3 Φωτογραφίες »
Στις «πίστες» της πόλης τα μίνι είναι τα δημοφιλέστερα ονόματα στην μαρκίζα. Θα καταφέρει το νέο Hyundai i10 να μπει πρώτο όνομα, απέναντι στα πολύ ικανά Fiat Panda και Peugeot 108;
Θα καταφέρει το νέο Hyundai i10 να μπει πρώτο όνομα, απέναντι στα πιο ικανά της κατηγορίας;
Η κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων είναι πάντα ενδιαφέρουσα για τους χρήστες αφού μέσω αυτών είναι σε θέση να καλύψουν με άνεση τις καθημερινές τους μετακινήσεις ενώ αποτελούν την καλύτερη επιλογή για ένα νέο οδηγό. Στην αγορά αυτών οι «παίκτες» είναι συγκεκριμένοι και έχουν «φτιάξει» το όνομά τους στην πάροδο των χρόνων με τις ισορροπίες να αλλάζουν δύσκολα. Το νέο Hyundai i10 είναι ένα τέτοιο όνομα είναι και τα δημοφιλή Fiat Panda και Peugeot 108. Τι γίνεται στη μεταξύ τους κόντρα όμως;
Εμφάνιση: Κομψό το i10, «παιχνιδιάρικο» το 108
To αισθητικό προφίλ και των τριών αυτοκινήτων είναι όμορφο και εκφράζει τον απαιτούμενο νεανικό χαρακτήρα ο οποίος μπορεί να αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο με τις αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης από τον κατάλογο των προαιρετικών στοιχείων. Από κει και ύστερα το καθένα προβάλλει την δική του ταυτότητα.
Το νεότερο μέλος στα μίνι, το i10 διατηρεί σε σημαντικό βαθμό την 5θυρη φόρμα του προκατόχου του, ωστόσο έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να αποπνέει έναν πιο ευδιάκριτο δυναμισμό και ένα συνολικά πιο κομψό αποτέλεσμα. Αυτό διαμορφώνεται από τις έντονες ακμές στο καπό και στους πλαϊνούς «ώμους», από τα όμορφα φωτιστικά σώματα και τον επιθετικό προφυλακτήρα, ενώ «κλείνει» όμορφα με τη μυώδη σχεδίαση του πίσω μέρους.
Το Fiat Panda τείνει κι αυτό να γίνει κλασικό ως σχήμα με το πιο στρογγυλεμένο του αμάξωμα στην τελευταία του γενιά να του χαρίζει ένα πιο σύγχρονο προφίλ, σήμα κατατεθέν πια στην κατηγορία. Οι κόμπακτ αναλογίες του, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειές του και το αυξημένο του ύψος, δημιουργούν ένα καλαίσθητο αισθητικό προφίλ που αρέσει.
Αρκετά ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι και το μίνι μοντέλο της Peugeot. Το 108 προβάλλει ένα έντονα δυναμικό και νεανικό προφίλ ενώ παρά τις μικρότερες διαστάσεις του έχει ίσως τις πιο εμπνευσμένες επιφάνειες. Αυτό γιατί ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot με στοιχεία που προσθέτουν στο σύνολο έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα.
Kάτω από 10.000 ευρώ το Panda, πλούσιο εξοπλιστικά το i10
Oι τιμές των αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε μετά από προωθητικές ενέργειες των εταιρειών τους είναι ιδιαίτερα ελκυστικές, με το Fiat Panda να είναι το φθηνότερο στη βασική του έκδοση με τιμή από 9.990 ευρώ. Λίγο ακριβότερο αλλά με καλύτερο εξοπλισμό είναι το Peugeot 108 (από 10.290 ευρω), ενώ το ακριβότερο είναι το νέο Hyundai i10 το οποίο όμως δικαιολογεί απόλυτα την επιπλέον διαφορά στην τιμή του μέσω του ιδιαίτερα πλούσιου εξοπλισμού του (από 11.190 ευρώ).
Ευελιξία: Panda στα στενά της πόλης
Η ευελιξία είναι ένα σημαντικό πεδίο σε αυτή την δοκιμή των τριών αυτοκινήτων. Και τα τρία προφανώς είναι ευέλικτα και ευκολοδήγητα, όμως το Fiat Panda ξεχωρίζει στον τομέα αφού παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του εμφανίζει το μικρότερο κύκλο στροφής (9,3 μ.), Επιπλέον το τιμόνι του διαθέτει και λειτουργία «City» που μεταβάλλει την υποβοήθηση κάνοντάς το ακόμα πιο ελαφρύ, διευκολύνοντας έτσι τις μανούβρες, το παρκάρισμα κλπ.
Σελίδα 2 | Κινητήρες: Οικονομικά στην πόλη, μέτρια στις ρεπρίζ |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό: Πληρότητα από το Hyundai i10 |
Σελίδα 4 | Χώροι: Σκληρή κόντρα i10 & Panda για την πρωτιά |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Σούπερ στην πόλη, υπό προϋποθέσεις εκτός |
Σελίδα 6 | Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη |