13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα σύγχρονα βενζινοκίνητα όπως τα Renault Clio, Ford Fiesta και Toyota Auris, διαθέτουν το πακέτο, που τους επιτρέπει να κινούνται γρήγορα και οικονομικά, όντας και προσιτά σε τιμή.
Βενζινοκίνητα που «παίζουν» χωρίς αντίπαλο!
26.449 Επισκέψεις στο άρθρο (10/6/2013)
Oι θιασώτες της βενζίνης αντιστέκονται σθεναρά στην «επέλαση» του diesel. Και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι, καθώς τα σύγχρονα βενζινοκίνητα έχουν την τεχνολογία για να αποτελέσουν ισχυρό αντίπαλο δέος.
Η δημοφιλία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δεν φαίνεται να πτοεί τους εκπροσώπους της βενζίνης, οι οποίοι χάρη στην τεχνολογία που διαθέτουν, συνδυάζουν επιδόσεις και οικονομία, σε τιμή αρκετά πιο προσιτή από αυτή των diesel.
Eν ολίγοις, τα σύγχρονα μοντέλα βενζίνης παίζουν χωρίς αντίπαλο, καθώς εφοδιάζονται με turbo κινητήρες μικρής χωρητικότητας, συστήματα Start&Stop, ενώ δεν θα πρέπει να περνάει απαρατήρητη η διαφορά βάρους σε σχέση με τα diesel, με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ των βενζινοκίνητων, καθώς είναι σαφώς ελαφρύτερα.
Τα παραπάνω συντελούν και σε μία ακόμη διαφορά, εξίσου σημαντική. Τη διαφορά στην τιμή, η οποία αγγίζει έως και τα 3.000 ευρώ φθηνότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα diesel στις δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς, ενώ ως καλοδεχούμενο «bonus» έρχονται και τα 30 άλογα παραπάνω, σε σύγκριση με τα diesel αντίστοιχης τιμής.
Γιατί τα βενζινοκίνητα παίζουν χωρίς αντίπαλο;
Τα σύγχρονα μοντέλα βενζίνης εφοδιάζονται με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες προτάσεις μηχανικών συνόλων και η υψηλή τους απόδοση αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι σε σύγκριση με τα diesel ανάλογου κόστους (στις δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς), αποδίδουν έως και 30 ίππους παραπάνω.
Ο συνδυασμός του χαμηλού κυβισμού με τη χρήση υπερτροφόδοτησης, συντελεί στην υψηλή ιπποδύναμη και ροπή των βενζινοκίνητων, ενώ την ίδια στιγμή η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, όπως και οι εκπομπές ρύπων.
Παράλληλα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ένας βενζινοκινητήρας είναι ελαφρύτερος από έναν πετρελαιοκινητήρα, καθώς ο δεύτερος έχει να αντιμετωπίσει σαφώς μεγαλύτερες πιέσεις στα ενδότερα του, ενώ ακόμη και λόγω της υψηλής πυκνότητας του diesel ως καυσίμου, δημιουργείται αισθητή διαφορά στο βάρος, η οποία στο τελικό σύνολο της μπορεί να φτάσει έως και τα 100 κιλά ή και παραπάνω.
Η –υπέρ των βενζινοκίνητων- διαφορά στο βάρος, επηρεάζει μια σειρά από επιμέρους τομείς, όπως είναι πχ. η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων και η ενεργητική ασφάλεια, ενώ για την εξισορρόπηση της απαιτούνται λύσεις, που αυξάνουν την τιμή των πετρελαιοκίνητων.
Επιπροσθέτως, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εμφανίζονται πιο προσιτά σε σχέση με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους (με παρόμοια απόδοση), λόγω του ότι ένας πετρελαιοκινητήρας, εξαιτίας των τεχνολογικών επεμβάσεων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του, είναι πιο ακριβός.
Με βάση τα παραπάνω, ο υποψήφιος αγοραστής βενζινοκίνητου, ανάλογα με την κατηγορία που θα επιλέξει, επωφελείται από τις διαφορές στις τιμές που παρατηρούνται σε σχέση με τις αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους –ίδιας απόδοσης- και οι οποίες αγγίζουν έως και τα 3.000 ευρώ.
Τα βενζινοκίνητα παραμένουν δυναμικά στο «παιχνίδι», παρά την συνεχή και σταθερή ανέλιξη των diesel, δίνοντας περισσότερες επιλογές και εναλλακτικές στον υποψήφιο αγοραστή. Εκλεκτά μέλη της συγκεκριμένης «παρέας» για τη μικρή κατηγορία, αποτελούν τα Renault Clio 0,9 TCe και Ford Fiesta 1,0 EcoBoost , με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνουν τον συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας. Επίσης, στη μικρομεσαία κατηγορία, το νέο Toyota Auris με τον βενζινοκινητήρα των 1,33 λτ. τεχνολογίας Optimal Drive ξεχωρίζει λόγω απόδοσης και οικονομίας καυσίμου.
Renault Clio 0,9 TCe
To Clio 4ης γενιάς εφοδιάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος διαθέτει turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο, με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την οικονομία καυσίμου από μόλις 898 κ.εκ..
Το μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm, νούμερα που κρίνονται εξαιρετικά για τη χωρητικότητα των κυλίνδρων. Στην πράξη, το μοτέρ εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ η Renault ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης της τάξης των 4,3 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι μόλις 99 γρ./χλμ.
Έτσι το Clio απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας. Η οικονομία αυτής της τάξης επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop, που λειτουργεί με μεγάλη ακρίβεια, αλλά και του προαιρετικού συστήματος Eco. Αυτό ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.
Το Renault Clio με τον βενζινοκινητήρα 0,9 λτ. των 90 ίππων κοστίζει 13.050 ευρώ, έναντι 14.207 ευρώ της έκδοσης του diesel 1,5 λτ. με τους 90 ίππους.
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost
Ο βραβευμένος 3κύλινδρος EcoBoost κινητήρας των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππων, αποτέλεσε το καλύτερο νέο για το Fiesta, καθώς χάρη σε αυτόν, επιτυγχάνει κατανάλωση της τάξης των 4,3 λτ./100 χλμ. και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας!
Να σημειωθεί ότι ο 1.000άρης EcoBoost της Ford είναι ένα από τα μικρότερα σε όγκο σύνολα του είδους, με την ίδια την εταιρεία να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις ενός φύλλου A4!
Ενσωματώνει 3 κυλίνδρους τοποθετημένους στη σειρά, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ παράλληλα διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Το σύνολο συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop, που αποτελεί μέρος των Econetic Technologies.
Αυτές περιλαμβάνουν επιπλέον σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, δείκτη σωστής αλλαγής ταχύτητας και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι η ύπαρξη ενός ξεχωριστού συστήματος ψύξης μόνο για το μπλοκ και την κεφαλή, το οποίο βοηθά τον κινητήρα να ανεβάσει γρήγορα θερμοκρασία κατά το ξεκίνημα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων του.
Το Ford Fiesta με τον 3κύλινδρο EcoBoost κινητήρα των 1.000 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων κοστίζει 11.528 ευρώ, έναντι 12.895 ευρώ της αρχικής έκδοσης του diesel 1,6 λτ. με τους 95 ίππους.
Toyota Auris 1,33: Ένα μικρομεσαίο που ξεχωρίζει
Το νέο μοντέλο της Toyota αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία. Ο κινητήρας βενζίνης 1,33 λτ., απόδοσης 99 ίππων, με τον οποίο εφοδιάζεται, κάνει χρήση της τεχνολογίας Optimal Drive για βελτιστοποιημένη λειτουργία και απόδοση, πράγμα που επιβεβαιώνεται από τις τιμές που επιτυγχάνει, με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 5,4 λτ./100 χλμ., και τις εκπομπές CO2 στα 125 χρ./χλμ.
Πιο αναλυτικά, η φιλοσοφία «Toyota Optimal Drive» περιγράφει το σύνολο των καινοτομικών τεχνολογιών που δίνουν σαφή έμφαση στη μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης με παράλληλη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Τα αναβαθμισμένα μοτέρ είναι ρυθμισμένα έτσι, ώστε να παράγουν 10-26% λιγότερους ρύπους, σε σχέση με τους παλαιότερους κινητήρες ανάλογης χωρητικότητας, ενώ, την ίδια στιγμή, είναι 3-20% περισσότερο ισχυρά.
Παράλληλα, ορισμένοι από τους κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με το νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, Multitronic S. Το Toyota Αuris 1,33 κοστίζει 14.390 ευρώ, ξεχωρίζοντας μεταξύ των βενζινοκίνητων μικρομεσαίων μοντέλων .
200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT CLIO(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA AURIS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD FIESTA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)