια ενός χαλασμένου δείκτη καυσίμου είναι αρκετά ξεκάθαρα. Εάν η βελόνα του αισθητήρα καυσίμου κινείται ακανόνιστα ή πιο γρήγορα από ό,τι νομίζετε ότι καίτε καύσιμο, αυτό είναι πιθανόν ενδεικτικό ενός προβλήματος στο σύστημα μετρητή καυσίμου.
Εναλλακτικά, ο μετρητής μπορεί να δείχνει «F» και «E» διαρκώς, ανεξάρτητα από το πόσο καύσιμο έχετε πραγματικά. Αυτό πιθανότατα προκαλείται από πρόβλημα καλωδίωσης ή μονάδας αποστολής.
Πώς να υπολογίσετε το καύσιμό σας
Εάν έχετε χαλασμένο δείκτη, υπάρχουν τρόποι να υπολογίσετε πόσα καύσιμα διαθέτετε. Γεμίστε και σημειώστε τα χιλιόμετρα που έχει το κοντέρ. Δύσκολα θα έχετε κατανάλωση πάνω από 10 λτ./100 χλμ., συνεπώς ανά 300 χλμ. θα ξέρετε ότι αδειάσατε 30 λίτρα. Γνωρίζοντας τι χωρητικότητα έχει το ρεζερβουάρ σας, μπορείτε να υπολογίσετε πόσο υπόλοιπο σας έμεινε. Πιθανότατα θα χρειαστείτε λιγότερο από 30 λίτρα για 300 χλμ., ωστόσο αυτό το νούμερο είναι μια καλή δικλείδα ασφαλείας.