Μεγάλη μάχη είχαμε για την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μεταξύ της Toyota και της Opel, με την τελική πρωτιά να κρίνεται από τις πωλήσεις του τελευταίου μήνα του 2011. Στα μοντέλα, από την άλλη πλευρά, ο τίτλος είχε κριθεί πιο νωρίς, με το Opel Corsa να στέφεται φέτος πρωταθλητής.
Επηρεασμένη από τη γενικότερη οικονομική συγκυρία, η αγορά αυτοκινήτου έκλεισε την περσινή χρονιά με 97.682 ταξινομήσεις και με πτώση 31% σε σχέση με το 2010. Σίγουρα, το μεγάλο νέο της χρονιάς που μας πέρασε ήταν το τέλος του αναχρονιστικού μέτρου της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των diesel αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα σύγχρονα παραδείγματα των οποίων μπορούν πλέον ελεύθερα και… «καθαρά» να κυκλοφορούν και να κατέχονται από τους κατοίκους των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας. Ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον στοιχείο της χρονιάς που μας πέρασε ήταν η μεγάλη μάχη μεταξύ της Toyota και της Opel για την πρώτη θέση του έτους, η οποία τελικά κρίθηκε μετά και τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου, φέρνοντας την Toyota στην πρωτιά και του 2011. Αντίστοιχη μάχη δεν υπήρξε στα μοντέλα, μιας και εκεί το Opel Corsa κυριάρχησε από την αρχή κιόλας του έτους.
Το τελευταίο 5μηνο φέρνει αισιοδοξία Στην ανάλυση των μηνών του περασμένου έτους, βλέπουμε ότι, ενώ μέχρι και τον Ιούλιο όλοι οι μήνες της αγοράς εμφάνιζαν πτώση στις πωλήσεις τους, από τον Αύγουστο και μετά, 4 στους 5 μήνες μέχρι το τέλος του έτους ήταν ανοδικοί. Σίγουρα, το ρόλο της έπαιξε εδώ η απόσυρση και το τέλος της στις 20/12 (παρατάθηκε τελικά και για το 2012), που οδήγησε πολλούς στο να εκμεταλλευτούν το μέτρο και να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Στην ανάταση του ενδιαφέροντος έπαιξε ρόλο και η άρση της απαγόρευσης των diesel που γνωστοποιήθηκε το Νοέμβριο, όμως τα αποτελέσματα αυτής θα τα δούμε πιο καθαρά το 2012. Αυτό πάντως που πρέπει να σημειώσουμε για τη νέα χρονιά είναι ότι, θα πρέπει οι ιθύνοντες να προβούν σε περαιτέρω μέτρα εκτός της παράτασης για έναν ακόμη χρόνο της απόσυρσης και ίσως να επανεξετάσουν την τριπλή φορολογική επιβάρυνση από Φ.Π.Α., Τέλος Ταξινόμησης και Φόρο Πολυτελείας, που έχει σήμερα η τελική τιμή αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου.