Η χαμηλή κατανάλωση αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα επιλογής αυτοκινήτου σήμερα μιας και εξασφαλίζει οικονομία στην τσέπη. Δεν είναι τυχαίο που τα best sellers είναι συνήθως και τα πιο οικονομικά μοντέλα στην κατηγορία τους.
Best Seller οικονομίας
47.030 Επισκέψεις στο άρθρο (27/12/2015)
Μόνο τυχαίο δεν είναι το ότι τα μοντέλα στις δημοφιλείς κατηγορίες, που είναι στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, εμφανίζουν και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση στην πόλη και στο ταξίδι.
Η κατανάλωση καυσίμου ανέκαθεν ήταν ο βασικός βραχνάς της χρήσης ενός αυτοκινήτου. Από το φθηνότερο μέχρι το ακριβότερο αυτοκίνητο, η κατανάλωση είναι ένας παράγοντας, που βάζει σε πρώτη προτεραιότητα ο οδηγός. Και όχι άδικα. Γιατί αν το service και η επίσκεψη στο συνεργεία γίνεται τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, η επίσκεψη στο βενζινάδικο... όσο πιο αραιή τόσο καλύτερα.
Είναι φανερό πλέον πως από τους βασικότερους παράγοντες για την επιλογή ενός μοντέλου είναι το θέμα της κατανάλωσης. Αυτό το έχουμε διαπιστώσει εδώ και καιρό στο AutoΤρίτη και μάλιστα στους πίνακες αξιολόγησης των μοντέλων, που δοκιμάζουμε, η κατανάλωση έχει πλέον βαρύνουσα σημασία. Είναι λοιπόν τυχαίο, που τα περισσότερα best sellers στις 3 δημοφιλείς κατηγορίες (μικρά, μικρομεσαία και crossover) είναι και ιδιαίτερα οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμου; Δε νομίζουμε.
Για αυτό επιλέξαμε να παρουσιάσουμε ορισμένα μοντέλα, τα οποία έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά και ταυτόχρονα είναι… πρωταθλητές σε κατανάλωση καυσίμου. Τα στοιχεία για τις καταναλώσεις (εντός και εκτός πόλης) είναι υποχρεωμένοι οι κατασκευαστές να τα δημοσιοποιούν στα φυλλάδια των τεχνικών πληροφοριών για τα μοντέλα τους. Ας δούμε λοιπόν τους best sellers eco champions!
Πόσο διαφέρει η εργοστασιακή με την πραγματική κατανάλωση;Η απόκλιση της πραγματικής κατανάλωσης σε σχέση με τη «εργοστασιακή» είναι παλιά ιστορία. Επιλέγεις ένα μοντέλο με μέση «εργοστασιακή» κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. και η ριμάδα, στην πράξη, δεν πέφτει κάτω από τα 5,0-5,5 λτ./100 χλμ.
Ειδικά σε συνθήκες κίνησης στον αστικό κύκλο. Από την άλλη, εκτός πόλης και στο ταξίδι, τα πράγματα είναι καλύτερα και σε αρκετές περιπτώσεις η κατανάλωση είναι χαμηλότερη από τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Από τις μετρήσεις που κάναμε σε ρεαλιστικές συνθήκες και σε ελεγχόμενο περιβάλλον, τα αποτελέσματα έδειξαν πως στην αστική κίνηση, η κατανάλωση είναι κατά μέσο όρο 26% υψηλότερη από την αντίστοιχη τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Αυτή η διαφορά θα πρέπει να θεωρείται λογική και δε θα πρέπει να νιώσετε ότι σας κορόιδεψαν. Η ευχάριστη έκπληξη ήρθε από τις μετρήσεις μας στο ταξίδι με ταχύτητες 100 και 120 χλμ./ ώρα, όπου σε γενικές γραμμές οι τιμές που πήραμε δεν απείχαν από τις εργοστασιακές. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, είδαμε καλύτερα νούμερα από αυτά των κατασκευαστών!
Πως μετριέται η «εργοστασιακή» κατανάλωση;
Η μέτρηση της εργοστασιακής κατανάλωσης ορίζεται από μια τυποποιημένη διαδικασία (NEDC – New European Driving Cycle), που ισχύει από το 1970 για τη μέτρηση εντός πόλης και από το 1990 για την μέτρηση στο ταξίδι. Για την Ευρώπη και μέσα από ιδιαίτερα περίπλοκες διαδικασίες, σε ιδανικές συνθήκες, καταμετρούνται δύο οδηγικοί κύκλοι: ο κύκλος πόλης και ο υπεραστικός κύκλος (ταξίδι).
Στον κύκλο πόλης, το αυτοκίνητο στη διάρκεια του τεστ διανύει συνολικά 3.976,1 μέτρα με μέση ταχύτητα 18,35 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 50 χλμ./ώρα. Η δοκιμή διαρκεί 13 λεπτά. Στο ταξίδι, η δοκιμή διαρκεί 6 λεπτά και 40 δλ., η απόσταση είναι 6.956 μέτρα, η μέση ταχύτητα 62,6 χλμ./ ώρα και η μέγιστη 120 χλμ./ώρα.
Η μέση κατανάλωση, που τελικά ανακοινώνουν οι κατασκευαστές (πέρα από την κατανάλωση στην πόλη και την κατανάλωση στο ταξίδι) δεν είναι ο μέσος όρος της αστικής κατανάλωσης και εκείνης στο ταξίδι, αλλά προκύπτει από τη συνολική απόσταση σε σχέση με την ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιήθηκε.
Οι μετρήσεις κατανάλωσης των κατασκευαστών γίνονται μέσα από περίπλοκες διαδικασίες και σε ιδανικές συνθήκες. Κατά μέσο όρο στην πράξη η μέτρηση στον αστικό κύκλο είναι 26% μικρότερη από την πραγματικότητα.
Εκτός από πρωτάθλημα στην κατανάλωση(???), ίσως πρέπει να δώσετε στο group και το πρωτάθλημα στην κατασκευή "λιγότερων" αυτοκινήτων χάρη στην (M)onkey (Q)uality (B)usiness platform...
Στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση,
Ευχαριστώ!
καταναλωση στο πραγματικο κοσμο(δηλ. που μπορει να το αγορασει και ο εργατης)ηταν, ειναι, και θα ειναι το Suzuki Swift 1.0 (τρικυλινδρο για μεγιστη θερμοδυναμικη αποδοση)που και να χαλασει το φτιαχνεις με μικρο κοστος,πραγμα που φυσικα δεν ισχυει για τα συγχρονα υβριδικα.
Αμα το βρειτε,ΑΡΠΑΞΤΕ ΤΟ!
Πως είναι δυνατόν να λείπει από δω το Space Star της Mitsubishi ;;
Με κατανάλωση 4,0 ο 1,0L και 4,3 ο 1,2L σε βενζίνη και λογικοτατη τιμή πώλησης;
Απαράδεκτο...
Εκτός από πρωτάθλημα στην κατανάλωση(???), ίσως πρέπει να δώσετε στο group και το πρωτάθλημα στην κατασκευή "λιγότερων" αυτοκινήτων χάρη στην (M)onkey (Q)uality (B)usiness platform... Στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση, Ευχαριστώ!
καταναλωση στο πραγματικο κοσμο(δηλ. που μπορει να το αγορασει και ο εργατης)ηταν, ειναι, και θα ειναι το Suzuki Swift 1.0 (τρικυλινδρο για μεγιστη θερμοδυναμικη αποδοση)που και να χαλασει το φτιαχνεις με μικρο κοστος,πραγμα που φυσικα δεν ισχυει για τα συγχρονα υβριδικα. Αμα το βρειτε,ΑΡΠΑΞΤΕ ΤΟ!
Η ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ;ΕΓΚΑΘΕΤΟΙ!
Πως είναι δυνατόν να λείπει από δω το Space Star της Mitsubishi ;; Με κατανάλωση 4,0 ο 1,0L και 4,3 ο 1,2L σε βενζίνη και λογικοτατη τιμή πώλησης; Απαράδεκτο...