Η μάχη των kW ξεκίνησε. Το VW ID.3 είναι ο νέος πρωταγωνιστής, όμως δεν θα παίξει μόνο του «μπάλα». Ήδη στο «χωράφι» των ηλεκτρικών υπάρχουν καταξιωμένοι παίκτες, για αυτό και φέρνουμε σε μια πρώτη σύγκριση με το ηλεκτρικό Hyundai Kona.
Το VW ID.3 ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στην Έκθεση της Φρανκφούρτης φέτος. Οι μαέστροι του marketing της Volkswagen κατάφεραν να εξιτάρουν τον κόσμο και να τον κάνουν να αδημονεί, ενώ το οικονομικό επιτελείο με την τοποθέτηση «θα κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ», πέτυχε ένα άλλο σημαντικό: Να ωθήσουν όλους εμάς να μιλάμε για τα ηλεκτρικά, να κάνουμε κλικ όταν βγαίνει κάτι καινούριο, να θέλουμε να μάθουμε για αυτά.
Όμως, το VW ID.3 δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που βγήκε στον πλανήτη. Υπάρχουν ήδη αρκετά, και ως AutoΤρίτη έχουμε δοκιμάσει τα περισσότερα. Ένα από αυτά και το ηλεκτρικό Hyundai Kona, το οποίο ακόμη δεν έχει έρθει στην ελληνική αγορά (σ.σ. από το 2020 και μετά αναμένεται), όμως ταιριάζει απέναντί του.
Τελικά είναι φθηνό το ID.3;
Στη βασική έκδοση με την αυτονομία των 330 χιλιομέτρων, ναι το ID.3 είναι φτηνό, γιατί κοστίζει 30 χιλιάρικα, ενώ το Kona 34.000 ευρώ (τιμές Γερμανίας). Στην επόμενη, όμως, έκδοση με τα 420 χιλιόμετρα αυτονομίας το ID.3 θα κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ, όσα και το Hyundai Kona με την μπαταρία των 64 kW και αυτονομία (450 χιλιόμετρα). ¶ρα θα πούμε πως το οικονομικό επιτελείο της VW έκανε καλό πλασάρισμα για την αρχική έκδοση…
Εμφάνιση που ηλεκτρίζει
Και τα δύο μοντέλα κάνουν σαφές με την εμφάνιση πως πρόκειται για ηλεκτρικά. Ωστόσο, περισσότερη θετική αίσθηση σε εμάς κάνει το ID.3. Δείχνει ότι είναι ένα διαφορετικό VW από τα υπόλοιπα, ενώ το Kona ότι ανήκει σε μια οικογένεια που έχει και συμβατικά μοντέλα. Από εκεί και πέρα βέβαια, εσείς επιλέγετε, τα κριτήρια είναι υποκειμενικά.
Η μάχη της καμπίνας
Στη Φρανκφούρτη, που είδαμε πρόσφατα το ID.3 από κοντά, μας άρεσε πολύ το πόσο ευρύχωρη είναι η καμπίνα. Οι marketers έλεγαν ότι είναι… αντίστοιχη με του Passat και δεν έλεγαν ψέματα. Στο γερμανικό ηλεκτρικό θα κάτσεις σαν πασάς. Όμως, αρνητική εντύπωση μας έκανε η ποιότητα των υλικών, ενώ θα θέλαμε λίγο πιο εξαντρίκ σχεδίαση. Γιατί όχι; Ηλεκτρικό είναι!
Το Kona από την άλλη όντας «δέσμιο» των υπολοίπων εκδόσεων, δεν είναι τόσο ευρύχωρο, όμως μας πείθει με την ποιότητα των υλικών και δεν σου κακοφαίνεται που η σχεδίαση έχει μικρές οπτικές διαφορές από τις συμβατικές εκδόσεις. Επίσης, είναι πιο εύκολο εργονομικά, παρότι το ID.3 έχει unique στοιχεία, βλέπε το μεγάλο head up display ή τις Α.Ι. φωνητικές εντολές.
Ποιος κερδίζει σε επιδόσεις;
Και τα δύο μοντέλα βγαίνουν σε δύο εκδόσεις ηλεκτροκινητήρων. Μία με 100 kW (136 PS), και μία με 150 kW (204 PS). Πλήρη στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ID.3 δεν υπάρχουν ακόμη (σ.σ. «θεά» η VW να λανσάρει αυτοκίνητο, να δέχεται παραγγελίες και να μην ανακοινώνει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά), όμως τα προκαταρτικά στοιχεία δείχνουν πως το ID.3 είναι ελαφρώς πιο γρήγορο σε επιδόσεις, αλλά «καίει» ελάχιστα παραπάνω (16,4 έναντι 15,7 kW/100 χλμ.). ¶λλη είναι η σημαντική διαφορά και αυτό είναι η μετάδοση της κίνηση: Το μεν ID.3 είναι πισωκίνητο, ενώ το ηλεκτρικό Kona προσθιοκίνητο, όμως περισσότερα όταν θα έρθει η στιγμή της δοκιμής.
Μέχρι τότε όμως, εσείς τι λέτε; Θα κάνει το ID.3 το μπαμ και θα γίνει το Volks-Elektro-Wagen (μτφ. ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού), ή ο ανταγωνισμός από όλες τις εταιρείες γίνεται όλο και πιο σκληρός;