ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα Fiat Punto, Peugeot 208 και SEAT Ibiza diesel, συνδυάζουν το μεσογειακό ταμπεραμέντο με την οικονομία κίνησης.
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα Fiat Punto, Peugeot 208 και SEAT Ibiza diesel, συνδυάζουν το μεσογειακό ταμπεραμέντο με την οικονομία κίνησης.

3 μικρά και οικονομικά diesel

27.877 Επισκέψεις στο άρθρο (11/6/2013)

Εκπροσωπώντας τις 3 μεγαλύτερες χώρες της Μεσογείου, τα Fiat Punto, Peugeot 208 και SEAT Ibiza diesel, έρχονται για να συνδυάσουν το μεσογειακό ταμπεραμέντο με την οικονομία κίνησης στην πλέον δημοφιλή, μικρή κατηγορία.

Τα diesel μικρά έχουν κατακτήσει το μεγαλύτερο μερίδιο στις ταξινομήσεις της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, κερδίζοντας την προτίμηση του αγοραστικού κοινού της χώρας από τα τέλη του 2011 και ύστερα που απελευθερώθηκε η χρήση τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 
Με την οικονομία που προσφέρουν και την πολύ καλή ροπή τους, αλλά και σε συνδυασμό με τις πολύ καλές τιμές αγοράς τους, τα μικρά αυτοκίνητα με diesel κινητήρες δείχνουν σαν να βρίσκονται μέσα ακριβώς στο πνεύμα της εποχής. Μεταξύ των επιλογών που προσφέρονται στην Ελληνική αγορά, τρεις diesel εκδόσεις των δημοφιλών Fiat Punto, Peugeot 208 και SEAT Ibiza, διαθέτουν την ίδια περίπου δύναμη και ροπή αλλά και  αντίστοιχες πωλήσεις.
Παράλληλα, έρχονται από χώρες με ξεχωριστό, μεσογειακό ταμπεραμέντο (Punto: Ιταλία, 208: Γαλλία, Ibiza: Ισπανία), προσφέροντας το κάτι παραπάνω σε σχεδίαση και οδηγικό μπρίο στον ιδιοκτήτη τους!
Value for Money: Φθηνότερο το Ibiza, πιο πλήρες το 208
Το SEAT Ibiza 1,2 TDI κοστίζοντας 11.590 ευρώ μετά την έκπτωση και την απόσυρση, είναι ένα από τα φθηνότερα μικρά diesel της αγοράς. Παράλληλα, από την αρχική έκδοση, ο εξοπλισμός του κρίνεται αρκετά ικανοποιητικός, τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και σε αυτόν της ασφάλειας. 
Το 208 diesel βέβαια, είναι αυτό που προσφέρει περισσότερα εξοπλιστικά συστήματα στην αρχική του έκδοση, ωστόσο είναι ακριβότερο κατά 1.400 ευρώ σε σχέση με το Ibiza. 
Το Punto από την άλλη, στην έκδοση με τον 1,3 diesel των 75 ίππων έχει κόστος 12.440 ευρώ, ωστόσο ο εξοπλισμός της έκδοσης αυτής δεν είναι πλήρης.
Ξεχωρίζει σε σχεδίαση το 208
Το Peugeot 208 είναι ένα από τα πιο μοντέρνα μικρά της αγοράς, με σχεδίαση που ακολουθεί τις νεότερες σχεδιαστικές φόρμες της μάρκας. Ειδικότερα, η υιοθέτηση περισσότερο γλυπτών επιφανειών σε όλο το αμάξωμα, μαζί με τη νέα χρωμιωμένη μάσκα και τα πολύ μοντέρνα εμπρόσθια και οπίσθια φωτιστικά, ενισχύουν την παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο και του προσδίδουν μια εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη. 
Το Ibiza στη μετά facelift εποχή, ξεχωρίζει λόγω κυρίως της νέας, πιο μακρόστενης γρίλιας της μάσκας, των φωτιστικών με τη «θυμωμένη» παρουσία αλλά και του εμπρόσθιου προφυλακτήρα με την ευμεγέθη κεντρική εισαγωγή αέρα. Ωστόσο, το γεγονός ότι, το μοντέλο έχει παρουσιαστεί το 2007, δεν μπορεί να κρυφτεί εύκολα. 
Εξίσου παλιό είναι επί της ουσίας και το Punto που κυκλοφορεί με αυτές τις γραμμές από το 2005. Το Fiat Punto 2012 βασίζεται στην ανανέωση των κομψών γραμμών του, ενώ σε συνδυασμό με τις νέες επιλογές στο εσωτερικό, οι πελάτες έχουν δυνατότητα για περίπου 1.300 συνδυασμούς στην επιλογή τους. 
Εσωτερικό: Ισάξια σε ποιότητα, πιο νεανικό το 208, πιο εργονομικό το Ibiza
Το εσωτερικό του Peugeot 208 είναι το πιο μοντέρνο και νεανικό εκ των τριών, με το ταμπλό να διαθέτει μια καμπυλόγραμμη σχεδίαση, πάνω στην οποία εφάπτεται η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών της κεντρικής κονσόλας, που δίνει πρόσβαση στο Σύστημα infotainment. Επιπλέον αυτού, ο πίνακας οργάνων έρχεται σε θέση πάνω από το ταμπλό, κάτι που σε συνδυασμό με τη νέα θέση οδήγησης και το μικρών διαστάσεων τιμόνι, τον βοηθά να βρίσκεται στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ποιοτικά, το εσωτερικό του 208 ντύνεται με σκληρά πλαστικά, που έχουν καλό φινίρισμα και συναρμογή. 
Στο εσωτερικό του Punto από την άλλη, η συνολική εικόνα κρίνεται και αυτή νεανική, παρότι στο ανανεωμένο μοντέλο δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές σε σχέση με πριν. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η χρήση καλύτερης ποιότητας πλαστικών σε ορισμένα τμήματα του ταμπλό, ενώ υπάρχουν και νέοι χρωματισμοί. 
Στο Ibiza, η εικόνα είναι η λιγότερο εντυπωσιακή όλων, ενώ η ποιότητα των πλαστικών και του φινιρίσματος είναι εφάμιλλη του Punto. Ωστόσο, η εργονομία του είναι καλύτερη εκ των τριών σε ό,τι έχει να κάνει με τα όργανα, τις ενδείξεις και τους διάφορους διακόπτες. Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ξεχωρίζουν οι νέοι χρωματισμοί για τις επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ ένα μικρό τμήμα ψιλόφλουδου μαλακού πλαστικού ντύνει το ταμπλό.
Χώροι: 208 το πιο ευρύχωρο
Το SEAT Ibiza είναι αυτό που προσφέρει τον μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ωστόσο ο χώρος για τα κεφάλια τους είναι περιορισμένος, ενώ και το διαθέσιμο πλάτος είναι το μικρότερο των τριών. 
Στο εσωτερικό του Punto από την άλλη, συναντούμε τον περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και το δεύτερο καλύτερο για τους ώμους τους, όμως  ο χώρος για τα γόνατά τους είναι περιορισμένος. 
Το 208 είναι αυτό πάντως που τελικά κερδίζει στον τομέα, μιας και έχει το περισσότερο πλάτος πίσω, σχετικά ικανοποιητικό χώρο για τα κεφάλια και καλό χώρο για τα γόνατα των επιβατών. 
Στο πορτ-μπαγκάζ τέλος, το Ibiza προσφέρει το μεγαλύτερο ωφέλιμο όγκο (292 λτ.), ενώ κοντά του είναι και αυτό του 208 (285 λτ.).
Οδική συμπεριφορά: Πιο άνετο το Punto, πιο σπορτίφ το 208 και το Ibiza
Το Peugeot 208 διατηρεί την πλέον ενδιαφέρουσα και με σπορτίφ στοιχεία, οδική συμπεριφορά εκ των τριών, λόγω του αναβαθμισμένου πλαισίου και του καλού τιμονιού. Στην πράξη, η πρόσφυση στις στροφές είναι αυξημένη, η σταθερότητα εγγυημένη, ενώ το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση στον οδηγό. Με την άνεση να κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, εκείνο που θα θέλαμε είναι λίγο μεγαλύτερο ραφινάρισμα στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. 
Το Ibiza από την πλευρά του προσφέρει την απαιτούμενη σιγουριά και σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις στις στροφές, βοηθούμενο και από το πολύ καλό ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι. Βέβαια, από το αμάξωμα δεν λείπουν κάποιες κλίσεις, ενώ έχει και τα χειρότερα φρένα από τα τρία. 
Το Punto τέλος είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη. Στις στροφές είναι ευχάριστο, ικανό και προοδευτικό. Κανένα παράπονο δεν έχουμε και από τα φρένα, ενώ η άνεση από την ανάρτηση είναι η καλύτερη εκ των τριών.
Κινητήρες - Κιβώτια: Οικονομία κίνησης άλλα μέτριες επιδόσεις
Στο Punto, o κινητήρας 1,3 λτ. πετρελαίου τεχνολογίας MultiJet II, αποδίδει 75 ίππους, αλλά το κυριότερο, 190 Nm ροπής. Χωρίς το σύστημα Start&Stop που είναι προαιρετικό, το μοντέλο καίει 4,2 λτ./100χλμ. και πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη, ο κινητήρας κινεί ευχάριστα το μικρό της Fiat, αφού είναι εύρωστος από τις χαμηλές στροφές.
H diesel έκδοση του Ibiza 1,2 TDI, διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (3,8 λτ./100 χλμ.) και τις περιορισμένες εκπομπές CO2 (99 γρ./χλμ.) που το απαλλάσσουν από τα τέλη. Το 3κύλινδρο, 12βάλβιδο μοτέρ των 75 ίππων, ικανοποιεί με την απόδοσή του  μόνο πάνω από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας, προσφέροντας μέτριες επιδόσεις. 
Στην περίπτωση του Peugeot 208, o κινητήρας των 68 ίππων και 160 Nm ροπής δεν διακρίνεται για τη δύναμή του, όμως οι επιδόσεις που προσδίδει σε συνδυασμό και με το σφιχτής κλιμάκωσης κιβώτιο 5 σχέσεων, κρίνονται ικανοποιητικές. Η κατανάλωση επίσης, διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ και οι εκπομπές CO2 των 98 γρ./χλμ. το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.
Συμπέρασμα
Τo Peugeot 208 δείχνει ως η πιο ολοκληρωμένη επιλογή από τα τρία αυτοκίνητα, αφού καταφέρνει να είναι το πιο οδηγοκεντρικό όλων, αυτό με την πιο μοντέρνα και νεανική σχεδίαση σε αμάξωμα και εσωτερικό, αλλά και αυτό με τις καλύτερες επιδόσεις και την πιο χαμηλή κατανάλωση. Στο τιμολογιακό κομμάτι βέβαια, το Peugeot 208 1,4 HDI απαιτεί για την απόκτησή του 1.400 ευρώ περισσότερα από το SEAT Ibiza 1,2 TDI και 500 ευρώ από το Fiat Punto 1,3 MTJ. 
Το Ibiza από την πλευρά του είναι εξίσου οικονομικό σε κατανάλωση, με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ και αντίστοιχη οδική συμπεριφορά, ωστόσο έχει τα χειρότερα φρένα από τα τρία, τις πιο μέτριες επιδόσεις και είναι το λιγότερο ελκυστικό σχεδιαστικά. Το Punto τέλος, είναι το μόνο που πληρώνει τέλη, ενώ και ο εξοπλισμός του είναι «φτωχός» δεν είναι πλήρης σΆαυτή την έκδοση.
200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  PUNTO 2012(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για PEUGEOT  208(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  IBIZA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
LINGLONG VS GOODYEAR