Μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό. Είναι όμως τόσο ίδια;
Fiat 124 Spider vs MX-5
48.550 Επισκέψεις στο άρθρο (4/2/2016)
Έχουν εξελιχθεί από κοινού, φέρουν σχεδόν τον ίδιο γενετικό κώδικα και σκοπός τους είναι να χαρίσουν άφθονη οδηγική απόλαυση στον οδηγό. Ο λόγος για τα Fiat 124 Spider και Mazda MX-5 που, τελικά, είναι τόσο ίδια, αλλά και τόσο διαφορετικά...
Οι συστάσεις για το Mazda MX-5 είναι μάλλον περιττές. Είναι το πιο καλοπουλημένο roadster στο κόσμο της αυτοκίνησης, έχει εκατοντάδες βραβεία -μέχρι και ρεκόρ Guinness, ενώ ο λόγος της επιτυχίας -από την πρώτη κιόλας γενιά- είναι ένας: χαρίζει φαρδιά-πλατιά χαμόγελα στον οδηγό με την fun to drive οδική του συμπεριφορά χωρίς αυτός να πρέπει να ξοδέψει μία περιουσία. Σήμερα, έχει περάσει στην τέταρτη γενιά του και δείχνει πιο πιστό στις ρίζες του όσο ποτέ άλλοτε.
Από την άλλη, το Fiat 124 Spider είναι το μοντέλο που επί της ουσίας προηγήθηκε, θα λέγαμε ο προπομπός. Μόνο που προηγήθηκε 20 χρόνια πριν από την πρώτη γενιά του MX-5 και δεν είχε το αντίστοιχο timing. Ίσως για αυτό να σταμάτησε. Και πάλι, όμως, η φιλοσοφία του ήταν η ίδια.Compact διαστάσεις, απολαυστική οδική συμπεριφορά.
Ερχόμενοι στο σήμερα, τα δύο μοντέλα συναντώνται έχοντας μάλιστα εξελιχθεί από κοινού και με κοινό στόχο. Να γοητεύσουν με κάθε τρόπο τον οδηγό. Και παρότι είναι σχεδόν ίδια, καταφέρνουν ταυτόχρονα να είναι και πολύ διαφορετικά. Εσείς, τι επιλέγετε; Πριν απαντήσετε, δείτε που μοιάζουν, αλλά και που διαφέρουν.
Απο το νηπιο λατρευα το Viper και το 124 ειναι οτι πλησιεστερο θα βρω ποτε(οικονομικα/εμφανισιακα) στο αμαξι που αγαπησα σαν παιδι. Δεν εχω να πω κατι αλλο.
Mx-5 ασυζητητί λόγω ατμοσφαιρικών ολοκαίνουργιων κινητήρων που δεν χαλάνε ούτε στην άλλη ζωή,εμφάνισης αλλά και πολύ καλύτερου ονόματος που σημαίνει καλύτερη μεταπώληση.
Το ίδιο άρθρο έχει ξαναμπεί πριν από λίγο καιρό και το βλέπω ξανά σαν δημοσίευση στις 4/2/16 χωρίς τα παλιά σχόλιά μας .....
Δεν αντιλαμβάνομαι τον σκοπό .Είχα πει τότε σαν ιδιοκτήτης του ΜΧ-5 1,8 του 2009 ότι και τα δυο είναι χάρμα οφθαλμών και μιας και απευθύνονται σε νέους η σε μεγαλύτερους σαν κι εμένα με νεανική καρδιά θα πρέπει οι εταιρείες να το βγάλουν σε χαμηλό κόστος έτσι ώστε η απόκτησή του να είναι πιο εύκολη από τους νέους . Περίμενα ότι μετά από πολύ καιρό η FIAT θα μας παρουσίαζε κάτι καλό όπως το τότε χάρμα οφθαλμών Χ1/9 , έστω και σαν εξωτερική διαφοροποίηση που κατ' αναλογία τότε είχε πουλήσει καλά. Θα πρότεινα το ΜΧ-5 μάλον με τον κινητήρα που επιτέλους , αν έχω καταλάβει καλά , έφτιαξε η MAZDA που συνδυάζει οικονομία και χωρίς ουσιαστική διαφορά στις επιδόσεις στον δρόμο από τον ανταγωνιστή του και δεν είναι συνεργαζόμενης εταιρείας (πχ FORD) παρά της FIAT που εφαρμόζει (την παλιά για τους μεγαλύτερους )και λεγόμενη σήμερα (για λόγους marketing) μόδα του downsizing που μετά από λίγο χρόνο και χιλιόμετρα θα μετρήσουν όλοι τα κόστη . Θα περίμενα επίσης σαν σύγχρονες κατασκευές να είναι ασφαλείς πρώτα απ' όλα αξιόπιστες τεχνικά και μετά οικονομικές .Όποιος θέλει και επιδόσεις θα πρέπει η να κοιτάξει άλλα και πολύ ακριβότερα η να απευθυνθεί σε οίκους βελτιώσεων μετά από πολύ προσοχή και κόστος που δεν προτείνω . Επίσης θα με ενδιέφερε η χώρα κατασκευής λοιπά τεχνικά στοιχεία και τα αποτελέσματα των crash tests .Περιμένω να τα δω να κυκλοφορούν.
Και τα δύο μοντέλα σχεδιαστικά και εμφανισιακά δείχνουν όμορφα.Το μεν MX-5 διατηρεί την κλασσική γραμμή των Ιαπωνέζικων roadster με μια μοντέρνα πινελιά.Από την άλλη το 124 Spider
έχει κάτι από barchetta και κάτι από την παλιά 124 με καμπύλες μπροστά, και πίσω κάτι από το παλιό 124 και κάτι περισσότερο αμερικάνικο παρά Ιταλικό.
Αυτό φυσικά κάνει το 124 να δείχνει πιο ιδιαίτερο αφού έχει ένα design μίξ, Ιταλοαμερικάνικου στύλ.
'Οσο αφορά τους κινητήρες το ΜΧ-5 με 131 άλογα τελική 205 και 0-100 σε 8,3 δ.λ και κατανάλωση γύρω στα 6 λ.τ και εκπομπές καυσαερίου 137 CO2.
To 124 πληροφορίες από ALVOLANTE ιταλικό περιοδικό 140 άλογα τελική 215 και 0-100 σε 7,5 δ.λ και κατανάλωση γύρω στα 7 λ.τ και εκπομπές καυσαερίου 148 CO2.
Τιμή στην Ιταλία ΜΧ-5 από 23.000 ευρώ,25.500 με πιο πλούσιο,27.000 με full και 124 spider από 28.000 ευρώ περίπου με σχετικά πλούσιο εξοπλισμό.
Σίγουρα από αυτά τά στοιχεία είναι ξεκάθαρο ότι το MX-5 είναι πιο αργό αλλά η τιμή του 124 τζιμπάει αρκετά και μειονεκτεί στο ότι εκπέμπει υψηλούς ρύπους 148 CO2 πού είναι απαράδεκτο για αυτοκίνητο παραγωγής 2016 την στιγμή που όλα τα μοντέλα Mercedes Slc 1.6 129 CO2
AUDI A3 CABRIO 1.4 125 CO2 είναι πολύ πιο οικολογικά παρόλο που είναι πιο βαριά.
Το ΜΧ-5 βέβαια και αυτό η τιμή του είναι καλύτερη αλλά και αυτό μηχανικά στις εκπομπές είναι κάτω από τον μέσο όρο των 130CO2 που θα έπρεπε να είναι.
Συμπέρασμα,το ΜΧ-5 στην απλή του έκδοση για 23.000 καλό.Αν ψάχνεις όμως ένα ΜΧ-5 με πλουσιότερο εξοπλισμό τότε καλύτερα στο 124 γιατί θα σου έρθει το ίδιο και θα έχεις ένα roadster πιο ιδιαίτερο.
η mazda μόνο το mx-5 και αν εχει μεταπωλητική αξία. όλα τα άλλα μοντέλα της είναι λίγο κάτω από το μέσο όρο. δεδομένου του πολύ μεγαλύτερου ονόματος της fiat και σίγουρα τη διαχρονικότητα η επιλογή του είναι μονόδρομος. από το mx-5 μόνο η έκδοση RF παρουσιάζει ενδιαφέρον
Το 124 γιατί με τους τούρμπο κινητήρες θα απογειώνεται μπροστά στο MX-5!
Απο το νηπιο λατρευα το Viper και το 124 ειναι οτι πλησιεστερο θα βρω ποτε(οικονομικα/εμφανισιακα) στο αμαξι που αγαπησα σαν παιδι. Δεν εχω να πω κατι αλλο.
Mx-5 ασυζητητί λόγω ατμοσφαιρικών ολοκαίνουργιων κινητήρων που δεν χαλάνε ούτε στην άλλη ζωή,εμφάνισης αλλά και πολύ καλύτερου ονόματος που σημαίνει καλύτερη μεταπώληση.
Το ίδιο άρθρο έχει ξαναμπεί πριν από λίγο καιρό και το βλέπω ξανά σαν δημοσίευση στις 4/2/16 χωρίς τα παλιά σχόλιά μας ..... Δεν αντιλαμβάνομαι τον σκοπό .Είχα πει τότε σαν ιδιοκτήτης του ΜΧ-5 1,8 του 2009 ότι και τα δυο είναι χάρμα οφθαλμών και μιας και απευθύνονται σε νέους η σε μεγαλύτερους σαν κι εμένα με νεανική καρδιά θα πρέπει οι εταιρείες να το βγάλουν σε χαμηλό κόστος έτσι ώστε η απόκτησή του να είναι πιο εύκολη από τους νέους . Περίμενα ότι μετά από πολύ καιρό η FIAT θα μας παρουσίαζε κάτι καλό όπως το τότε χάρμα οφθαλμών Χ1/9 , έστω και σαν εξωτερική διαφοροποίηση που κατ' αναλογία τότε είχε πουλήσει καλά. Θα πρότεινα το ΜΧ-5 μάλον με τον κινητήρα που επιτέλους , αν έχω καταλάβει καλά , έφτιαξε η MAZDA που συνδυάζει οικονομία και χωρίς ουσιαστική διαφορά στις επιδόσεις στον δρόμο από τον ανταγωνιστή του και δεν είναι συνεργαζόμενης εταιρείας (πχ FORD) παρά της FIAT που εφαρμόζει (την παλιά για τους μεγαλύτερους )και λεγόμενη σήμερα (για λόγους marketing) μόδα του downsizing που μετά από λίγο χρόνο και χιλιόμετρα θα μετρήσουν όλοι τα κόστη . Θα περίμενα επίσης σαν σύγχρονες κατασκευές να είναι ασφαλείς πρώτα απ' όλα αξιόπιστες τεχνικά και μετά οικονομικές .Όποιος θέλει και επιδόσεις θα πρέπει η να κοιτάξει άλλα και πολύ ακριβότερα η να απευθυνθεί σε οίκους βελτιώσεων μετά από πολύ προσοχή και κόστος που δεν προτείνω . Επίσης θα με ενδιέφερε η χώρα κατασκευής λοιπά τεχνικά στοιχεία και τα αποτελέσματα των crash tests .Περιμένω να τα δω να κυκλοφορούν.
Και τα δύο μοντέλα σχεδιαστικά και εμφανισιακά δείχνουν όμορφα.Το μεν MX-5 διατηρεί την κλασσική γραμμή των Ιαπωνέζικων roadster με μια μοντέρνα πινελιά.Από την άλλη το 124 Spider έχει κάτι από barchetta και κάτι από την παλιά 124 με καμπύλες μπροστά, και πίσω κάτι από το παλιό 124 και κάτι περισσότερο αμερικάνικο παρά Ιταλικό. Αυτό φυσικά κάνει το 124 να δείχνει πιο ιδιαίτερο αφού έχει ένα design μίξ, Ιταλοαμερικάνικου στύλ. 'Οσο αφορά τους κινητήρες το ΜΧ-5 με 131 άλογα τελική 205 και 0-100 σε 8,3 δ.λ και κατανάλωση γύρω στα 6 λ.τ και εκπομπές καυσαερίου 137 CO2. To 124 πληροφορίες από ALVOLANTE ιταλικό περιοδικό 140 άλογα τελική 215 και 0-100 σε 7,5 δ.λ και κατανάλωση γύρω στα 7 λ.τ και εκπομπές καυσαερίου 148 CO2. Τιμή στην Ιταλία ΜΧ-5 από 23.000 ευρώ,25.500 με πιο πλούσιο,27.000 με full και 124 spider από 28.000 ευρώ περίπου με σχετικά πλούσιο εξοπλισμό. Σίγουρα από αυτά τά στοιχεία είναι ξεκάθαρο ότι το MX-5 είναι πιο αργό αλλά η τιμή του 124 τζιμπάει αρκετά και μειονεκτεί στο ότι εκπέμπει υψηλούς ρύπους 148 CO2 πού είναι απαράδεκτο για αυτοκίνητο παραγωγής 2016 την στιγμή που όλα τα μοντέλα Mercedes Slc 1.6 129 CO2 AUDI A3 CABRIO 1.4 125 CO2 είναι πολύ πιο οικολογικά παρόλο που είναι πιο βαριά. Το ΜΧ-5 βέβαια και αυτό η τιμή του είναι καλύτερη αλλά και αυτό μηχανικά στις εκπομπές είναι κάτω από τον μέσο όρο των 130CO2 που θα έπρεπε να είναι. Συμπέρασμα,το ΜΧ-5 στην απλή του έκδοση για 23.000 καλό.Αν ψάχνεις όμως ένα ΜΧ-5 με πλουσιότερο εξοπλισμό τότε καλύτερα στο 124 γιατί θα σου έρθει το ίδιο και θα έχεις ένα roadster πιο ιδιαίτερο.
η mazda μόνο το mx-5 και αν εχει μεταπωλητική αξία. όλα τα άλλα μοντέλα της είναι λίγο κάτω από το μέσο όρο. δεδομένου του πολύ μεγαλύτερου ονόματος της fiat και σίγουρα τη διαχρονικότητα η επιλογή του είναι μονόδρομος. από το mx-5 μόνο η έκδοση RF παρουσιάζει ενδιαφέρον