Βασίζονται στο ίδιο πάτωμα, έχουν παρόμοια γκάμα κινητήρων, βγαίνουν από το ίδιο εργοστάσιο, όμως είναι διαφορετικά! Πως το καταφέρνουν όμως; Και που, τελικά, διαφέρουν τα Fiat 500 X και Jeep Renegade;
Οι συνεργασίες μεταξύ ομίλων δεν είναι κάτι κρυφό (βλ. Aygo - C1 - 108). Όπως ούτε είναι κρυφό ένα μοντέλο του ίδιου ομίλου να βγαίνει με διαφορετικό σήμα στη μάσκα και με επιμέρους μικρότερες μηχανικές αλλαγές (βλ. Mii – Citigo - Up!). Αυτό που είναι δύσκολο όμως, είναι σε κάθε περίπτωση το προϊόν να διαφοροποιείται, να αποκτά το DNA της φίρμας και να πλασάρεται ανάλογα.
Μία τέτοια περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τα Fiat 500 X και Jeep Renegade. Στα χαρτιά έχουν κοινό DNA -ενδεικτικό είναι πως βγαίνουν από το ίδιο εργοστάσιο του Μέλφι στην Ιταλία- όμως στην πράξη καταφέρνουν να διαφοροποιούνται αισθητά και το καθένα να έχει το δικό του χαρακτήρα.
Μπιζουδάκι το 500X, άγριο το Renegade
Η διαφορετικότητα των δύο μοντέλων γίνεται αισθητή αμέσως αμέσως από την εξωτερική τους σχεδίαση. Το Fiat 500X έχει καμπύλες, στρογγυλεμένα φώτα και σχεδίαση που παραπέμπει στο 500, το Jeep Renegade έχει off road χαρακτηριστικά, όπως η κάθετη μάσκα με τη γρίλια της Jeep μπροστά, ή τις γωνίες και τετράγωνες επιφάνειες. Μάλιστα, αυτό αποτυπώνεται και στην αεροδυναμική, αφού στο 500X o Cd είναι 0,34, ενώ στο Renegade στο 0,35. Πάντως, συνοψίζοντας θα λέγαμε πως και τα δύο μοντέλα είναι ξεχωριστά και καταφέρνουν να σε κερδίσουν από την πρώτη στιγμή με την εμφάνισή τους.
Chic vs brutal
Όπως συμβαίνει και με την εξωτερική σχεδίαση, έτσι και στο εσωτερικό τα δύο μοντέλα δεν αποκαλύπτουν καθόλου την κοινή τους καταγωγή. Μοντέρνο και chic το 500Χ με niche χειριστήρια, πιο άγριο το Jeep Renegade στο οποίο υπάρχει μια χειρολαβή μπροστά από τον συνοδηγό. Μοναδικά κοινά τους στοιχεία είναι οι μοχλοδιακόπτες και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ποιοτικά, πάντως, αμφότερα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, ενώ εργονομικά και με τα δύο θα χρειαστείς αντίστοιχο χρόνο. Διαφορές, τέλος, δεν υπάρχουν μεγάλες ως προς την ευρυχωρία, αφού οι αποσκευές έχουν μέγεθος 350 λίτρα, ενώ στο πίσω κάθισμα Renegade οι επιβάτες θα καθίσουν ελάχιστα πιο άνετα.
Κινητήρες: Extra μικρός diesel για το 500Χ
Όπως είναι αναμενόμενο, η γκάμα των κινητήρων είναι κοινή για τα δύο μοντέλα. Στη βάση των κινητήρων βενζίνης βρίσκεται ένας 1.600άρης 110 ίππων και ακολουθεί ο 1,4 MultiAir με 140 άλογα και 170 άλογα συνδυαζόμενος με τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Η διαφορά, λοιπόν, εντοπίζεται στους diesel, όπου το 500Χ διαθέτει μία ακόμη έκδοση, αυτή με τον 1,3 Mjet των 95 ίππων. Από την άλλη, και στα δύο φιλοξενείται ο 1,6 των 120 ίππων και ο 2λιτρος των 140. Στην ελληνική αγορά, ο πιο δημοφιλής είναι και στις δύο περιπτώσεις ο 1,6 MJet. Τέλος, όσον αφορά στις επιδόσεις και την κατανάλωση, όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν μικρές διαφορές από έκδοση σε έκδοση, όμως είναι μικρές με μικρό προβάδισμα για το 500Χ λόγω αεροδυναμικής και ελάχιστα μικρότερου βάρους.
Ασφάλτινο το 500X, πιο ολοκληρωμένο το Renegade
Η διαφορά στη φιλοσοφία των δύο μοντέλων συνεχίζει και από πλευράς οδικής συμπεριφοράς. Το Fiat 500 X είναι πιο ασφάλτινο, διαθέτει πιο σφιχτές αναρτήσεις και το τιμόνι του είναι πιο άμεσο στις προσταγές του οδηγού. Το δε Jeep Renegade είναι πιο μαλακό, παίρνει περισσότερες κλίσεις, όμως καταφέρνει να κινείται γρήγορα και με ασφάλεια στην άσφαλτο, ενώ όταν βγει εκτός δρόμου, λίγο τα λάστιχα, λίγο το πιο προσαρμοσμένο στο χώμα ESP, το καθιστούν πιο ολοκληρωμένο, δεδομένου του crossover χαρακτήρα του. Ποιο από τα δύο τώρα; Εύκολο: εξαρτάται από το τι τύπος οδηγού είσαι…
Στο ταμείο
Μπορεί τα δύο μοντέλα να βγαίνουν από το ίδιο εργοστάσιο, αλλά διαφέρουν ουσιαστικά, και για αυτό λογικό είναι να διαφέρει και η τιμή τους. Το Fiat 500X είναι σε όλες τις αντίστοιχες εκδόσεις με το Jeep Renegade φθηνότερο κατά 1.000 περίπου ευρώ, όμως η διαφορά αυτή μπορεί να δικαιολογηθεί αν βάλεις κάτω όλες τις συνισταμένες. Ποιο από τα δύο λοιπόν; Θα απαντήσουμε ισοπαλία… Ακόμη και στην εσωτερική ψηφοφορία της συντακτικής ομάδας του περιοδικού, οι γνώμες ήταν μοιρασμένες…