Καυτή μάχη ανάμεσα στα 600 άλογα των καυτών εκδόσεων των Corsa, Polo και Fiesta. Ποιο θα κερδίσει;
Corsa vs Fiesta vs Polo
47.638 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2016)
Μικρά σε μέγεθος, hot σε εμφάνιση, ξεσηκωτικά στο δρόμο και με 200 άλογα, τα τρία μοντέλα της παρουσίασης σου ανεβάζουν την οδηγική λίμπιντο και σε κάνουν να αισθάνεσαι σαν το… coyote που θέλει να τα «βάλει στο χέρι».
Στο άκουσμα και μόνο του beep-beep από το ξεκλείδωμα των πορτών, τα τρία μοντέλα σου φτιάχνουν τη διάθεση…
Με αφορμή της άφιξης του νέου Opel Corsa OPC στην ελληνική αγορά, το φέρνουμε αντιμέτωπο με τα Ford Fiesta ST και Volkswagen Polo GTI μιας και τα τρία αυτά μοντέλα της συγκριτικής αυτής δοκιμής ανήκουν στην κατηγορία των αυτοκινήτων που σε κάνουν να νιώθεις παιδί, σου χαρίζουν φαρδιά-πλατιά χαμόγελα, σου ανεβάζουν την αδρεναλίνη και σου φτιάχνουν την διάθεση, πριν καν καθίσεις στο μπάκετ τους. Απλά και μόνο κοιτώντας τα από μακριά ή ακούγοντας το… beep-beep άπαξ και πατήσεις το κουμπί στο κλειδί τους. Βέβαια, εκτός από τη σπορ και νεανική τους εμφάνιση έχουν και άλλες κρυμμένες αρετές. Για παράδειγμα, είναι στημένα έτσι ώστε να κυκλοφορείς καταπονώντας μεν τη μέση, όμως από την άλλη αυτό σε κάνει να αισθάνεσαι ακόμη πιο όμορφα, έχουν μπάσο ήχο που «σκοτώνει» και σε κάνει να θέλεις να πυροβολείς συνεχώς με το δεξί σου πόδι, αλλά και επιδόσεις εκρηκτικές μιας και ολοκληρώνουν το 0-100 χλμ./ώρα μέχρι να πεις… κύμινο, ή για να είμαστε πιο ακριβείς σε λιγότερο από 7,0 δλ. Αν, τώρα, βάλεις κάτω και την παράμετρο «τιμή», ότι δηλαδή δεν κοστίζουν μία περιουσία αλλά κοντά στα 20.000 ευρώ, τότε η απόλαυση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Από 19.672 ευρώ και πλούσιο εξοπλισμό
Και τα τρία μοντέλα κοστίζουν με έκπτωση και απόσυρση 20.000 περίπου ευρώ. Πιο αναλυτικά το VW Polo GTI κοστίζει 19.672 ευρώ με απόσυρση (21.450 ευρώ χωρίς απόσυρση), το Ford Fiesta ST ακολουθεί με 20.066 ευρώ (21.495 ευρώ χωρίς απόσυρση), ενώ λίγο πιο ακριβό είναι το Opel Corsa OPC με 21.370 ευρώ (22.800 ευρώ χωρίς απόσυρση). Όσο για τον εξοπλισμό τους; Παραπάνω από πλήρης, αφού άλλωστε αποτελούν τις κορυφαίες εκδόσεις της εκάστοτε σειρά. Ποιο είναι τώρα το ποιο value for money; Επειδή η απάντηση εξαρτάται από άλλους τομείς και δευτερευόντως από τον εξοπλισμό, η απάντηση θα δοθεί στο τέλος…
Εμφάνιση που συναρπάζει
Τα τρία μοντέλα της συγκριτικής μας παρουσίασης κάνουν... μπαμ από μακριά και καθιστούν σαφές πως πρόκειται για σπορ παραλλαγές των κανονικών εκδόσεων. Το μόνο που διαφέρει είναι ο βαθμός που το «φωνάζουν». Για παράδειγμα, το Opel Corsa OPC είναι λίγο πιο κραυγαλέο χάρη στο body kit του, τους φουσκωμένους προφυλακτήρες, τη στενόμακρη εισαγωγή του αέρα στο καπό, την μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης στον διαχύτη, που φέρει την υπογραφή της Remus.
Το VW Polo GTI από την άλλη είναι πιο συγκρατημένο, αλλά άμεσα αναγνωρίσιμο καθώς φέρει τα γνώριμα GTI σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η κυψελωτή γρίλια στη μάσκα και το κόκκινο σιρίτι που διατρέχει αυτήν και εκτείνεται μέσα στα φώτα. Φυσικά, υπάρχει σε όλες τις πλευρές το λογότυπο GTI που αποκαλύπτει την αγωνιστική καταβολή.
Τέλος, κάπου στη μέση είναι η εμφάνιση του Ford Fiesta ST καθώς χαρακτηρίζεται διακριτικά πολεμικό και σκληροπυρηνικό. Οι γνώστες, βέβαια, θα το αναγνωρίσουν από μακριά, και χωρίς δυσκολία μάλιστα χάρη στην τεράστια κυψελωτή μάσκα μπροστά, τον διαχύτη και την αεροτομή πίσω ή τις τεράστιες, ειδικής σχεδίασης ζάντες 17 ιντσών και τα πλαϊνά skirts. Και εδώ υπάρχουν τα ανάλογα λογότυπα μπροστά και πίσω για όσους θέλουν και σφραγίδα...