
Τέλος οι οθόνες & τα πλήκτρα αφής: Τι αλλάζει στα νέα μοντέλα & γιατί;
Η Mercedes λέει πως οι οθόνες δεν είναι δείγμα ποιότητας και πολυτέλειας.
Η VW «πήρε το μήνυμα» και θα έχει κουμπιά όπως πριν, αντί δηλαδή για χειριστήρια μέσω οθόνης.
Την τελευταία 5ετία oι οθόνες έγιναν τρόπος αύξησης του περιθωρίου κέρδους.
Οι αγοραστές εκτός από το κόστος διστάζουν και για την αξιοπιστία τους.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η Mercedes λέει πως οι οθόνες δεν είναι δείγμα ποιότητας και πολυτέλειας
Η οθόνη δεν θα είναι πλέον το επίκεντρο της προσοχής σε ένα αυτοκίνητο. Mercedes και VW, η κάθε μία μάρκα για δικούς της λόγους, αποποιείται τις οθόνες και βάζει στόχο την επιστροφή στην πραγματική πολυτέλεια και την εργονομία αντίστοιχα. Τι άλλαξε όμως;
Χωρίς καμία περιστροφή ή φραγμό ο επικεφαλής σχεδίασης της Mercedes, Γκόρντεν Βάγκενερ, ξεκαθάρισε αυτό που τόσο καιρό όλοι λίγο πολύ σκεφτόμασταν. «Οι οθόνες δεν είναι δείγμα πολυτέλειας». Για μία μάρκα όπως η Mercedes, παρότι οι οθόνες αυξάνουν σημαντικά την εμπειρία του οδηγού, μειώνουν το αίσθημα πολυτέλειας, μιας και είναι μονίμως βρώμικες με δαχτυλιές. Από την άλλη αφαιρούν όλα τα κουμπιά που μέχρι τώρα καθόριζαν μέρος την απτή ποιότητα του αυτοκινήτου. Από το υλικό, την αίσθηση στο πάτημα αλλά και τον αριθμό τους, που έκανε εμφανές το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Και τον φωτισμό. Χωρίς κουμπιά οι καμπίνες γέμισαν με κρυφό φωτισμό που συχνά έκανε την καμπίνα ολίγον από ντισκοτέκ. Η πολυτέλεια μετατράπηκε σε κάτι άλλο που μπορεί να το πει κανείς και κιτς.
Η VW «πήρε το μήνυμα» και θα έχει κουμπιά όπως πριν, αντί δηλαδή για χειριστήρια μέσω οθόνης
Για την VW το πρόβλημα φάνηκε στην εργονομία. Η μάρκα που είχε ταυτίσει το όνομά της με την εργονομία, έφτασε στο σημείο να παράγει ένα αυτοκίνητο στο οποίο ο οδηγός πρέπει να αγγίξει ένα πλήκτρο αφής για να αλλάξει τον έλεγχο για τα πλήκτρα των παραθύρων από εμπρός σε πίσω και τανάπαλιν. Κάπως έτσι η εργονομία έφυγε από το... παράθυρο, όμως τώρα, δια στόματος του επικεφαλής σχεδίασης Αντρεας Μιντ, όλα θα αλλάξουν. Οι τέσσερις σημαντικότερες λειτουργίες θα επιστρέψουν σε πλήκτρα κάτω από την οθόνη. Ήχος, καθίσματα, κλιματισμός και αλάρμ στα σίγουρα, ενώ και άλλες λειτουργίες θα φύγουν από το «κρυφτούλι» των μενού και θα γίνουν φυσικά κουμπιά.
Την τελευταία 5ετία oι οθόνες έγιναν τρόπος αύξησης του περιθωρίου κέρδους
Η οθόνη δεν έγινε μόδα απαραίτητα γιατί άρεσε στο κοινό. Βασικά, αν άρεσε, άρεσε στους κατασκευαστές περισσότερο απ΄ ότι στους οδηγούς. Βλέπεις οι οθόνες βοήθησαν τους κατασκευαστές να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους σε μια εποχή που τα πράγματα ήταν πολύ «στενά» και τα έξοδα με την επένδυση στην ηλεκτροκίνηση τεράστια. Με μία οθόνη χρειάζονται λιγότεροι διακόπτες, λιγότερα καλώδια, λιγότερα κινούμενα μέρη. Η εξοικονόμηση είναι σημαντική από τη μία, ενώ από την άλλη η «εικόνα» του high-tech στην καμπίνα, ακολουθώντας τη μόδα των tablet και των κινητών τηλεφώνων έφτιαξε μια κούρσα για τις περισσότερες ίντσες. Και η αγορά κάλπασε!
Οι αγοραστές εκτός από το κόστος διστάζουν και για την αξιοπιστία τους
Όμως, παρά την επιμονή των κατασκευαστών, η αγορά διστάζει. Η εργονομία είναι σίγουρα πρόβλημα, κάτι που επηρεάζει και την ασφάλεια πίσω από το τιμόνι. Και φυσικά η αισθητική. Όπως σε πολλές περιπτώσεις κατασκευαστών από την Ευρώπη ή την Αμερική, η καμπίνα δεν κερδίζει, αλλά χάνει από την οθόνη. Αν την αφαιρέσεις, αμέσως έχεις ένα σπαρτιάτικο εσωτερικό, σκέτο, σαν «βασικό» μοντέλο των 90s. Επιπλέον, η εξαίρεση της οθόνης από την εγγύηση είναι σημαντικός πονοκέφαλος, ειδικά με δεδομένο ότι αν χαλάσει πρέπει να αγοραστεί μόνο από την αντιπροσωπεία και κοστίζει ο «κούκος αηδόνι».
Εσύ τι λες; Θέλεις μεγάλη οθόνη ή δε σε νοιάζει; Ή μήπως δεν τη θέλεις καθόλου; Και τελικά πως σου φαίνεται η «μεταβολή» της αγοράς; Είναι προς το καλύτερο;