9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα νέα Clio και 208, ως γνήσια τέκνα της γαλλικής σχολής, ανεβάζουν τον πήχη στη μικρή κατηγορία.
Δοκιμή: Renault Clio 0,9 TCe vs Peugeot 208 1,2 VTi
37.421 Επισκέψεις στο άρθρο (17/1/2013)
Με την άφιξη του νέου Renault Clio, η κατηγορία των μικρών βρήκε ένα πολύ σοβαρό στέλεχος που «βλέπει» κορυφή. Αλλά ο δρόμος μέχρι εκεί δεν είναι σπαρμένος με ρόδα, αφού εκεί το περιμένει το ομοεθνές Peugeot 208...
Peugeot 208 1,2 VTi
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αμεσότητα συστήματος διεύθυνσης
Ποιότητα λειτουργίας κινητήρα
Τιμή
Νευρικότητα πίσω άξονα
Χρηστικότητα συστήματος infotainment
Renault Clio 0,9 TCe
Εμφάνιση
Κινητήρας / Μηδενικά τέλη
¶νεση ανάρτησης
Χώροι πίσω (πλάτος)
Αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες
Ο ερχομός του πολυαναμενόμενου νέου Renault Clio συμπλήρωσε τις νέες αφίξεις στην πιο δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής αγοράς με ένα μοντέλο που εκφράζει τις απόψεις της νέας γαλλικής σχολής για το σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο, ενώ εισάγει τα μοντέλα της Renault σε μια νέα εποχή.
Στο ίδιο πνεύμα κινείται και το έτερο δημοφιλές γαλλικό μικρό της αγοράς, το νέο Peugeot 208, που στέκεται έτοιμο να προασπιστεί τη θέση του απέναντι στον ομοεθνή ανταγωνισμό του.
Στο συγκριτικό που ακολουθεί, αξιολογούμε τη βασική έκδοση του Clio με το νέο turbo βενζινοκινητήρα 0,9 TCe, απέναντι στη βασική έκδοση του Peugeot 208 που εξοπλίζεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,2 VTi.
Εμφάνιση: Πιο μεγαλόσωμο και εντυπωσιακό το Clio
Με το μήκος του νέου Clio να ξεπερνάει τα 4 μέτρα, μπορεί πολύ εύκολα να το μπερδέψει κανείς για μικρομεσαίο. Στην πραγματικότητα, σε σχέση με το 208, το Clio έχει απλά μεγαλύτερο μήκος, ενώ, ως προς το πλάτος και το ύψος, το 208 είναι μεγαλύτερο. Ωστόσο, δύσκολα μπορεί να κλέψει τις εντυπώσεις από το Clio, το οποίο διαθέτει ένα από τα πιο εντυπωσιακά αμαξώματα που έχουν σχεδιαστεί ποτέ σε Renault, αλλά και υπάρχουν σήμερα στη μικρή κατηγορία.
Τα εμπρόσθια και πίσω σήματα τραβούν την προσοχή, ενώ τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια της πίσω πόρτας δίνουν την αίσθηση του κουπέ. Σε αυτά τα σχεδιαστικά τερτίπια, το Peugeot έχει να επιδείξει ένα εξίσου φρέσκο, αλλά πιο συγκρατημένο σχήμα.
Εσωτερικό: Καλή ποιότητα, ευφάνταστος σχεδιασμός
Τα εσωτερικά και των δύο αυτοκινήτων ανήκουν στα πιο ευφάνταστα της κατηγορίας σχεδιαστικά. Και στις δύο περιπτώσεις, το κέντρο της προσοχής αποτελεί η ευμεγέθης οθόνη του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό, που λειτουργεί με την αφή. Στο Clio, η ομαδοποίηση των πληροφοριών είναι πιο χρηστική από το 208. Από εκεί και πέρα, το οπτικό κέντρο βάρους είναι πιο χαμηλά στο Peugeot από το Renault, ενώ η ποιότητα των πλαστικών είναι εφάμιλλη, με υλικά μαλακής υφής στο επάνω μέρος του ταμπλό και στις δύο περιπτώσεις.
Η συναρμογή τους φαίνεται ελαφρώς καλύτερη στο 208, ενώ από πλευράς φινιρίσματος υπάρχει ισοπαλία. Από εκεί και πέρα, εφάμιλλη είναι η χρηστικότητα με επαρκείς θέσεις για μικροαντικείμενα και στα δύο μοντέλα, ενώ όσον αφορά στην εργονομία, υπάρχει μια σχεδιαστική διαφορά. Στο Peugeot, το τιμόνι έχει μικρή διάμετρο και ο πίνακας οργάνων φαίνεται από πάνω, ενώ το Clio έχει τιμόνι μεγάλης διαμέτρου και ο πίνακας είναι καλύτερα αναγνώσιμος.
¶νεση-χώροι: Πιο μακρύ το Clio, πιο φαρδύ το 208
Στο εσωτερικό τους και τα δύο μοντέλα προσφέρουν επαρκείς ανέσεις όσον αφορά στο θάλαμο των επιβατών. Το Clio έχει ελαφρώς καλύτερες μετρήσεις όσον αφορά στο χώρο για τα γόνατα των πίσω και το κεφάλι, αλλά το Peugeot προσφέρει σαφώς μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, τόσο μπροστά όσο και πίσω, όπου μπορεί να φιλοξενήσει πιο άνετα 3 επιβάτες, σε αντίθεση με το Clio. Από την άλλη, το Clio που έχει και μακρύτερο μεταξόνιο, διαθέτει 15 περισσότερα λίτρα χώρου αποσκευών.
Όσον αφορά στη θέση οδήγησης, είναι πολύ ρυθμίσιμη και στις δύο περιπτώσεις, αλλά η περιφερειακή ορατότητα είναι καλύτερη στο Peugeot, τόσο γιατί τα παράθυρα έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια, όσο και γιατί οι πίσω κολόνες στο Clio είναι πολύ φαρδιές.