To Test Center του AutoΤρίτη αξιολογεί τα μικρά μοντέλα, στον τομέα της άνεσης στο δρόμο, του θορύβου, των χώρων και των πρακτικών λύσεων που προσφέρουν στους επιβάτες. Διαβάστε ποιο είναι το καλύτερο σε κάθε τομέα.
Διαμορφώνεις το σπίτι σου, το γραφείο σου και όποιο άλλο χώρο περνάς πολλές ώρες με τέτοιο τρόπο ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες σου και να σου προσφέρει όσο το δυνατόν πιο άνετη παραμονή. Ένας επιπλέον χώρος που περνάμε αρκετό χρόνο από τη ζωή μας ωστόσο είναι και η καμπίνα του αυτοκινήτου μας. Συνεπώς κανείς δεν θα ήθελε αυτός ο χρόνος να μην είναι όσο το δυνατόν πιο ευχάριστος.
Τι χρειάζεστε για μια ξεκούραστη και άνετη διαδρομή. Να κάθεστε αναπαυτικά, να μην υπάρχει θόρυβος στην καμπίνα, αλλά και να μπορείτε να βολέψετε τα πράγματά σας, ώστε να μην ακουμπάνε αριστερά και δεξιά.
«Ανεση Extended» λοιπόν. Το μεγάλο εγχείρημα του Test Center μας και μια δοκιμασία που θα διαβάσετε μόνο στο AutoΤρίτη. Τι είναι όμως το «¶νεση Extended»;
Είναι το τεστ που αξιολογεί πόσο άνετη είναι η παραμονή των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητό κατά τη μετακίνησή τους. Οι τομείς που εξετάζουμε είναι η λειτουργία της ανάρτησης και πόσο αποτελεσματικά θα αποσβέσει μια εγκάρσια ανωμαλία στο δρόμο, ο θόρυβος που περνάει μέσα στην καμπίνα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι και τα γόνατα των επιβατών, καθώς και οι έξτρα παροχές που προσφέρει ο εξοπλισμός και κάνει πιο εύκολη την παραμονή εντός της καμπίνας.
Ανάρτηση - Το Τεστ του «Καφέ»
Ο τρόπος για να μπορέσουμε να κάνουμε μια προσομοίωση της σημασίας μιας άνετης ανάρτησης στην καθημερινότητά μας και να μπορέσουμε να βγάλουμε συγκριτικά συμπεράσματα ανάμεσα στα προσφερόμενα μοντέλα της αγοράς.
Με απλά λόγια λοιπόν αποφασίσαμε να μετρήσουμε τι ποσότητα «καφέ» θα χυθεί από ένα ποτήρι όταν περάσουμε από μια ανωμαλία του δρόμου. Βέβαια είναι σημαντικό να τονίσουμε πως ακόμα και αν δεν πίνετε καφέ ή κάποιο άλλο ρόφημα, μη ξεχνάτε πως οι πιέσεις από τις αναταράξεις ασκούνται και στο σώμα μας, το οποίο καταπονείται αρκετά από αυτή τη διαδικασία.
Χώροι - Μέτρηση χώρων
Μια από τις καθιερωμένες μετρήσεις μας, είναι αυτή των διαθέσιμων χώρων που έχουν οι επιβάτες για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Στο Test Center του AutoΤρίτη μετράμε το πραγματικό μέγεθος της καμπίνας όλων των μοντέλων της αγοράς, με τις μετρήσεις να προσδιορίζουν στο χιλιοστό την εικόνα του κάθε μοντέλου στον συγκεκριμένο τομέα.
Γιατί, ναι μεν στα περισσότερα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας που εξετάζουμε σήμερα, οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα χωρούν χωρίς καμία παραχώρηση, είναι διαφορετικό, ωστόσο να ταξιδεύεις με την οροφή στα 10 εκ. απόσταση και διαφορετικό στο 1 εκ..
O ρόλος της ανάρτησης - Η ανάρτηση πρέπει να «σιδερώνει» τις κακοτεχνίες
To σημαντικότερο στοιχείο όσον αφορά στην άνεση που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβάτες είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτησή του φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου, όπως σαμαράκια, λακκούβες, φρεάτια κ.λπ..
Σκοπός κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να εξελίξει την ανάρτηση με τέτοιο τρόπο, ώστε οι κραδασμοί να μην περνούν μέσα στην καμπίνα και διαταράσσουν τους επιβαίνοντες. Ειδικά μάλιστα στη χώρα μας, που το οδικό μας δίκτυο –δυστυχώς- έχει πολλές κακοτεχνίες, η άνεση της ανάρτησης αποτελεί αναμφίβολα ένα τεράστιο πλεονέκτημα για το εκάστοτε μοντέλο.
Πως όμως μπορούμε να διακρίνουμε ποιο αυτοκίνητο έχει την πιο άνετη ανάρτηση και πως αυτό έχει εφαρμογή στην καθημερινότητά μας. Γιατί μπορεί να βλέπουμε την αρχιτεκτονική ή τα χαρακτηριστικά κάθε ανάρτησης, ωστόσο αυτές εντάσσονται στο συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου, συνεπώς από αυτά μπορούμε να αντλήσουμε κάποια στοιχεία, όχι όμως και να βγάλουμε ολοκληρωμένα συμπεράσματα.
Θόρυβος - Μέτρηση Θορύβου
Ακόμα μία μέτρηση του Test Center μας είναι η ένταση του θορύβου που παράγεται κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής και περνάει μέσα στην καμπίνα. Η ένταση του ήχου μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), μια μονάδα μέτρησης που είναι λογαριθμική.
Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Σύμφωνα με το Decibel, το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
Εργονομία - Εργονομία-πρακτικότητα
Ο τέταρτος τομέας που εξετάζουμε είναι τι διαθέτει κάθε μοντέλο στην καμπίνα του και κάνει πιο ευχάριστη την παραμονή μας μέσα σε αυτό. Από το πόσο βολικά είναι τα καθίσματα μέχρι και το αν έχει προβλεφθεί θέση για να βάλετε ψιλά. Συγκριμένα εμείς εξετάζουμε 15 διαφορετικούς τομείς.
Στο συγκεκριμένο τομέα φυσικά υπάρχουν κι στοιχεία που δεν μετριούνται αριθμητικά, ενώ πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν οι προσωπικές ανάγκες ή προτιμήσεις του καθενός. Διαφορετικά στοιχεία θα εξετάσει κάποιος που έχει παιδιά και διαφορετικά κάποιος που σπάνια φιλοξενεί επιβάτες στο πίσω κάθισμα.
να τα λέτε όλα όχι μόνο που υπερτερεί κάθε αμάξι,καλά τα λέει ο φίλος πιο πάνω δεν βγάζεις άκρη απο αυτό το συγκριτικό και ειρωνικά σχόλια τύπου πάρε ντάτσουν καλύτερα να διαγράφονται
Θόρυβος - πόδια πίσω - πλάτος πίσω καθίσματος για 208;
Δεν μπορώ να καταλάβω εφόσον μετράτε αναλυτικά με νούμερα γιατί δεν μας λέτε τα αποτελέσματα για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά.
Διαβάζοντας το άρθρο δεν μπορώ να αποκτήσω μια ολοκληρωμένη εικόνα για το μοντέλο που με ενδιαφέρει δυστυχώς!
να τα λέτε όλα όχι μόνο που υπερτερεί κάθε αμάξι,καλά τα λέει ο φίλος πιο πάνω δεν βγάζεις άκρη απο αυτό το συγκριτικό και ειρωνικά σχόλια τύπου πάρε ντάτσουν καλύτερα να διαγράφονται
Θόρυβος - πόδια πίσω - πλάτος πίσω καθίσματος για 208; Δεν μπορώ να καταλάβω εφόσον μετράτε αναλυτικά με νούμερα γιατί δεν μας λέτε τα αποτελέσματα για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά. Διαβάζοντας το άρθρο δεν μπορώ να αποκτήσω μια ολοκληρωμένη εικόνα για το μοντέλο που με ενδιαφέρει δυστυχώς!
από το συγκριτικό για τους καλύτερους χώρους λείπει το baleno
Σάκη,πάρε ντατσουν με απίστευτη εργονομική χώρους και επιδόσεις.