Ήταν το 2017 όταν η Toyota ίδρυσε ένα νέο τμήμα με όνομα Gazoo Racing Company έχοντας ως σκοπό να σχεδιάζει και να εμπορεύεται ανταλλακτικά και άλλα μέρη εμπνευσμένα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για αυτοκίνητα Toyota αλλά και να πάρει υπό την σκεπή του τα πάντα γύρω από την επιστροφή της μάρκας στους αγώνες του WRC. Τα καλύτερα όμως δεν είχαν έρθει ακόμη, αφού τρία χρόνια αργότερα έγινε το λανσάρισμα του Toyota GR Yaris, το οποίο εκτός από 1.600άρι turbo μοτέρ με 261 άλογα, συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης GR-FΟUR και φυσικά έχει DNA από το πρωτάθλημα του WRC.
Το πυραυλάκι τσέπης, ένα από τα πιο ανόθευτα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην αγορά, ανανεώθηκε πρόσφατα και έγινε ακόμη πιο σκληροπυρηνικό. Το μοτέρ του αποδίδει πλέον 280 άλογα, χάρη σε ενισχυμένο σύστημα βαλβίδων, νέο υλικό για τις βαλβίδες εξαγωγής και αύξηση της πίεσης ψεκασμού καυσίμου του συστήματος D-4ST, νέα ελαφριά έμβολα με δακτυλίους ανθεκτικούς στη φθορά και νέο αισθητήρας πίεσης εισαγωγής. Τώρα, γίνεται επίσης διαθέσιμο με νέο κιβώτιο DAT (Direct Automatic Transmission), το οποίο ανέπτυξε πρόσφατα η μάρκα. Τέλος, η Toyota προχώρησε στην πλήρη αναδιάταξη του ταμπλό, ώστε ο οδηγός να έχει καλύτερη ορατότητα στις στροφές.
Κινητήρας: 1,6-litre Turbo (G16E-GTS)
Ισχύς: 280 PS
Ροπή: 390 Nm
Βάρος: 1.280 ή 1.300 κιλά με το αυτόματο κιβώτιο
Το GR Yaris Rally1 Hybrid βασίζεται στο road legal GR Yaris, το οποίο αναπτύχθηκε με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε από τους αγώνες με το Yaris WRC πρώτης γενιάς, το οποίο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Toyota για το υψηλότερο επίπεδο ράλι εδώ και δύο δεκαετίες. Το δεύτερης γενιάς GR Yaris Rally1 απέδειξε από την αρχή την υπεροχή του, τόσο το 2022, όταν και έκανε το ντεμπούτο του, όσο και το 2023, έχει δώσει στην Toyota δύο πρωταθλήματα Οδηγών και άλλα δύο πρωταθλήματα Κατασκευαστών.
Ντεμπούτο στ WRC: 2022 Μόντε Κάρλο
Πρώτη νίκη στο WRC: 2022 Ράλλυ Σουηδίας
Νίκες στο WRC: 15
Πρωτάθλημα WRC: Πρωτάθλημα Οδηγών το 2022 και το 2023, Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 2022 και το 2023