Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic και Ford Focus αποτελούν τρεις άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις στη μικρομεσαία κατηγορία, χάρη στην οικονομία που προσφέρει το diesel και στον sport χαρακτήρα τους.
Τρία sport μικρομεσαία diesel
21.466 Επισκέψεις στο άρθρο (28/5/2013)
Στη μικρομεσαία κατηγορία, η οικονομία που προσφέρει το diesel συνδυάζεται με το sport χαρακτήρα των Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic και Ford Focus δημιουργώντας τρεις άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα δεν προσφέρουν μόνο οικονομία κίνησης, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις, μπορούν να συνδυάσουν τις «οικονομικές» αρετές του diesel με την οδηγική ευχαρίστηση και τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά.
Στη μικρομεσαία κατηγορία, τρεις από τις πιο σπορ επιλογές με οικονομικούς diesel κινητήρες είναι αυτές των Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDM-2, Honda Civic 1,6 i-DTEC και Ford Focus 1,6 TDCi 115 PS, οι οποίες είναι εδώ για να διαψεύσουν αυτούς που ισχυρίζονται ότι, το πετρέλαιο δεν μπορεί να συνταυτιστεί με το σπορ.
Εμφάνιση: Giulietta η πιο… σικ, «διαστημικό» το Civic
Στο κομμάτι της εμφάνισης, τα τρία μικρομεσαία diesel μοντέλα είναι από τα πλέον ελκυστικά της κατηγορίας τους. Αρχικά, η Alfa Romeo Giulietta με τις καμπύλες της, αλλά και τις μοναδικές σχεδιαστικές της λεπτομέρειες (π.χ. ο τρισδιάστατος θυρεός της Alfa στη μάσκα, οι κρυμμένες πίσω χειρολαβές ή τα LED πίσω φωτιστικά σε σχήμα σαλιγκαριού), τιμά την παράδοση της φίρμας καθώς είναι ένα από τα πιο ελκυστικά μικρομεσαία αυτοκίνητα των ημερών μας.
Αντίστοιχα ξεχωριστό σχεδιαστικά είναι και το… διαστημικό Honda Civic, με τις μοντέρνες και αεροδυναμικές γραμμές του αμαξώματός του, αλλά και το εξέχον πάνελ των φωτιστικών στο πίσω τμήμα που λειτουργεί και σαν αεροτομή. Το Ford Focus από την πλευρά του, δεν είναι μεν τόσο ξεχωριστό, ωστόσο και αυτό διαθέτει αρκετά στοιχεία αισθητικής μοναδικότητας, όπως π.χ. τα μεγάλα σφηνοειδή πίσω φωτιστικά ή τα τονισμένα μαύρα πάνελ στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, που τονίζουν το δυναμισμό του αυτοκινήτου.
Value for Money: Focus το φθηνότερο, Civic το πλήρες
Στα 18.906 ευρώ έχει οριστεί η τιμή του Ford Focus 1,6 TDCi 115 PS ύστερα από την έκπτωση της αντιπροσωπείας και το όφελος της απόσυρσης, ορίζοντας έτσι και τη φθηνότερη εκ των τριών επιλογή. Σε αυτή την τιμή μάλιστα, ο εξοπλισμός είναι πλήρης περιλαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, εκτός μόνο από τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Αντίστοιχο είναι το επίπεδο εξοπλισμού και της πρώτης έκδοσης της Alfa Romeo Giulietta 1,6
JTDM-2, η οποία κοστίζει 19.020 ευρώ, μετά την απόσυρση και την έκπτωση. Στο κομμάτι του εξοπλισμού βέβαια, το Honda Civic 1,6 i-DTEC είναι αυτό που ξεχωρίζει, αφού η αρχική του έκδοση με κόστος 20.970 ευρώ, περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Σπορ και σε απόδοση!
Τα τρία μικρομεσαία diesel, δικαιολογώντας απόλυτα το χαρακτηρισμό «sport», διαθέτουν από τους σβέλτους πετρελαιοκινητήρες των 1,6 λίτρων της αγοράς.
Έτσι, στην περίπτωση της Giulietta το turbo μοτέρ αποδίδει 105 ίππους ισχύος, αλλά κυρίως 320 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Ως εκ τούτου και σε συνδυασμό με το «σφιχτό» μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και την επιλογή Dynamic του γνωστού Συστήματος Alfa D.N.A. (επεμβαίνει μεταξύ άλλων στην απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού), το μοτέρ αυτό προσφέρει πολύ γρήγορες επιδόσεις στην πετρελαιοκίνητη «Ιταλίδα».
Αρκετά γρήγορες είναι οι επιδόσεις που προσδίδει και ο νέος i-DTEC πετρελαιοκινητήρας της Honda στο Civic, ενώ και από πλευράς λειτουργίας, το συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρει εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά και μέχρι και τις μεσαίες στροφές, χωρίς παράλληλα να έχει ενοχλητικό θόρυβο και κροταλίσματα. Εδώ, η ισχύς είναι από τις μεγαλύτερες για μοτέρ του είδους (120 ίπποι), ενώ και η ροπή είναι υψηλή (300 Nm στις 2.000 σ.α.λ.).
Στο Focus τέλος, ο diesel άμεσου ψεκασμού προσφέρει πολύ καλή απόδοση και δυναμικό τράβηγμα κυρίως μετά τις 2.000 σ.α.λ. και μέχρι και τον «κόφτη». Οι επιδόσεις, με 6τάχυτο κιβώτιο, είναι αντίστοιχα γρήγορες με αυτές των υπόλοιπων 2 μοντέλων.
Κατανάλωση: Σχεδόν 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα
Τα τρία μικρομεσαία μοντέλα, εκτός των πολύ καλών επιδόσεων των κινητήρων τους, μπορούν να υπερηφανεύονται και για την πολύ χαμηλή κατανάλωση που εμφανίζουν. Πιο συγκεκριμένα, το Honda Civic με την εργοστασιακή τιμή των 3,6 λτ./100 χλμ. και το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων έχει κορυφαία αυτονομία που φθάνει τα 1.389 χλμ. με ένα γέμισμα. Αντίστοιχα χαμηλές είναι οι εκπομπές CO2 (94 γρ./χλμ.), που εξασφαλίζουν και την απαλλαγή από την καταβολή τελών. Στα υπόλοιπα 2 μικρομεσαία η μέση κατανάλωση είναι αντίστοιχη και αρκετά χαμηλή, με το Ford Focus 1,6 TDCi να απαιτεί 4,2 λτ./100 χλμ. (αυτονομία 1.233 χλμ. με ρεζερβουάρ 53 λτ.) και την Alfa Romeo Giulietta 4,4 λτ./100 χλμ. (αυτονομία 1.367 χλμ. με ρεζερβουάρ 60 λτ.).
Εσωτερικό: Ξεχωριστή σχεδίαση από όλους – Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής
Η εικόνα στο εσωτερικό της Alfa Romeo Giulietta παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, συνδυάζοντας σύγχρονα γνωρίσματα με κάποιες αναφορές που παραπέμπουν σε παλαιότερες Alfa Romeo. Τo μεγάλο οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο, ο πίνακας οργάνων με τα στρογγυλά σχήματα και τις ενδείξεις γραμμένες στα ιταλικά, καθώς και οι αεροπορικού τύπου 5 διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό, είναι ορισμένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εσωτερικό της μικρομεσαίας Alfa.
Επίσης, έχει δοθεί προσοχή και στην κατασκευή του ταμπλό, αφού όλα τα επιμέρους τμήματα είναι στιβαρά συναρμολογημένα, ενώ από πλευράς υλικών, μαλακό πλαστικό συναντάται κυρίως στο πάνω τμήμα του ταμπλό και περιμετρικά του οριζόντιου μεταλλικού τμήματος.
Στο εσωτερικό του Civic, η σχεδίαση είναι φουτουριστική, με το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας να περικλείουν τον οδηγό και τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα να τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα κατασκευής, όχι μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (μαλακά στο περισσότερο τμήμα), αλλά και με το κορυφαίο φινίρισμά τους.
Ο θάλαμος των επιβατών του Focus από την πλευρά του, ξεχωρίζει για την μοντέρνα του αισθητική και τη «φορτωμένη», αλλά high-tech κονσόλα.
Προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, παρότι δεν λείπουν κάποιες μικροατέλειες φινιρίσματος, ενώ μαλακά και αφρώδη πλαστικά καλύπτουν ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, προσδίδοντας μια έξτρα νότα πολυτέλειας.
Χώροι – Πρακτικότητα: Focus για πόδια και κεφάλια, Civic το πλέον πρακτικό
Στον τομέα των χώρων, το Ford Focus προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών μεταξύ των τριών, αλλά και αυτόν για τα κεφάλια τους, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση πίσω 3 ενήλικες. Το πορτ-μπαγκάζ από την άλλη, έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα, αλλά η χωρητικότητα των 316 λτ. με την στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης είναι μικρή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Με κιτ επισκευής, ο χώρος φόρτωσης φτάνει στα 363 λτ.
Το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ πάντως το έχει το Civic, το οποίο διαθέτει ωφέλιμο όγκο 407 λίτρων και είναι από τα πλέον ευρύχωρα της κατηγορίας. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα «Magic Seats», ανασηκώνουν τις βάσεις τους και «κλειδώνουν» τις πλάτες τους, δημιουργώντας έτσι ένα δεύτερο χώρο αποσκευών και απογειώνοντας την πρακτικότητα. Για τους επιβάτες, 3 ενήλικες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους τους.
Στην Giulietta τέλος, το πορτ-μπαγκάζ είναι το μικρότερο των τριών αλλά με καλή χωρητικότητα 350 λίτρων, ενώ στο πίσω κάθισμα ο χώρος είναι άνετος για 2 ενήλικες.
Οδική συμπεριφορά: Τα πιο σπορτίφ της κατηγορίας!
Με τη βοήθεια του κινητήρα και του κιβωτίου, η Giulietta ξεδιπλώνει τις οδηγικές της αρετές σε όλες τις περιστάσεις. Με την υποσημείωση ότι, το setup του αυτοκινήτου είναι στοχευμένα σφιχτό, οπότε η άνεση δεν ανήκει στις προδιαγραφές του, στις στροφές δείχνει πυγμή, βάζοντας με αυτοπεποίθηση τη δύναμη κάτω, ενώ στις ευθείες η ιταλίδα είναι υποδειγματικά σταθερή και ακλόνητη από πλευρικούς ανέμους ασχέτως χιλιομέτρων και χωρίς να κάνει θόρυβο.
Σύμμαχοι του οδηγού είναι το στιβαρό πλαίσιο, το εξαιρετικό τιμόνι, που ανάλογα με τις διαθέσεις, βαραίνει κιόλας με την εμπλοκή του DNA, αλλά και τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα. Και τελικά, η Giulietta συνεχίζει να αποτελεί το πλέον σπορτίφ προσθιοκίνητο μικρομεσαίο της αγοράς, ακόμη και στη diesel εκδοχή της.
Το Focus από την πλευρά του είναι και στην diesel έκδοσή του, ένα από τα σημεία αναφοράς της κατηγορίας στο κομμάτι της οδική συμπεριφοράς, με το αυτοκίνητο να εμφανίζει και ένα fun οδηγικό χαρακτήρα. Το πλαίσιο και το κάπως πιο βαρύ σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα, βοηθώντας τον οδηγό να αξιοποιήσει στο μέγιστο τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση του μοντέλου της Ford.
Το Civic diesel από την άλλη, αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου του μοντέλου της Honda σε ακαμψία και κράτημα, με το Ιαπωνικό μοντέλο όχι μόνο να είναι απλά πιο ευχάριστο από το βενζινοκίνητο, αλλά και πιο ικανό σε κάθε είδους διαδρομή. Σε καμία περίπτωση, δεν γίνεται αισθητή η διαφορά βάρους 150 κιλών περίπου σε σχέση με το ελαφρύτερο μοντέλο με το βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων, ενώ τα φρένα είναι κορυφαία, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ώρα σε 36,3 μ.)!
Συμπέρασμα
Αναμφίβολα και τα τρία diesel μικρομεσαία, με τη δυναμική τους οδική συμπεριφορά και τις πολύ καλές επιδόσεις, είναι εδώ για να αποδείξουν ότι, το πετρέλαιο μπορεί να συνδυαστεί με το sport.
Η Alfa Romeo Giulietta είναι η πιο σπορτίφ εκ των τριών, κερδίζοντας την καρδιά του οδηγού με το στήσιμό της, το «sex appeal» της και τις επιλογές διαμόρφωσης των οδηγικών της χαρακτηριστικών μέσω του Συστήματος Alfa D.N.A. Από την άλλη βέβαια, μετριάζει την πρακτικότητα και την άνεση.
To Focus 1,6 TDCi, έχει σαφώς πιο άνετη ανάρτηση από τη Giulietta, χωρίς όμως να χάνει το οδηγικό του μπρίο και τον οδικό δυναμισμό που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του.
Το Civic 1,6 i-DTEC τέλος, με τη σπορτίφ εμφάνιση και τα αντίστοιχα δυναμικά οδικά του χαρακτηριστικά, προσφέρει περισσότερη οικονομία κίνησης και παράλληλα, απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, κερδίζοντας και στο οικονομικό κομμάτι.