
Ζέσταμα στο ρελαντί: Σωστό ή Λάθος
Οι απόψεις διίστανται, κυρίως λόγω της σύγχυσης με παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες.
Το ρελαντί καθυστερεί την επίτευξη της θερμοκρασίας λειτουργίας, ενώ η ήπια οδήγηση εξασφαλίζει γρήγορο ζέσταμα.
Οι σύγχρονοι κινητήρες εξασφαλίζουν επαρκή λίπανση αμέσως μετά την εκκίνηση του κρύου μοτέρ.
Το ρελαντί, εκτός από κακό για τον κινητήρα, είναι και για την «τσέπη» και το περιβάλλον.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Οι απόψεις διίστανται, κυρίως λόγω της σύγχυσης με παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες.
Πάντοτε υπήρχε παρανόηση σχετικά με τον σωστό τρόπο για να ζεσταθεί ο κινητήρας μετά την εκκίνησή του. Ειδικά κατά την χειμερινή περίοδο που διανύουμε, το σωστό ζέσταμα του κινητήρα, πριν το ζόρισμά του, είναι καθοριστικό για την μακροζωία του και οι απόψεις γύρω από τον καλύτερο τρόπο διίστανται. Πολλοί πιστεύουν πως η σωστή διαδικασία ώστε να ζεσταθεί ο κινητήρας είναι αφήνοντάς τον να λειτουργεί στο ρελαντί για αρκετή ώρα, ενώ άλλοι υποστηρίζουν πως όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να ξεκινήσουν την διαδρομή τους αμέσως μετά το μιζάρισμα. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι παλιότεροι κινητήρες λειτουργούσαν διαφορετικά με αποτέλεσμα πολλοί να μεταφέρουν τις τεχνικές του παρελθόντος, χωρίς αυτές να εφαρμόζουν στην σημερινή τεχνολογία. Ποιος είναι, λοιπόν, ο βέλτιστος τρόπος για να ζεστάνετε γρήγορα τον κινητήρα σας χωρίς να προκαλείται φθορά στον κινητήρα;
Το ρελαντί καθυστερεί την επίτευξη της θερμοκρασίας λειτουργίας, ενώ η ήπια οδήγηση εξασφαλίζει γρήγορο ζέσταμα.
Πριν από δεκαετίες, τα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με καρμπυρατέρ χρειαζόταν να παραμένουν σε ρελαντί για λίγα λεπτά κάτω από κρύες καιρικές συνθήκες, επειδή το μείγμα αέρα/καυσίμου ήταν υπερβολικά πλούσιο σε καύσιμο. Η διαδικασία θέρμανσης του κινητήρα βοηθούσε στη βελτίωση της ικανότητας του καρμπυρατέρ να ισορροπήσει σωστά το μείγμα. Στην πραγματικότητα, όμως, η παραμονή ενός σύγχρονου κινητήρα στο ρελαντί μπορεί να τον βλάψει μακροπρόθεσμα. Καθώς ο κινητήρας στο ρελαντί αργεί να φτάσει στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, το καύσιμο που δεν έχει καεί ή εξατμιστεί μπορεί να υποβαθμίσει το λιπαντικό λάδι του κινητήρα, το οποίο καλύπτει και προστατεύει τους κυλίνδρους, τα τοιχώματά τους και τα πιστόνια, προκαλώντας αυξημένη φθορά και καταπόνηση. Όσο πιο γρήγορα φτάσει ο κινητήρας του αυτοκινήτου στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, τόσο καλύτερα είναι για τη διατήρηση των κινητήριων μερών του σε καλή κατάσταση. Έτσι, η ήπια οδήγηση κρίνεται ένας προτιμότερος τρόπος για να ζεστάνετε τον κινητήρα σας.
Οι σύγχρονοι κινητήρες παρέχουν επαρκή λίπανση αμέσως μετά την εκκίνηση του κρύου μοτέρ.
Στην πραγματικότητα, το να οδηγείται ένα σύγχρονο αυτοκίνητο σχεδόν αμέσως μετά την εκκίνηση του κινητήρα, είναι ο βέλτιστος τρόπος ώστε να εξασφαλίσετε την μακροζωία του. Ένας νέος κινητήρας έχει λιπανθεί πλήρως πολύ πριν φτάσει στην πλήρη θερμοκρασία λειτουργίας του. Όταν το αυτοκίνητό σας παραμένει ακίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα, το λάδι κατεβαίνει στο κάτω μέρος του κάρτερ λαδιού. Μόλις ξεκινήσετε τον κινητήρα, η αντλία λαδιού κυκλοφορεί επαρκώς και γρήγορα το λάδι σε όλο το μοτέρ, λιπαίνοντας όλα τα απαραίτητα κινούμενα μέρη του. Ένας κρύος κινητήρας λειτουργεί με λίγο υψηλότερες στροφές (1.200 σ.α.λ. ή και περισσότερο), κάνοντας τη διαδικασία λίπανσης πιο γρήγορη. Μόλις οι στροφές πέσουν στο ρελαντί, μπορείτε αμέσως να ξεκινήσετε την διαδρομή σας. Αν εξασφαλίσετε καλή λίπανση στον κινητήρα και είστε συνεπείς με τη συντήρηση, μπορείτε να σιγουρευτείτε πως θα ξεπεράσει τα 200.000 χλμ χωρίς σημαντικά προβλήματα.
Το ρελαντί, εκτός από κακό για τον κινητήρα, είναι και για την «τσέπη» και το περιβάλλον.
Όχι μόνο το ζέσταμα του κινητήρα στο ρελαντί είναι επιβλαβές για τον κινητήρα, αλλά παράλληλα και για την τσέπη σας. Με αυτόν τον τρόπο, σπαταλάτε καύσιμο αφήνοντας τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας να δουλεύει χωρίς να μετακινείστε. Με το να αφήσετε τον κινητήρα να δουλεύει για μόλις δύο λεπτά, ισοδυναμεί με το να οδηγείτε το αυτοκίνητο για παραπάνω από 1 χλμ. Αυτά τα χλμ., αλλά και τα χαμένα χρήματα που φεύγουν από την εξάτμιση του αυτοκινήτου σας, μπορεί να συσσωρευτούν γρήγορα όσο περισσότερο αφήνετε το αυτοκίνητο να δουλεύει σε ακινησία. Παράλληλα, είτε ζεσταίνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας στην αυλή σας, είτε είστε ακίνητοι στη μέση της κίνησης στην ώρα αιχμής, το να αφήνετε τον κινητήρα να δουλεύει στο ρελαντί για 10 λεπτά απελευθερώνει περίπου ένα κιλό επιβλαβούς διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Με χιλιάδες οχήματα σε ακινησία λόγω κίνησης ή σταματημένα σε φανάρια σε καθημερινή βάση, είναι σαφές ότι το να αφήνετε τον κινητήρα να δουλεύει σε ακινησία για ακόμα και λίγα λεπτά απελευθερώνει σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Με λίγα λόγια, το ρελαντί δεν κάνει καλό ούτε για το περιβάλλον.