Tο SEAT Ibiza στην ισχυρή έκδοση του 1.000άρη TSΙ κινητήρα, με τους 115 ίππους, εναλλακτικά του χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου προσφέρει 7τάχυτο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προίκα της «μαμάς» VW. Η λειτουργία του είναι αρκετά ομαλή τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης, ενώ στην πρώτη περίπτωση αποδεικνύεται και ελάχιστα πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Όντας ουσιαστικά ένα κιβώτιο «δύο σε ένα» (αυτόματο και «χειροκίνητο» σειριακό) και με δεδομένη την ίδια εικόνα σε κατανάλωση και επιδόσεις (λόγω kick down μάλιστα τα προσπεράσματα γίνονται πιο γρήγορα), τότε τα 1.600 ευρώ επιπλέον αξίζουν. Η έκδοση με το DSG7 θα ήταν η επιλογή μας.
tech info - Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη + Ταχύτατες αλλαγές σχέσεων με συνεχή ροή δύναμης, ομαλή λειτουργία, μικρή απόκλιση ή και χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με το χειροκίνητο - Πολύπλοκη κατασκευή, κόστος
Η πιο μοδάτη και high-tech τεχνολογία στα κιβώτια. Εδώ το ρόλο του πεντάλ του συμπλέκτη, που υπάρχει σε ένα νορμάλ χειροκίνητο κιβώτιο, αναλαμβάνουν πανέξυπνα ηλεκτροϋδραυλικά συστήματα, ενώ όπως λέει και το όνομα δεν υπάρχει ένας, όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά δύο συμπλέκτες. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη βασίζεται σε δύο πρωτεύοντες άξονες που ο καθένας έχει το δικό του συμπλέκτη. Ο ένας άξονας φέρει τις μονές σχέσεις (1,3,5,7) και ο άλλος τις ζυγές (2,4,6). Η λογική λειτουργίας του είναι ότι μπορεί να προετοιμάζεται η αλλαγή με προεπιλογή της επόμενης σχέσης, ακόμα και αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους επιτάχυνσης. H εμπλοκή/απεμπλοκή των δύο συμπλεκτών γίνεται έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται διακοπές ροής στην ροπή ή του τραβήγματος προς τα μπροστά, αν προτιμάτε.