2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Νέα όρια ρύπων: Όλα τα μοντέλα έως 95 γρ. CO2
235.915 Επισκέψεις στο άρθρο (27/1/2020)
Τα νέα όρια ρύπων είναι στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Ποια είναι όμως τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 95 γρ. και πώς το επιτυγχάνουν; Τι όφελος έχει η εταιρεία και ο καταναλωτής από την ύπαρξή τους;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η αλλάζουμε…. ή βουλιάζουμεΗ μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές σήμερα είναι η δραστική και πραγματική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων CO2 των αυτοκινήτων που κατασκευάζουν. Οι αυστηροί κανονισμοί της Ε.Ε και τα βαριά πρόστιμα που επισύρει κάθε ένα γρ. CO2 παραπάνω, τους ανάγκασε να αναθεωρήσουν τη γκάμα των μοντέλων τους και να βρουν λύσεις σε μέχρι πρότινος άλυτα προβλήματα. Και τα βρήκαν… Έτσι μέσω αυτών, και εκείνες θα καταφέρουν να «κοντρολάρουν» τη ροή των πωλήσεών τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους των οχημάτων τους και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορεί να «βαυκαλίζεται» πως έβαλε τάξη σε ένα ζήτημα μείζονος σημασίας και τιμωρεί αυστηρά όσους παρεκκλίνουν των απαιτήσεών της, αλλά και όλοι εμείς θα μπορούμε να λέμε στα παιδιά μας ότι έστω και αργά, κάναμε κάτι για το περιβάλλον αγοράζοντας με πιο οικολογική συνείδηση.
Γιατί όμως θα το κάνουμε αυτό; Γιατί προφανώς επηρεάζει την τσέπη μας το γεγονός πως όλοι οι φόροι και οι δασμοί γύρω από το αυτοκίνητο θα σχετίζονται με τους εκπεμπόμενους ρύπους του. Σήμερα, στην Ελλάδα τουλάχιστον, για αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 90 γρ. CO2/χλμ. ο κάτοχός τους εξαιρείται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας ανεξαρτήτου τύπου η τεχνολογίας, ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα πληρώνουν το 50% του τέλους ταξινόμησης που τους αναλογεί βάσει της λιανικής τιμής τους, με την κυβέρνηση να εξετάζει το ενδεχόμενο κατάργησης του τέλους αυτού και για τα υβριδικά (ισχύει μόνο για τα ηλεκτρικά σήμερα). Τεκμήρια και φόρος πολυτελούς διαβίωσης ωστόσο, ισχύουν κανονικά και για τα υβριδικά.
Στα 95 γρ./χλμ ή πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο…
Η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να μειώσει τον μέσο όρο των εκπομπών CO2, του στόλου της, στα 95 γρ./χλμ. (από το 2020 σε ποσοστό 95% των νέων της μοντέλων και στο 100% από το 2021), από τον μέσο όρο των 120,5 γρ./ χλμ. που ισχύει σήμερα. Για κάθε επιπλέον γρ. CO2 το πρόστιμο ανέρχεται σε 95 ευρώ, επί του αριθμού των καινούριων αυτοκινήτων που ταξινόμησε η εταιρεία τον προηγούμενο χρόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτο όπως καταλαβαίνετε σημαίνει δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ωστόσο πως τα όρια διαφοροποιούνται μεταξύ των κατασκευαστών, ανάλογα με το μέσο βάρος της γκάμας των μοντέλων τους. Για παράδειγμα η Fiat έχει στόχο στα 91,8 γρ./χλμ. ενώ η Mercedes στα 102,8 γρ./χλμ.. Ολα αυτά ισχύουν φυσικά για τους mainstream και με μεγάλο όγκο πωλήσεων κατασκευαστές, αφού οι υπόλοιποι έχουν ανά περίπτωση και διαφορετική –πιο ήπια- αντιμετώπιση και διαφορετικούς στόχους.
Η ώρα των υβριδικών!
Ολές αυτές οι νόρμες οδήγησαν τις εταιρείες να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες ή να ασχοληθούν με άλλες που δεν βρίσκονταν μέχρι τώρα στο χαρτοφυλάκιό τους. Τα ηλεκτρικά (μηδενικών ρύπων) που όλοι εξελίσσουν προφανώς είναι σε θέση να μειώσουν δραματικά το μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων τους (μάλιστα κάθε πώληση τέτοιου αυτοκινήτου θα υπολογίζεται «διπλά» το 2020 για την εταιρεία), ωστόσο λόγω της αυξημένης τιμής τους δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό και άρα δεν μπορούν –άμεσα- να ωφελήσουν τους κατασκευαστές. Αντίστοιχα περιορισμό των ρύπων CO2 δίνουν και τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου, ωστόσο λόγω της ιδιαιτερότητάς τους και της περιορισμένης τους εφαρμογής δεν αποτελούν ενδεδειγμένες λύσεις.
Αντίθετα η λύση έρχεται με τα υβριδικά, τα οποία πλέον εντάσσονται σε 3 διαφορετικές κατηγορίες. Τα mild hybrid (ήπια υβριδικά) MHEVs, τα κλασικά υβριδικά και τα plug-in hybrid (PΗEV), δηλαδή τα «επαναφορτιζόμενα» που θα δούμε στη συνέχεια. Φυσικά δεν είναι όλα τα μοντέλα με χρήση τέτοιων τεχνολογιών που εκπέμπουν λιγότερο από 95 γρ. CO2/χλμ., όμως όλα τους έχουν σημαντικά μειωμένα επίπεδα ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά. Εμείς θα επικεντρώσουμε ωστόσο αποκλειστικά σε εκείνα που εκπέμπουν μέχρι 95 γρ./χλμ. CO2.
- Yβριδικό είναι το αυτοκίνητο που για την κίνησή του συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα.
- Η Ε.Ε. έχει θέσει αυστηρά όρια στις αυτοκινητοβιομηχανίες τα οποία αλλάζουν τον χάρτη της αυτοκίνησης. Δείτε πως στις επόμενες σελίδες.
Το νεο επιχειρηματικο στοιχημα των αυτοκινητοβιομηχανιων ειναι να καταφερουν να φτιαξουν οικονομικα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Δεν νομιζω οτι τους απασχολει διολου η οικολογια αλλα το πως να βγαλουν χρηματα καθοτι η αγορα παγκοσμιως εχει βαλτωσει. Τα αυτοκινητα εγιναν καλυτερα και τα κραταει ο κοσμος περισοτερο σε συνδυασμο οτι και σε ανεπτυγμενες χωρες λογω μειωσης εισοδηματων η αγορα καινουργιου φανταζει περριτη. Σε πολλες δυτικες χωρες τα καλοσυντηρημενα αυτοκινητα 15 ετιας ειναι πολλα. Για να μπορει ομως ενας αγοραστης να αγορασει ενα αυτοκινητο που προσφερει 600-700 χλμ αυτονομια και να εχει μια τιμη γυρω στα 17000 με 20000 ευρω για να μπορουν να το αγορασουν αρκετοι νομιζω οτι εχουν πολυ δρομο μπροστα. Τουλαχιστον 10 ετια. Τωρα αν τους ενδιεφερε τοσο η οικολογια θα μας ελεγαν και την ζημια που κανουν στο περιβαλλον για να εξαγουν τις σπανιες γαιες στην Κινα και αλλου. Εκει εχουν καταστρεψει μια περιοχη σαν την Ελλαδα. Ας βγαλουν αδυναμα αυτοκινητα με χαμηλους ρυπους αν τους ενδιαφερει το περιβαλλον. Αλλα ειναι η νεα μπιζνα. Οπως θελουν να κλεισουν τα λιγνιτοεργοστασια της ΔΕΗ στην Ελλαδα αλλα ο λιγνιτης που καιει διπλα ο Βουλγαρος και ο Ρουμανος τον αναπνεει αλλος!
Καλά...Εγώ βλέπω πως αν συνεχίσει η Ευρώπη αυτήν την ηλιθια τακτική με τους ρύπους, στο τέλος θα μείνει χωρίς αυτοκίνητα. Γιατί να συνεχίσουν να πουλάνε αμάξια οι εταιρίες εδώ από την στιγμή που δεν θα τους συμφέρει; Ούτε οι ευρωπαϊκές εταιρίες δεν θα διαθέτουν αμάξια στην Ευρώπη στο τέλος. Θα πουλάνε σε Αμερική, Ασία, Αφρική που δεν έχουν τέτοιους ηλιθιους περιορισμούς και εδώ θα σου λέει θες αμάξι; μόνο ηλεκτρικό. Τι, δεν έχεις να το πάρεις; στα π@π@#α μου. Τα παράπονά σου στην ΕΕ που θέλει μηδενικούς ρύπους. Αν νομίζετε ότι η κίνηση της Suzuki να αποσύρει το Jimny από την Ευρώπη ήταν μεμονωμένη κίνηση, think again.
Κάποια στιγμή θα ερχόταν και αυτή η στιγμή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τι έκαναν τόσο καιρό? ΤΙΠΟΤΑ. Μόνο 2 από όσο γνωρίζω πλήρωσαν ποσά για την εξέλιξη προς αυτό τον τομέα. TOYOTA & TESLA. Αλλά όταν αυτές έβγαζαν αυτοκίνητα ικανά να κυκλοφορούν στο δρόμο του μέλλοντος, όλοι μας τα χλευάζαμε. Τώρα η TESLA ξεπουλάει στη Β. Ευρώπη και η ΤΟΥΟΤΑ.... καλά αυτή ξεπουλάει γενικώς!!!! Ήταν λάθος των εταιριών που δεν επένδυσαν σε αυτό το δρόμο της τεχνολογίας. Τώρα θα είχαμε εξαιρετικά αυτοκίνητα πολύ κάτω από το όριο των 95gr CO2 με την ιπποδύναμη που θέλουμε. Χάσαμε καμιά 5ετια...
Ρε παιδιά, τί γίνεται; πολύ απότομη η αλλαγή. Πολλές εταιρίες έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται αλλά γενικά μιλώντας η αλλαγή είναι υπερβολικά απότομη στο όριο των co2 και τα πρόστιμα ιδιαίτερα καταστροφικά... Τρόμος στην αυτοκινητοβιαμηχανία! Σταματήστε να παράγετε κινητήρες εσωτερικής καύσης και παράγετε μπαταρίες και ρεύμα. Πάρτε χρόνο να προσαρμοστείτε γιατί η μόδα άλλαξε. Ας γίνουμε πράσινοι επιδοτώντας με τον ίδιο τρόπο αντίστοιχα έργα και επενδύοντας σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας με τα οποία θα μπορούμε να φορτίζουμε τα αμάξια μας και όχι μόνο.