10 Diesel μοντέλα VS τις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους.
10 Diesel μοντέλα VS τις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους
(20/3/2011)
Πολλά τα ελέη του diesel και σίγουρα, μια απευθείας αντιπαράθεσή του με την κραταιά βενζίνη, είναι ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσουμε τα συν και πλην αυτής της επιλογής!
Μετά την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας diesel αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα αρχίζουν σιγά-σιγά να μπαίνουν και στη ζωή των Ελλήνων, δημιουργώντας επιπλέον διλήμματα σε αυτόν που ενδιαφέρεται να αγοράσει σήμερα καινούργιο αυτοκίνητο. Και το δίλημμα στο ερώτημα επιλογής μεταξύ αυτοκινήτου με κινητήρα diesel ή βενζίνης γίνεται ακόμη πιο δύσκολο σήμερα, από τη στιγμή που οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν καμία σχέση με τους παλαιότερης τεχνολογίας, προσφέροντας πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων, σε συνδυασμό με την αυξημένη ροπή τους. Από την άλλη βέβαια, η πολυπλοκότητα και η διαφορά στην κατασκευή των diesel κινητήρων έναντι των βενζινοκινητήρων, έχει ως αποτέλεσμα στις περισσότερες περιπτώσεις, τα αυτοκίνητα με αυτούς τους κινητήρες να κοστίζουν ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα αδελφάκια τους. Παράλληλα, τα περισσότερα κυβικά που συνήθως έχουν οι diesel έναντι των αντίστοιχης ισχύος βενζινοκινητήρων, αυξάνουν – από τη φορολογία – επιπλέον την τιμή τους και έτσι, τελικά πολλοί είναι αυτοί που αποτρέπονται να αποκτήσουν ένα diesel μοντέλο, λόγω της υψηλής τιμής αγοράς του.Τι με συμφέρει τελικά να αποκτήσω;Τι είναι τελικά πιο συμφέρον για τον αγοραστή ενός καινούργιου αυτοκινήτου: Η επιλογή της έκδοσής του με τον παραδοσιακό εν Ελλάδι βενζινοκινητήρα ή αυτής με το νέο-απελευθερωμένο diesel του; Εμείς, θέλοντας να απαντήσουμε σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον ερώτημα και παράλληλα, να δούμε ποια τελικά είναι πιο συμφέρουσα επιλογή εκ των δύο, πήραμε ως βάση 10 αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου που δοκιμάσαμε το τελευταίο διάστημα και τα φέραμε σε αντιπαράθεση με τις όμορες βενζινοκίνητες εκδόσεις τους. Σε αυτή μας τη σύγκριση, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση και στον τομέα του κόστους χρήσης των 5 πρώτων χρόνων κατοχής των αυτοκινήτων αυτών, ώστε να δούμε τελικά το κατά πόσον μπορεί να αποσβεστεί το επιπλέον κόστος της τιμής που θα κληθεί να πληρώσει όποιος επιλέξει το diesel μοντέλο έναντι του βενζινοκίνητου.Πώς υπολογίζουμε το κόστος χρήσηςΥπάρχουν αρκετοί παράγοντες που καθορίζουν το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου, όμως οι πιο σημαντικοί εξ αυτών είναι το κόστος των προγραμματισμένων ελέγχων του (αλλαγή λαδιών και service), το κόστος που προκύπτει από την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και το κόστος των ασφαλίστρων και των τελών κυκλοφορίας. Για να δούμε το πόσο θα κοστίσει η χρήση του αυτοκινήτου στον ιδιοκτήτη του τα 5 πρώτα χρόνια κατοχής του, παίρνουμε ως βάση τη χρήση για την κάλυψη 15.000 χλμ. ανά έτος (75.000 χλμ. συνολικά). Το κόστος της κατανάλωσης βγαίνει με βάση τα εργοστασιακά νούμερα και τις ισχύουσες, μέσες τιμές καυσίμων, ενώ για την ασφάλιση έχουμε επιλέξει το κόστος συμβολαίου για τις βασικές καλύψεις που ορίζει ο νόμος.Το κόστος από την κατανάλωση καυσίμου είναι η πιο σημαντική επιβάρυνση για τη χρήση του αυτοκινήτου και διαμορφώνεται με βάση τις ισχύουσες μέσες τιμές καυσίμων. Εδώ, οι πετρελαιοκινητήρες με τη χαμηλότερη κατανάλωση από τους βενζινοκινητήρες, έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα.