Η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου έχει γίνει πιο ελκυστική από ποτέ, καθώς οι προσφορές των εταιρειών είναι αρκετά μεγάλες. Μεταξύ των προωθητικών ενεργειών που ξεχωρίζουν, συμπεριλαμβάνονται κι εκείνες, οι οποίες αφορούν τα Ford Focus και Fiesta.
Στην αγορά αυτοκινήτου ισχύουν μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές τη δεδομένη στιγμή και έτσι ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφελημένος. Φυσικά, αυτό ισχύει και για περιπτώσεις σημαντικών και τεχνολογικά προηγμένων μοντέλων, όπως για παράδειγμα τα Ford Fiesta και Focus με τον 3κύλινδρο 1.000αρη turbo κινητήρα.Πιο συγκεκριμένα, για το Ford Fiesta 1,0 EcoBoost των 100 ίππων υπάρχει έκπτωση 1.900 ευρώ, ενώ επωφελούμενοι της απόσυρσης, έχετε περαιτέρω μείωση 907 ευρώ στην τιμή αγοράς. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλήρες σετ 7 αερόσακων, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα (2), καθρέπτες και κλειδαριές, A/C και ηχοσύστημα. Έτσι η τελική τιμή διαμορφώνεται στα 11.925 ευρώ.Σε χαμηλή τιμή επίσης, μπορεί κανείς να αποκτήσει το Ford Focus με το 1.000άρη EcoBoost των 100 ίππων. Η αρχική έκδοση, προσφέρει συνολικό όφελος 3.223 ευρώ και μειώνει έτσι το κόστος στα 13.665 ευρώ. Στα χαρακτηριστικά της έκδοσης αυτής συγκαταλέγονται οι καλές επιδόσεις, η χαμηλή κατανάλωση (4,8 λτ./100 χλμ.) αλλά και οδικός δυναμισμός, καθώς και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής όλων των Focus. Εξάλλου, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα (4), καθρέπτες και κλειδαριές, A/C και ηχοσύστημα.Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100 PSΣτη φυσιογνωμία του Fiesta κυριαρχεί η τραπεζοειδής εμπρός μάσκα, πλαισιωμένη από νέους προβολείς και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Το πακέτο των εξωτερικών αισθητικών επεμβάσεων ολοκληρώνουν τα πίσω φώτα, οι νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος και η νέα αεροτομή, που κολακεύουν με τη σειρά τους την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα του Kinetic Design, την οποία εφαρμόζει η Ford. Η γκάμα των χρωμάτων για το αμάξωμα έχει εμπλουτιστεί με τέσσερις νέες επιλογές.Εσωτερικό: Ποιοτικό και λειτουργικόH ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, ενώ διαθέτουν και πολύ καλή υφή. Οι ταπετσαρίες και οι χρωματικοί συνδυασμοί του εσωτερικού μπορούν να συνταιριάξουν με το χρώμα του αμαξώματος, ενισχύοντας έτσι το νεανικό χαρακτήρα του μικρού Ford. Το σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα, το σύστημα κλιματισμού, ο φωτισμός ice blue του πίνακα οργάνων και της οθόνης στην κεντρική κονσόλα, αναμφίβολα θα σας κεντρίσουν αμέσως το ενδιαφέρον. Η ευρυχωρία του εσωτερικού ικανοποιεί, όπως και ο χώρος αποσκευών των 290 λτ., καθώς διαθέτει πάτωμα που αυξομειώνει το βάθος του. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές.Οδική συμπεριφορά: Ευχάριστο και δυναμικό Η καλή θέση οδήγησης, ο «ψυχωμένος» κινητήρας 1,0 EcoBoost, αλλά και η σπορτίφ οδική συμπεριφορά είναι υπεύθυνα για την ευχάριστη οδηγική εμπειρία, που προσφέρει το Fiesta. Το ηλεκτρικό τιμόνι προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και αμεσότητα στη θέση της ευθείας, τη στιγμή που οι ρυθμίσεις στην ανάρτηση συνδράμουν κατά πολύ, στην επικοινωνία μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, δυναμικά σε αίσθηση πηδάλια και αποτελεσματικά φρένα, το Ford Fiesta ξεχωρίζει με το παραπάνω στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.Κινητήρας: Δυνατός και χωρίς τέλη Το καλύτερο νέο για το Fiesta είναι η τοποθέτηση του βραβευμένου 3κύλινδρου Ecoboost κινητήρα των 1.000 κ.εκ. και απόδοσης 100 ίππων. Με 4,3 λτ./100 χλμ. και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ο νέος κινητήρας υπόσχεται χαμηλό κόστος χρήσης. Ο κινητήρας με το σύστημα start/stop απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Χωρίς κραδασμούς, με αρκετή δύναμη, αλλά κυρίως «μεστό τράβηγμα» από χαμηλά μέχρι να «τελειώσει» το στροφόμετρο, ο πολιτισμένος κινητήρας δείχνει το ιδανικό ταίρι στο δυναμικό πλαίσιο του Fiesta. Είναι δυνατόν να οδηγείς σχεδόν παντού με 3η σχέση από το ρελαντί και παρότι θα θέλαμε και μια 6η στο μακρύ κιβώτιο, η έλλειψη δε γίνεται αισθητή, λόγω του πολύ καλού επιλογέα.Ford Focus 1,0 EcoBoost 100 PSΤο μοντέλο κινείται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, 100 ίππων και μέχρι 200 Nm ροπής. Τα νούμερα είναι, έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακά, εφόσον εξεταστούν υπό το πρίσμα της χωρητικότητας του 1 λίτρου που περικλείει κάθε πιθανή τεχνολογία και επιτρέπει την ομαλή λειτουργία-απόδοση του συνόλου. Στην πράξη, είναι παντού και πάντα δύσκολο να καταλάβεις από τη θέση του οδηγού ότι οδηγείς ένα 1.000άρι μοτέρ. Ο κινητήρας δεν παράγει ποτέ τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς ενός μοτέρ 3 κυλίνδρων, εκτός ίσως, από τη λειτουργία του Start&Stop.Τόσο αυτό, όσο και η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ο δείκτης ιδανικής σχέσης ταχύτητας, αλλά, κυρίως, η ενεργές γρίλιες εμπρός από το ψυγείο του αυτοκινήτου, που βελτιώνουν την αεροδυναμική, (κλείνουν τελείως όταν δεν είναι απαραίτητος ο αερισμός του αυτοκινήτου), συνθέτουν τη δέσμη οικολογικών μέτρων ECOnetic. Όλα αυτά, επιτρέπουν στο 1.000άρι Focus να υπόσχεται 4,8 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης και 109 γρ./χλμ. εκπομπών CO2. Ανώτερη οδική συμπεριφοράΈνας τόσο καλός κινητήρας, δεν μπορεί παρά να αναδεικνύει το πάγιο πλεονέκτημα του μοντέλου που είναι η οδική του συμπεριφορά. Παράλληλα, το σύστημα torque vectoring, που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό στη στροφή, δίνει μία πάρα πολύ ομαλή έκβαση στις αντιδράσεις του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος, έτσι κι αλλιώς, συμπεριφέρεται πολύ ώριμα σε όλες τις περιστάσεις (πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες κ.α.).Ο δυναμισμός της οδικής συμπεριφοράς, ο οποίος ορίζεται από το στιβαρό πλαίσιο και τις σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, δεν υποσκελίζει καθόλου την ποιότητα κύλισης, αλλά και τη διαχείριση των διαφόρων ανωμαλιών από την ανάρτηση. Έτσι το πάτημα είναι σίγουρο στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και πλεύσεις, αλλά και πολύ ευθύβολη κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες. Στα συν η θετική λειτουργία του συστήματος πέδησης, καθώς και οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.