Στο ΣΕΑ του Κορινού και στα φιλόξενα Olympus Plaza, φωτογραφίσαμε τα 6 μικρά και μικρομεσαία μοντέλα που πήραν μέρος στη Μεγάλη Δοκιμή Οικονομίας.
Νέα βενζινοκίνητα: Αθήνα - Θεσσαλονίκη με 30 ευρώ
82.828 Επισκέψεις στο άρθρο
Για μια ακόμη φορά, προσπαθούμε το –φαινομενικά– ακατόρθωτο, αφού με 30 ευρώ και με 6 νέα βενζινοκίνητα, πραγματοποιούμε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη χωρίς να συμπληρώσουμε ούτε γραμμάριο (και σεντ) παραπάνω καυσίμου!
Η μαγιά, υπήρχε από την περσινή μας, μεγάλη επιτυχία: Το γύρο της Ελλάδας με τα diesel μοντέλα, στον οποίο τα τελικά αποτελέσματα μας είχαν εκπλήξει και είχαν συζητηθεί από όλη την αγορά, μιας και είχαμε καταφέρει να κάνουμε έως και 1.500 πραγματικά χιλιόμετρα αυτονομίας, με ένα μόνο γέμισμα! Μέσα στον 1 περίπου χρόνο που μεσολάβησε μέχρι σήμερα, η άφιξη στην αγορά πολλών νέων βενζινοκίνητων προτάσεων με οικονομία που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζει αυτή των αντίστοιχων diesel, μας έβαλε σε σκέψεις: Μήπως ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσουμε μια αντίστοιχη δοκιμή με νέα βενζινοκίνητα μοντέλα;
Βενζινοκίνητα που δεν καίνε τίποτα…
Για να διαφοροποιηθούμε από την περσινή μας επιτυχία, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε κάτι νέο και ίσως, ακόμη πιο δύσκολο: Με 30 μόλις ευρώ στην τσέπη για καύσιμο, να πραγματοποιήσουμε τη διαδρομή των 470 χλμ. από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με 6 νέα μικρά και μικρομεσαία βενζινοκίνητα μοντέλα! Για να καταλάβετε τη δυσκολία του εγχειρήματος, με τιμή βενζίνης στα 1,6 ευρώ/λίτρο, τα 30 ευρώ συνεπάγονται μόλις 18,75 λίτρα καυσίμου! Εκτός των 6 αυτών μοντέλων, μαζί μας είχαμε και ένα diesel Crossover, την ολοκαίνουργια Mercedes GLA 200 CDI, ώστε να δούμε πως τα καταφέρνουν και τα μοντέλα του είδους σε μια τέτοια δοκιμασία, που έχουν λιγότερο καλή αεροδυναμική και –συνήθως– περισσότερο βάρος από τα χάτσμπακ. Τα τελικά μας αποτελέσματα, για μια ακόμη φορά, μας εξέπληξαν θετικά…
6 νέα μικρά και μικρομεσαία βενζινοκίνητα
Στη νέα, μεγάλη μας δοκιμή οικονομίας, τα 6 μοντέλα που επιλέξαμε προήλθαν κατΆ αρχάς από τις δύο πιο δημοφιλείς κατηγορίες αυτοκινήτων, τα μικρά και τα μικρομεσαία. Έπειτα, η 6άδα αυτή επιλέχθηκε ώστε να διαθέτει τουλάχιστον ένα χαρακτηριστικό οικονομίας, είτε αυτό αφορά στον κινητήρα, είτε στην αεροδυναμική, είτε ει δυνατόν και στα δύο. Το τελικό μας line-up έφερε από την πλευρά των μικρών την παρουσία του Ford Fiesta, με τον 1.000άρη turbo βραβευμένο 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα, αλλά και το Mitsubishi Space Star 1,2, με την κορυφαία αεροδυναμική (cd: 0,27) και το χαμηλό βάρος. Στην πλευρά των μικρομεσαίων, είχαμε μαζί μας το Ford Focusμε τον ίδιο 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα με το Fiesta, το Toyota Auris HSDμε το υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά και τα VW Golf 1,4 TSI ACTκαι Audi A3 1,4 TFSI COD, που φέρουν κινητήρα turbo με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων.
470 χιλιόμετρα με 4 σετ μετρήσεων
Για να πραγματοποιηθούν οι σωστές μετρήσεις κατανάλωσης, «κόψαμε» τη διαδρομή των 470 χιλιομέτρων σε 4 διαφορετικά κομμάτια. Ξεκινώντας λοιπόν στις 07:30 το πρωί από τα γραφεία του περιοδικού στο Κρυονέρι, είχαμε το πρώτο μας stop στη Στυλίδα, στο Σταθμό εξυπηρέτησης που βρίσκεται στην Εθνική οδό. Τα χιλιόμετρα μέχρι εκεί ήταν 196. Στη συνέχεια, κινούμενοι πάντα στην Εθνική οδό και με κατεύθυνση προς Λάρισα-Θεσσαλονίκη, σταματήσαμε για να μετρήσουμε την κατανάλωση στα Τέμπη, στο πάρκινγκ της Αγίας Παρασκευής. Τα χιλιόμετρα μέχρι εδώ ήταν 154 χλμ. (350 συνολικά). Το επόμενο stop ήταν πιο κοντά σε άλλα 75 χιλιόμετρα (425 χλμ.) και επρόκειτο για το Σταθμό Εξυπηρέτησης στον Κορινό και τα Olympus Plaza. Τελικός μας προορισμός ήταν η είσοδος της Θεσσαλονίκης (470 χλμ. συνολικά) όπου έγινε η τελική μέτρηση, παρότι για φωτογραφικούς σκοπούς κατευθυνθήκαμε μέχρι το Μέγαρο Μουσικής της πόλης. Αν θέλαμε τέλος να ξεχωρίσουμε για τη δυσκολία της κάποια διαδρομή, αυτή είναι η δεύτερη (Αθήνα-Τέμπη), η οποία λόγω των πολλών υψομετρικών διαφορών, δυσκόλεψε αυτοκίνητα και οδηγούς στην προσπάθεια να κρατηθεί η κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.
07:30 στην είσοδο της Εθνική Οδού Αθηνών-Λαμίας στο Κρυονέρι, λίγο πριν το ξεκίνημα.Μπροστά-μπροστά, διακρίνεται η νέα Mercedes-Benz GLA, που σε έκδοση diesel μας ακολούθησε, ως εκπρόσωπος των crossover που δεν καίνε «τίποτα».