Οι μετρήσεις και οι δοκιμές του Auto Τρίτη Τest Center έχουν ένα και μόνο στόχο: Να αναδείξουν τα πραγματικά χαρακτηριστικά κάθε αυτοκινήτου, ώστε να γίνει σύγκριση και στο τέλος να φανεί ποια είναι τα πιο ασφαλή και ικανά μοντέλα ανά κατηγορία. Γιατί ΔΕΝ είναι όλα τα αυτοκίνητα τα ίδια!
Με τον ένα ή το άλλο τρόπο, υπΆ αριθμόν ένα ζητούμενο σε ένα αυτοκίνητο πρέπει να είναι η ασφάλεια. Σε αυτήν επενδύουν οι κατασκευαστές τις τελευταίες δεκαετίες και μάλιστα τόσο στην ενεργητική, όσο και στην παθητική ασφάλεια. Επειδή η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης θυμίζουμε πως η ενεργητική ασφάλεια αναφέρεται σε κάθε τι που μπορεί να προσφέρει το αυτοκίνητο σε οδηγό και επιβάτες προκειμένου να αποφευχθεί ένα ατύχημα. Για παράδειγμα τα στάνταρ πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα συστήματα ABS και ΕSP αποτελούν θεμελιώδη στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν πλαισιωθεί από άλλα συστήματα, όπως το αυτόματο φρενάρισμα, το ενεργό cruise control, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κ.α.
Φρένα, αναρτήσεις, φώτα, ελαστικά, τιμόνι, θέση οδήγησης, ακόμα και ο κλιματισμός αποτελούν στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας. Ποια είναι όμως τα μετρήσιμα μεγέθη; Τα βασικότερα είναι η απόσταση φρεναρίσματος, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) για γρήγορο προσπέρασμα και τα τεστ αποφυγής κινδύνου, όπως το elk test. Παράλληλα ο EuroNCAP τα τελευταία χρόνια έχει θεσπίσει μια ακόμα κατηγορία αξιολόγησης που αφορά στην αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας κάθε μοντέλου.
Παθητική ασφάλεια είναι…
… η ικανότητα και τα μέσα που προσφέρει το αυτοκίνητο για την προστασία των επιβατών ΜΕΤΑ από ένα ενδεχόμενο ατύχημα. Ζώνη ασφαλείας, ειδικά εξελιγμένη καμπίνα επιβατών, ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, αερόσακοι, προσκέφαλα, δομή και τύπος των παιδικών καθισμάτων, κτλ. Το επίπεδο της παθητικής ασφαλείας κάθε νέου μοντέλου υπολογίζεται με βάση συγκεκριμένες δοκιμές πρόσκρουσης από το EuroNCAP.
Αποτελέσματα βάσει μετρήσεων AutoΤρίτη και EuroNCAP
Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη σχετικά με την ενεργητική ασφάλεια, που θα διαβάσετε στη συνέχεια, αφορούν στο φρενάρισμα, στις ρεπρίζ καθώς και στην επίδοση κάθε αυτοκινήτου στο elk test.Αναλυτικότερα μετράμε την απόσταση που θα διανύσει ένα αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα με φρενάρισμα πανικού, δηλαδή πατώντας απότομα και τέρμα το φρένο. Επιπλέον μετράμε πόσα δευτερόλεπτα χρειάζεται ένα μοντέλο να επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ./ώρα με 4η σχέση (ή kickdown τα αυτόματα) και αντίστοιχα πόσα μέτρα θα διανύσει σε αυτή τη διαδικασία η οποία προσομοιώνει ένα προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο.
Τέλος μια από τις πιο σημαντικές δοκιμασίες που κάνουμε, είναι η μέγιστη ταχύτητα με την οποία ένα αυτοκίνητο θα αποφύγει ένα απρόσμενο κίνδυνο στο δρόμο, αλλάζοντας πορεία και επανερχόμενο πάλι στην αρχική του. Στην παθητική ασφάλεια τις πληροφορίες μας τις αντλούμε από τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και αφορούν την προστασία ενηλίκων, ανηλίκων και πεζών σε μια ενδεχόμενη πρόσκρουση.