Το ιδιαίτερα αιχμηρό σε σχεδίαση και super ευέλικτο Toyota Aygo συνδυάζει τον 1,0 VTi 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα είτε με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτοματοποιημένο σειριακό κιβώτιο X-Shift (από την έκδοση X-Play Connect). Στην πράξη το X-Shift κιβώτιο εμφανίζει την παραδοσιακή υστέρηση των κιβωτίων του είδους, ειδικά στην χειροκίνητη +/- λειτουργία του. Η αυτόματη λειτουργία μέσα στην κίνηση είναι ευπρόσδεκτη φυσικά τονίζοντας τον αστικό χαρακτήρα του Aygo. Ωστόσο το Aygo ακόμα και ως χειροκίνητο είναι ευέλικτο και διαθέτει μαλακά και εύχρηστα χειριστήρια. Με δεδομένη την υστέρηση λειτουργίας και την αυξημένη κατανάλωση, αν δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος δε θα χαλαλίζαμε τα παραπάνω 890 ευρώ, που κοστίζει το X-Shift κιβώτιο.
tech info - Ρομποτιζέ + Μικρό κόστος κατασκευής, αξιοπιστία, δεν επιβαρύνουν αισθητά την κατανάλωση - Αργές εναλλαγές σχέσεων, κόμπιασμα κατά την αλλαγή
Εδώ υπάρχει ένας αυτοματοποιημένος συμπλέκτης. Με απλά λόγια, το «πάτημα» του πεντάλ (που δεν υπάρχει) του συμπλέκτη το αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας όπως και την αλλαγή των σχέσεων που αντί να γίνεται χειροκίνητα εκτελείται και πάλι ηλεκτροϋδραυλικά. Έτσι, κάθε φορά που ο οδηγός επιλέγει το σειριακό πρόγραμμα (αντί της αυτόματης επιλογής D) ένας αισθητήρας αντιλαμβάνεται την μετακίνηση του επιλογέα - διαθέτει υποδείξεις (+) για ανεβάσματα και (-) για κατεβάσματα. Τότε η ηλεκτρονική μονάδα δίνει εντολή για μείωση των στροφών του κινητήρα, ο συμπλέκτης ανοίγει, ο ενεργοποιητής αλλάζει π.χ. στην 3η σχέση και ο συμπλέκτης ξανακλείνει ώστε να μεταφερθεί η ροπή.