Πρόκειται για ένα σάκο με αέρα που σώζει ζωές. Ο αερόσακος υπάρχει σε πολλές μορφές (μετωπικοί, πλευρικοί, τύπου κουρτίνας, γονάτων οδηγού και πίσω προσκέφαλων) και μπορεί να μετατρέψει το εσωτερικό του αυτοκινήτου «σε κάψουλα» προστασίας για τους επιβάτες. Η αρχή λειτουργία του είναι λίγο ή πολύ ανάλογη σε όποια θέση και να βρίσκεται. Ειδικοί αισθητήρες αξιολογούν τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και κρίνουν αν πρέπει να δώσουν εντολή στα κομπρεσέρ που φουσκώνουν τον αερόσακο να ενεργήσουν. Οι αερόσακοι τελευταίας γενιάς ανοίγουν σε δύο στάδια προκειμένου να προφυλάξουν ελεγχόμενα τον οδηγό από τον απότομο άνοιγμα, καθώς η επίδραση είναι διαφορετική ανάλογα το βάρος και το σωματότυπο του κάθε οδηγού. Επίσης ο αερόσακος στη θέση του συνοδηγού συχνά απενεργοποιείται, είτε αυτόματα (με αισθητήρα στη βάση του καθίσματος) είτε χειροκίνητα, είτε προκειμένου να μην ανοίξει αν δεν υπάρχει λόγος (καθήμενος συνεπιβάτης) είτε προκειμένου να τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα. Ο αερόσακος για είναι αποτελεσματικός πρέπει να συνδυάζεται πάντα με τη ζώνη ασφαλείας.
Η Toyota, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της ασφάλειας, έγινε το 2005 η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, που δημιούργησε αερόσακο με διπλό
θάλαμο, για αύξηση της παρεχόμενης ασφάλειας στο συνοδηγό.
Τι ακριβώς είναι ο αερόσακος δι[...]
Έρευνες (N.H.T.S.A.) απέδειξαν ότι ο αερόσακος, συνδυαζόμενος με τη ζώνη ασφαλείας, μειώνει κατά 31% τις πιθανότητες θανάτου του οδηγού σε μετωπικές συγκρούσεις (32% αντίστοιχα για τους επιβάτες). Παράλληλα, αυξάνει κατά 75% την αποτελεσματικό[...]
Τι μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη των αερόσακων
• Την ευθύνη της λειτουργίας των αερόσακων έχει ο εγκέφαλος των αερόσακων σε συνδυασμό με κάποιους αισθητήρες που βρίσκονται εντός και εκτός του εγκεφάλου. Οποιαδήποτε δυσλειτουρ[...]