Αν και οι diesel κινητήρες βάλλονται πανταχόθεν τώρα τελευταία κυρίως για τους ρύπους NOx, εντούτοις, οι Γάλλοι μηχανικοί του γκρουπ PSA μπήκαν στον κόπο να εξελίξουν έναν κινητήρα, για τον οποίο υπόσχονται ότι ικανοποιεί τις προδιαγραφές ρύπων, που ισχύουν σήμερα αλλά και από το 2020.
Τα βλαβερά-καρκινογόνα για τον άνθρωπο οξείδια του αζώτου (NOx) που παράγουν εγγενώς οι κινητήρες πετρελαίου για λόγους που έχουν αναλυθεί στο παρελθόν, είναι ο βασικός λόγος που οι εν λόγω κινητήρες δεν είναι πια δημοφιλείς όσο ήταν.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν οι ρύποι τους, αλλά το ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με οικονομοτεχνικά βιώσιμο τρόπο από την πλευρά των κατασκευαστών και προς όφελος του καταναλωτή, ώστε να έχει νόημα η ύπαρξή τους σε δημοφιλείς χωρητικότητες, δηλαδή σε κινητήρες κάτω των 2.000 κυβικών. Σε όλο αυτό, προσθέστε και τον νέο κύκλο μέτρησης εκπομπών ρύπων κατά WLTP και εύκολα θα καταλάβετε γιατί οι κατασκευαστές «τρέχουν και δεν φτάνουν» για να αναβαθμίσουν τους κινητήρες τους (σ.σ. μάλιστα κάποιοι κινητήρες «κόβονται» ή «φιμώνονται» προκειμένου να πληρούνται οι νόρμες Euro6d-TEMP).
Παρόλα αυτά, κάποιοι δείχνουν δειλά - δειλά να τα καταφέρνουν. Ένα παράδειγμα κινητήρα (σ.σ. μικρού σχετικά κυβισμού) λοιπόν που πληροί τις νόρμες Euro6d-TEMP είναι ο 1,5 diesel κινητήρας που εξελίχθηκε από το γκρουπ PSΑ και θα φορεθεί σε μοντέλα των Peugeot, Citroen, DS και Opel (π.χ. 208, 308, 3008, 5008, C3, C3 Aircross, C4, Astra, Grandland X κτλ.). Ας τον δούμε αναλυτικά.
Καλημέρα σας,σχετικά με το άρθρο,εχω παραγγείλει τον Δεκέμβριο ενα citroen C3 aircross 1.5 BlueHDi 120 S&S EAT6 iTouch με παράδοση τον Απρίλιο,αυτό σημαίνει οτι κινητήρας μου δεν θα έχει καμία σχέση με αυτόν που αναφέρεται στον άρθρο και θα είναι πιο παλιάς τεχνολογίας?
Καλημέρα σας,σχετικά με το άρθρο,εχω παραγγείλει τον Δεκέμβριο ενα citroen C3 aircross 1.5 BlueHDi 120 S&S EAT6 iTouch με παράδοση τον Απρίλιο,αυτό σημαίνει οτι κινητήρας μου δεν θα έχει καμία σχέση με αυτόν που αναφέρεται στον άρθρο και θα είναι πιο παλιάς τεχνολογίας?
Απάντηση: Καλημέρα σας, πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα. Ο προηγούμενος ήταν 1.6 λτ.