Η Ferrari βάλθηκε να βρει τον τέλειο ήχο για τα ηλεκτρικά της. Μπορεί να μην έχει έναν καυτό V12, όμως υπόσχεται ότι θα σου σηκώνει την τρίχα. Θα τα καταφέρει; Και αν όχι η Ferrari, τότε ποιος;
Υπάρχει περίπτωση να βρεθεί ένας ήχος που να μπορεί να παράγει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να εμπνέει το ίδιο με ένα αυτοκίνητο με μοτέρ εσωτερικής καύσης; Αυτή η ερώτηση μπορεί να μην απασχολεί ιδιαίτερα τους οδηγούς των ηλεκτρικών, αφού βρίσκουν χάρες σε άλλους τομείς του αυτοκινήτου τους.
Για τη Ferrari όμως, ο ήχος είναι ζωτικής σημασίας. Ψάξε στο Youtube να ακούσεις έναν V8 με επίπεδο στροφαλοφόρο, ή έναν V12 της Ferrari. Ό,τι λέει το αμάξι στα μάτια, λέει το μοτέρ στα αφτιά. Είναι μέρος αυτού που αγοράζεις, της εμπειρίας, της απόλαυσης.
Με τη Ferrari να υπολογίζει 40% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030, αν δεν λύσει το πρόβλημα του ήχου, έχει πρόβλημα. Αν το λύσει όμως, το λύνει για όλους.
Μέχρι τώρα οι «λύσεις» ήταν ηχογραφήσεις άλλων μοτέρ, και με την επεξεργασία υπολογιστή, ο ήχος ταυτιζόταν με τη θέση του γκαζιού, την επιτάχυνση και ταχύτητα του αυτοκινήτου. Κάτι που γίνεται παραδοσιακά στα βιντεοπαιχνίδια που έχουν οδήγηση και αγώνες. Είναι εύκολο, και με ένα καλό εξωτερικό ηχοσύστημα, μπορείς να διαλέγεις και σαν πιο αμάξι θα ακούγεται το δικό σου.
Όμως αυτά δεν είναι για τη Ferrari. Η Ferrari θέλει αυθεντικό ήχο, μοναδικό σε κάθε αυτοκίνητο, που παράγει το αυτοκίνητο το ίδιο. Το σύστημα που εξελίσσει ηχογραφεί ήχους από το διαφορικό και άλλα κινούμενα μέρη, τα επεξεργάζεται, τα ενισχύει και τα αναπαράγει σε πραγματικό χρόνο από ένα ηχοσύστημα. Παραμένει τεχνητός ήχος, είναι όμως ο πραγματικός ήχος του αυτοκινήτου. Τι ήχος είναι; Δεν ξέρει κανείς. Θα είναι ωραίος; Ποιος ξέρει; Θα αρέσει; Σίγουρα, αφού είναι η προϋπόθεση. Θα είναι καλύτερος από ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης της μάρκας; Εδώ είναι το μυστικό. Γιατί θα πρέπει τουλάχιστον να είναι το ίδιο ενδιαφέρον.
Υπάρχει περίπτωση; Ακόμη και η ίδια η Ferrari, μπορεί να βρει ήχο που να κάνει ένα ηλεκτρικό να δημιουργεί το ίδιο συναίσθημα με ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης με τον δικό του ήχο; Τι λες;