Η διαδικασία μέτρησης των ρεπρίζ γίνεται για τις ταχύτητες από 60-100 χλμ./ώρα με 4η σχέση, προσομοιώνοντας έτσι μια προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο. Το γρήγορο προσπέρασμα σημαίνει λιγότερος χρόνος παραμονής στο αντίθετο ρεύμα, συνεπώς και λιγότερη ώρα έκθεσης, άρα περισσότερη ασφάλεια. Στις ρεπρίζ ρόλο παίζει κυρίως η ροπή του κινητήρα, αλλά και η κλιμάκωση του κιβωτίου. Επειδή τα diesel έχουν σαφές πλεονέκτημα σε ροπή κάναμε το σχετικό διαχωρισμό. Ως όριο έκθεσης στο αντίθετο ρεύμα βάλαμε τα 200 μ. και επιλέξαμε να αναφερθούμε στις χειροκίνητες εκδόσεις, που έχουν και το σημαντικότερο μερίδιο στην αγορα.
Τo 150άρι SEAT Ibiza προσπερνά «αέρα»
Την καλύτερη επίδοση στο 60-100 χλμ./ώρα πετυχαίνει το SEAT Ibiza, που εφοδιάζεται με τον υπερσύγχρονο τούρμπο κινητήρα 1,5 TSΙ, o οποίος αποδίδει 150 άλογα. Το ισπανικό μικρό για να ολοκληρώσει τη διαδικασία θέλει 6,7 δλ. ή αλλιώς 149 μέτρα. Δεύτερο σε αυτόν τον τομέα είναι το Peugeot 208 1,2 PureTech των 110 ίππων, το οποίο πλέον διαθέτει 6τάχυτο κιβώτιο και άρα πιο πυκνή κλιμάκωση. Η επίδοσή του είναι 153 μ. (6,9 δλ.). Σχεδόν ίδια επίδοση έχει και η Skoda Fabia με τον 1,0 TSI κινητήρα των 110 ίππων με 156 μέτρα (7,0 δλ.). Στο όριο των 200 μ. συναντάμε το νέο VW Polo με τον 1,0 ΤSI κινητήρα των 95 ίππων, που για να επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα με 4η χρειάζεται 9,0 δλ.
Κυριαρχεί το Ford Fiesta στα diesel
Ανάμεσα στα πετρελαιοκίνητα μικρά, το γρηγορότερο και άρα το ασφαλέστερο προσπέρασμα καταφέρνει το Ford Fiesta με τον EcoBlue πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων και των 270 Nm ροπής. Χρειάζεται μόλις 147 μέτρα ή 6,6 δλ. Το Renault Clio με τον 1,5 dCi κινητήρα των 110 ίππων απαιτεί 153 μέτρα ή 6,9 δλ. Την τελευταία θέση του βάθρου καπαρώνει το Citroen C3 με τον νέο 1,5 BlueHDi κινητήρα του ομίλου PSA με χρόνο 7,2 δλ ή αν προτιμάτε 160 μέτρα έκθεσης στο αντίθετο ρεύμα.