Χορηγούμε τον ορό της αλήθειας σε 10 μικρά crossover, για να μάθουμε τις πραγματικές τιμές κατανάλωσής τους και στους 2 κύκλους οδήγησης (αστικό και υπεραστικό)…
Είναι γνωστή η «αισιοδοξία» των κατασκευαστών για τις χαμηλές καταναλώσεις των αυτοκινήτων τους που προκύπτει από τις μη ρεαλιστικές συνθήκες μετρήσεων που πραγματοποιούν. Το «άλλα λένε κι άλλα καίνε» ωστόσο, είναι ένα θέμα που έχουμε θίξει πολλές φορές μέσα από τα άρθρα και τις δοκιμές μας, έχοντας εφαρμόσει τους δικούς μας τυποποιημένους κύκλους κατανάλωσης για να δούμε τι «ψάρια πιάνουν» όλα τα νέα μοντέλα.
Τώρα επιλέγουμε να εξακριβώσουμε τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης σε 10 μικρά crossover αυτοκίνητα της αγοράς με κινητήρες βενζίνης, για να δούμε τις αποκλίσεις τους σε κάθε κύκλο από τις εργοστασιακές μετρήσεις. Με το αυξημένο κόστος της βενζίνης ανά λίτρο, καθίσταται σαφές πως αυτές οι αποκλίσεις κατανάλωσης από την πραγματικότητα, θέτουν εκτός τον όποιο προϋπολογισμό κάνει ο χρήστης με σοβαρό αντίκτυπο στην τσέπη του. Ας δούμε πως τα πάνε λοιπόν τα μοντέλα της μικρής crossover κατηγορίας, τα οποία τα παραθέτουμε με αλφαβητική σειρά. Στην 10άδα περιλαμβάνονται 3 μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο (Fiat 500 X, Peugeot 2008, Opel Crossland X), ενώ στην τελευταία σελίδα θα δείτε και την μοναδική 4κίνητη πρόταση της κατηγορίας που έχουμε μετρήσει, το Jeep Renegade με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων.
Κύκλοι μετρήσεων
Στην πόλη
Στην τυποποιημένη μέτρηση που διεξάγουμε στον τόπο των μετρήσεων των επιδόσεων εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες και σε συνθήκες εκτός πόλης. Έτσι στο πλαίσιο του κύκλου αυτού κινούμαστε για ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και έπειτα μας... πιάνει φανάρι για ένα λεπτό. Ανάβει …πράσινο και συνεχίζουμε για άλλα 500 μέτρα με ταχύτητα πόλης. Μας ξαναπιάνει φανάρι για ένα λεπτό και όταν ανάψει πάλι πράσινο, πέφτουμε σε... κίνηση με αποτέλεσμα να κάνουμε 100 μέτρα, να σταματάμε για 20 δλ. και να ξαναξεκινάμε (επί πέντε φορές). Μετά, ο δρόμος «ανοίγει», κάνουμε άλλο ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα πόλης και αυξομειώσεις ταχύτητας και ξαναπέφτουμε σε φανάρια, τα οποία έχουν διάρκεια 30 δλ. και απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρα. Στο τέλος βάζουμε στο παιχνίδι και κίνηση σε ανοικτό δρόμο, κινούμενοι για 3 χλμ, με σταθερή ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα.
Στο ταξίδι
Για την μέτρηση της κατανάλωσης στο ταξίδι επιλέξαμε την ταχύτητα των 120 χλμ./ώρα και κινούμενοι σταθερά με αυτή μετράμε την κατανάλωση σε ευθεία μήκους 3 χλμ. επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία 3 φορές και βγάζοντας το σχετικό μέσο όρο.
Μέση κατανάλωση
Η μέση κατανάλωση στα μοντέλα που δοκιμάζουμε προκύπτει από τη χρήση του αυτοκινήτου σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, περιλαμβάνοντας όλες τις συνθήκες οδήγησης.
Τι επιπλέον και ...μείον
Σημασία έχει ότι όλα αυτά τα βενζινοκίνητα καίνε από 7 έως 9 λίτρα!
Προσωπικά για οικονομία το diesel ειδικά σε αυτά τα αυτοκίνητα είναι μονόδρομος
Παραλδειγμα captur 1,5 110 άλογα καίει (εργοστασιακή 3,7)
Πραγματική μετρημένη περίπου 4,5
Βάλε και την διαφορά τιμής diesel βενζίνας, κερδίζεις τα μισά χρήματα!!!
Το ίδιο ισχύει και για το pegeot Τα ...άλλα απλά είναι ...συμφέροντα!
Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα εγώ με την Mercedes C 180 μοντέλο 2010 εκτός Αθηνών σε ταξείδι προς Ιωαννίνα 6, 4 με 6, 5 ταχύτητα 120 με 130 όταν βαραινε το πόδι μου 8, 5 με 9. Εντός πόλης άμα έβλεπα 9 lt ( minimum)έτρεχα σπίτι και ανοιγα σαμπάνια.
Θα ανέμενα το άρθρο να αναφέρει την εργοστασιακή κατανάλωση, ώστε η σύγκριση να είναι άμεση και ουσιαστική.Το να αναφέρει απλά την διαφορά, δεν βοηθά στην σύγκριση.
Ειδικά το renegade σε βάζει φυλακή... πάντως η οικονομία στην πράξη δεν ειναι τόσο δύσκολη : εαν θέλεις πραγματική οικονομία πας σε diesel medsized (κατα προτίμηση γαλλικό που προσφέρει και επιδόσεις μαζί με οικονομία), εαν πάλι θέλεις ντε και καλα βενζίνη ο νέος tsi (μονο turbo πλέον όχι κ compressor) του γκρουπ με απενεργοποίηση των κυλίνδρων δίνει πραγματική οικονομία (σαν diesel) μονο στην εθνική ομως (μετρημένα 3,5-4,0 λιτρα με 130 χλμ/ώρα). Αυτά..
Το ερώτημα είναι αν μπορεί κανείς να στραφεί εναντίον των εταιριών για εξαπάτηση
Υπάρχει τέτοια εμπειρία ?
Τι χρειάζεται για την τεκμηρίωση ?
Μήπως πραγματογνώμονας ?
Αρκεί το άρθρο του Auto Τρίτη ?
Τι επιπλέον και ...μείον Σημασία έχει ότι όλα αυτά τα βενζινοκίνητα καίνε από 7 έως 9 λίτρα! Προσωπικά για οικονομία το diesel ειδικά σε αυτά τα αυτοκίνητα είναι μονόδρομος Παραλδειγμα captur 1,5 110 άλογα καίει (εργοστασιακή 3,7) Πραγματική μετρημένη περίπου 4,5 Βάλε και την διαφορά τιμής diesel βενζίνας, κερδίζεις τα μισά χρήματα!!! Το ίδιο ισχύει και για το pegeot Τα ...άλλα απλά είναι ...συμφέροντα!
Κατα τα αλλα το αυτοτριτη διαφημιζε και διατυμπανιζε οτι τα βενζινοκινητα δεν εχουν να ζηλεψουν τιποτα απο τα πετρελαιοκινητα!!!!
Θα ήθελα να ρωτήσω αν στις δοκιμές που κάνατε μετρήσατε την κατανάλωση "στην αντλία" ή αν είδατε την ένδειξη των trip.
Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα εγώ με την Mercedes C 180 μοντέλο 2010 εκτός Αθηνών σε ταξείδι προς Ιωαννίνα 6, 4 με 6, 5 ταχύτητα 120 με 130 όταν βαραινε το πόδι μου 8, 5 με 9. Εντός πόλης άμα έβλεπα 9 lt ( minimum)έτρεχα σπίτι και ανοιγα σαμπάνια.
Και ειδικά τώρα που η βενζίνη πήρε την ανηφόρα και θα φτάσει, απ ότι μου έλεγε ένας φίλος βενζινάς, τα 1, 6 με 1, 7 ευρωπουλα ,μακρυά απαπαπα.
Θα ανέμενα το άρθρο να αναφέρει την εργοστασιακή κατανάλωση, ώστε η σύγκριση να είναι άμεση και ουσιαστική.Το να αναφέρει απλά την διαφορά, δεν βοηθά στην σύγκριση.
Απάντηση: Η εργοστασιακή κατανάλωση αναγράφεται στην 3η φωτογραφία που βρίσκεται στην καρτέλα του κάθε μοντέλου.
Ειδικά το renegade σε βάζει φυλακή... πάντως η οικονομία στην πράξη δεν ειναι τόσο δύσκολη : εαν θέλεις πραγματική οικονομία πας σε diesel medsized (κατα προτίμηση γαλλικό που προσφέρει και επιδόσεις μαζί με οικονομία), εαν πάλι θέλεις ντε και καλα βενζίνη ο νέος tsi (μονο turbo πλέον όχι κ compressor) του γκρουπ με απενεργοποίηση των κυλίνδρων δίνει πραγματική οικονομία (σαν diesel) μονο στην εθνική ομως (μετρημένα 3,5-4,0 λιτρα με 130 χλμ/ώρα). Αυτά..
Γιατι δε μετρησατε τα suzuki και τα dacia που εχουν και καλες πωλησεις;Το βιταρα 1.6 μου δινει καλη μικτη καταναλωση περιπου 6 λτ τα100 χλμ
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο αλλά θα γινόταν ακόμα περισσότερο αν συμπεριλαμβάνατε και την ένδειξη του trip computer!
Το ερώτημα είναι αν μπορεί κανείς να στραφεί εναντίον των εταιριών για εξαπάτηση Υπάρχει τέτοια εμπειρία ? Τι χρειάζεται για την τεκμηρίωση ? Μήπως πραγματογνώμονας ? Αρκεί το άρθρο του Auto Τρίτη ?