- Η φορολογία του αυτοκινήτου είναι μεγάλο έσοδο για το κράτος
- Τα ηλεκτρικά δεν έχουν τέλη & φόρους καυσίμων
- Επίσης έχουν μειωμένη φορολογία στην αγορά τους
- Αν κοπεί αυτό, οι τιμές θα πάνε στα ύψη & δεν θα αγοράζει κανείς
Με τα ηλεκτρικά το κράτος χάνει πολύ χρήμα
Τίποτα δεν φορολογείται όσο το αυτοκίνητο και η χρήση του και για το κράτος η αγορά αυτοκινήτου είναι μια «γελάδα» που την «αρμέγει» και με τα δύο χέρια τόσες δεκαετίες για να γεμίσει τα ταμεία του. Πως θα «αρμέγει» όταν τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά;
Αγόρασες καινούργιο αυτοκίνητο. Μέτρησες πόσο φόρο πλήρωσες πριν ακόμη πας να το γεμίσεις καύσιμο να κάνεις τη βόλτα σου; Τέλος ταξινόμησης, φόρος πολυτελείας και ΦΠΑ αποτελούν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της τελικής τιμής του αυτοκινήτου. Ανάλογα με το αυτοκίνητο, μέχρι και πάνω από τα μισά λεφτά που έδωσες, πάνε στα ταμεία του κράτους σαν φόρος.
Για τους κατασκευαστές αυτή η αύξηση της τελικής τιμής ενός αυτοκινήτου είναι μεγάλο πρόβλημα. Σκέψου πως θα ήταν η αγορά αν ο μόνος φόρος που έπεφτε πάνω στο αυτοκίνητο ήταν μόνο ο ΦΠΑ, όπως συμβαίνει και σε κάθε άλλο καταναλωτικό αγαθό που αγοράζεις; Τα αυτοκίνητα θα ήταν (πολύ) φθηνότερα.
Και φυσικά το κράτος το γνωρίζει αυτό, οπότε κάθε φορά που θέλει να πριμοδοτήσει την αγορά, μειώνει τους φόρους του. Αυτό έκανε με την απόσυρση, αυτό κάνει και τώρα με τις πριμοδοτήσεις των ηλεκτρικών που είναι πανάκριβα ούτως ή άλλως, και με τους φόρους οι τιμές τους πάνε σε αστρονομικά επίπεδα. Που σημαίνει πως σήμερα για κάθε ηλεκτρικό που πωλείται έναντι ενός συμβατικού, το κράτος χάνει λεφτά. Από που θα τα πάρει πίσω;
Περιμένει κανείς πως αυτή η χασούρα δεν θα κρατήσει, και όταν οι περισσότεροι αγοράζουν ηλεκτρικά, οι φόροι θα επανέλθουν. Αλήθεια; Στην Ελλάδα με τις τιμές των ηλεκτρικών στα ύψη ακόμη και με το πριμ, η αγορά δεν μπορεί να κάνει μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ναι, τα κόστη θα μειωθούν οι τεχνολογίες θα φτηνύνουν, όμως δεν μπορεί να έρθει το κράτος και να ξαναβάλει τους φόρους για να πανε οι τιμές πάλι στα ύψη. Και φθηνότερα ηλεκτρικά, και φόροι όπως είναι σήμερα δεν γίνεται.
Αν βάλεις τώρα και την σταδιακή εξαφάνιση των πωλήσεων συμβατικών (με τις απαγορεύσεις), το κράτος ετοιμάζεται για σοκ στα έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου. Που θα τα βρει;
Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Γιατί η φορολόγηση του αυτοκινήτου είναι και στη χρήση. Τα ηλεκτρικά σήμερα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. ¶λλα χαμένα λεφτά, και πες πως όλα τα συμβατικά που κυκλοφορούν, και θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν αφού η αγορά ηλεκτρικού παραμένει αδύνατη, θα πληρώνουν τα τέλη όπως πριν. Με το φόρο στα καύσιμα τι γίνεται;
Όταν τα ηλεκτρικά πάρουν κομμάτι της πίτας στην αγορά και στους δρόμους, το δημόσιο θα χάνει τεράστια έσοδα φόρων αφού η χρήση καυσίμων θα μειωθεί. Αν προσθέσεις απώλειες σε φόρους στην αγορά, στα τέλη κυκλοφορίας και στο φόρο καυσίμων, μιλάμε για μια τεράστια τρύπα στα έσοδα του κράτους.
Ποιος θα την πληρώσει, και πώς; Και τελικά τώρα που είμαστε ακόμη μακριά, ποιος και τι σχεδιάζει να κάνει ώστε να μην πληρώσουν τη νύφη πάλι όσοι δεν φταίνε, δεν μπορούν και δεν έχουν;