3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το Panda Cross είναι ικανό να τα βάλει με γουρούνα; Και όμως είναι!
Panda Cross vs "Γουρούνα"
22.933 Επισκέψεις στο άρθρο (10/3/2016)
Μπορεί να είναι μικρά στο μάτι, όμως τα δύο οχήματα της συγκριτικής αυτής δοκιμής βγάζουν… μάτι. Μια διαφορετική προσέγγιση σε χωμάτινο περιβάλλον μεταξύ των Fiat Panda Cross και της «γουρούνας» Uxv 450i της Kymco.
Το Fiat Panda Cross έχει μέγεθος τσέπης, αλλά μπορεί να «ρεζιλέψει» πολλά και μεγαλύτερα SUV, αφού θα συνεχίσει εκεί που αυτά σταματούν. Είναι δηλαδή μία ειδική περίπτωση 4x4. Στην προκειμένη, το φέρνουμε αντιμέτωπο όχι με κάποιο θηριώδες SUV που κοστίζει τα τριπλάσια χρήματα, αλλά με μια «γουρούνα» της Kymco, η οποία έχει τιμόνι αυτοκινήτου, οδηγείται και με δίπλωμα αυτοκινήτου, κοστίζει τα μισά χρήματα, ενώ εκτός δρόμου δεν «μασάει» κυριολεκτικά πουθενά. Φυσικά, στόχος μας δεν είναι η άμεση σύγκριση των δύο οχημάτων (σ.σ. άλλωστε εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες), αλλά η ανακάλυψη των εκτός δρόμου ορίων του ιταλικού μίνι…
Περί τετρακίνησης ο λόγος
Το ιταλικό μίνι διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δύο διαφορικά, στα οποία κατανέμεται ηλεκτρονικά η ροπή ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Ο οδηγός, επιλέγει μέσω ειδικού διακόπτη 3 διαφορετικές λειτουργίες του συστήματος, την Auto (το ποσοστό της ροπής μοιράζεται αυτόματα εμπρός-πίσω ξεκινώντας από 98:2 και φθάνοντας μέχρι και το 100% πίσω), την Off Road (κλείδωμα τετρακίνησης) ή τη Hill Descent Control (σύστημα ελέγχου ταχύτητας σε κατωφέρεια). Η λειτουργία της τετρακίνησης σε κάθε περίπτωση εξαρτάται και με αυτή του ESP, το οποίο περιλαμβάνει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD).
Τετρακίνητη, όμως, είναι και η «γουρούνα» της Kymco, η οποία μάλιστα είναι κατΆ επιλογήν. Μέσω δηλαδή ενός περιστροφικού διακόπτη στο ταμπλό ο οδηγός μπορεί να επιλέξει η κίνηση να μεταδίδεται είτε στους 2 τροχούς, είτε στους 4, είτε στους 4 και με δυνατότητα κλειδώματος του διαφορικού. Και στις δύο περιπτώσεις τα συστήματα τετρακίνησης λειτουργούν εξαιρετικά και τα όρια εκτός δρόμου τίθενται από την απόσταση από το έδαφος και τα ελαστικά του κάθε οχήματος. Φυσικά, το προβάδισμα έχει το Uxv της Kymco.
Το Panda Cross είναι ότι πιο σκληροτράχηλο σε αυτές τις διαστάσεις.