Μοντέρνα και super hi-tech, τα Honda e και Peugeot e-208 είναι οι εναλλακτικές προτάσεις για όσους αναζητούν αστική ευελιξία με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ποιο ηλεκτρικό «τσέπης» επιλέγουμε;
Ψηφιακό μωσαϊκό με έως και 6 οθόνες στην καμπίνα του Honda e
Αλά καρτ οδηγική αίσθηση στο Honda e
Μεγαλύτερη αυτονομία στο e-208
Με σχεδόν διπλάσιο πορτ-μπαγκάζ και αρκετά φθηνότερο το e-208
Εσύ τι λες; Το πιο fun to drive Honda e με τα super hi-tech καλούδια και τις οθονάρες, ή το e-208 με τη μεγαλύτερη μπαταρία και χαμηλότερη τιμή;
Είναι η νέα πραγματικότητα στην οποία θέλοντας και μη θα προσαρμοστούμε. Ανεξάρτητα από το αν κάποιος έχει επιφυλάξεις για το πόσο ρεαλιστική είναι αυτή η στροφή των 180 μοιρών, σε λίγα χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι η ισχυρή πλειοψηφία. Και ας μην το θέλουμε. Δεν μας μένει, λοιπόν, παρά να είμαστε διαβασμένοι για όσα θα συναντήσουμε αφήνοντας κατά μέρους τις όποιες αμφιβολίες (μεγαλύτερο κόστος αγοράς, λιγοστοί σταθμοί φόρτισης, μικρή αυτονομία για ταξίδια).
Παρακάτω, λοιπόν συγκρίνουμε δύο ηλεκτρικά μοντέλα πόλης, τα Honda e και Peugeot e-208. Άλλωστε, αυτή η κατηγορία είναι εκεπου θα σημειώσει αρχικά την μεγαλύτερη άνοδο, καθώς από τη φύση τους τα ηλεκτρικά ενδείκνυνται για τις αστικές μετακινήσεις όπου θα υπάρχουν (σ.σ. πολύ μελλοντικά) περιορισμοί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πάμε λοιπόν να τα ξεψαχνίσουμε…
Τιμή: «Τσιμπημένο» μα πληρέστατο το Honda e, με δύο εκδόσεις On board Charger το e-208
Η έκδοση της δοκιμής Honda e Advance (με 17άρες ζάντες αλουμινίου) είναι «τσιμπημένη» οικονομικά, με κόστος 34.275 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Βέβαια, μιλάμε για την ισχυρότερη έκδοση κινητήρα στα 154 άλογα, καθώς υπάρχει και εκείνη των 136 ίππων (30.185 ευρώ). Αναμενόμενα, ο εξοπλισμός είναι φουλ-έξτρα, καθώς από τη βασική έκδοση περιλαμβάνεται το Honda SENSING, μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφαλείας (αυτόνομη πέδηση με εντοπισμό πεζών και ποδηλατών, adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, έξυπνο περιοριστή ταχύτητας και σύστημα έκτακτης κλήσης e-call) και όλες οι απαραίτητες και μη παροχές του εξοπλισμού άνεσης. Το Peugeot e-208 από την άλλη ξεκινάει από πιο χαμηλά, από τα 26.775 € στην έκδοση με τον on-board φορτιστή των 7,4 kW, ή τα 28.100 € με τον 11άρη φορτιστή, για τις εκδόσεις Active που όμως συγκριτικά έχουν λιγότερα καλούδια. Στην έκδοση GT που είναι η πιο πλούσια για το γαλλικό μοντέλο, η τιμή ανεβαίνει στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 34.195 € (σ.σ. όλες οι τιμές με την κρατική επιδότηση).
Διαφορετικές αλλά εξίσου εντυπωσιακές φιλοσοφίες ακολουθούν σε επίπεδο εμφάνισης τα δύο μοντέλα. Όπως και να το κάνουμε πάντως, το αμάξωμα του Honda e κερδίζει ξεκάθαρα τις εντυπώσεις, από την στιγμή που μιλάμε για ένα απόλυτα φρέσκο design. Το πρώτο ηλεκτρικό της ιαπωνικής εταιρείας δεν «πατά» σε κάποια συμβατική έκδοση, αλλά κάνει την πρεμιέρα του με έντονα ρετρό στοιχεία, catchy κυκλικού σχήματος φώτα, καθαρές γραμμές και στάνταρ γυάλινη πανοραμική επαφή.
Από την άλλη πλευρά, το e-208 είναι ουσιαστικά η ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς μικρού, «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2020» στην Ευρώπη. Η συγκεκριμένη «συγγένεια» συνεπάγεται και όλες τις μοντέρνες αλλά και κομψές σχεδιαστικές πινελιές, που έχουμε συναντήσει στις συμβατικές επιλογές, όπως για παράδειγμα τις έντονες ακμές που αποτυπώνουν την αναγκαία επιθετικότητα. Στον αντίποδα, διαφέρει στην απουσία απόληξης εξάτμισης και στην ιδιαίτερη σχεδίαση των ζαντών.
Ούτε μία, ούτε δύο αλλά πέντε οθόνες συναντά κανείς στο vintage ψηφιακό μωσαϊκό του Honda e.
Ούτε μία, ούτε δύο αλλά πέντε οθόνες συναντά κανείς στο vintage ψηφιακό μωσαϊκό του Honda e, ανοίγοντας τις πόρτες (με τις pop-out χειρολαβές). Οι δύο 6άρες οθόνες δεξιά και αριστερά του ταμπλό εξηγούν την απουσία εξωτερικών καθρεπτών, ενώ από εκεί και πέρα, υπάρχουν άλλες δύο προσαρμοζόμενες 12,3 ιντσών για το infotainment και μία κεντρική 8,8" ως πίνακας οργάνων. Στην ακριβότερη έκδοση Advance, δε, προσφέρεται και μία έκτη κάμερα στην θέση του κεντρικού καθρέπτη. Όσον αφορά την σχεδίαση του εσωτερικού, ευχάριστες εντυπώσεις αφήνει η «ξύλινη» φάσα, όπως και τα υπερ-ποιοτικά υλικά με αφρώδες υλικό και στιβαρή συναρμογή.
Ποιότητα που αγγίζει τα premium στάνταρ έχουμε στο e-208 με το δημοφιλές ψηφιακό πιλοτήριο i-Cockpit.Αντίστοιχα premium ποιότητα έχει και το Honda-e.
Ποιότητα που αγγίζει τα premium στάνταρ έχουμε και στο Peugeot e-208 με το δημοφιλές ψηφιακό πιλοτήριο i-Cockpit. Σε αυτό πρωταγωνιστούν το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι της γαλλικής φίρμας, ο τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με 3D effect, η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής και τα όμορφα μπουτόν της κεντρικής κονσόλας. Η εργονομία είναι μία παράμετρος η οποία εξυπηρετείται στο e-208, σε αντίθεση με το Honda e στο οποίο η εξοικείωση με το σύστημα infotainment θα πάρει λίγο χρόνο.
Ικανό να φιλοξενήσει με άνεση μία μέση οικογένεια είναι το Peugeot e-208 που υπερέχει στην πλειονότητα των χώρων συγκριτικά με το Honda e. Σημείο αναφοράς στην μεταξύ τους αντιπαράθεση ο σχεδόν διπλάσιος χώρος αποσκευών (311 λτ. έναντι 171 λτ.). Παράλληλα, υπερέχει επίσης σε πλάτος καμπίνας και «αέρα» για το κεφάλι στους πίσω επιβάτες, αξιοποιώντας και τις μεγαλύτερες διαστάσεις του. Περισσότερο χώρο για πόδια, εξασφαλίζει από την πλευρά του το ιαπωνικό μικρό.
Η μπαταρία των 35,5 kWh εξασφαλίζει στο Honda e περιορισμένη αυτονομία, γύρω στα 210 χλμ., σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις, 170 περίπου στην πράξη.
Η έκδοση Honda e Advance εξοπλίζεται με ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 154 ίππων και ροπής 315 Nm, το οποίο είναι και ισχυρότερο από τον ηλεκτροκινητήρα του Peugeot e-208 των 136 ίππων και 260 Nm ροπής. Βέβαια, λόγω της ηλεκτρικής φύσης των μοντέλων, αυτή η διαφορά ισχύος είναι ανεπαίσθητη με το ιαπωνικό μικρό να έχει ελαφρώς μόνο καλύτερες επιδόσεις από τον αντίπαλό του σε 0-100 χλμ./ώρα (8,1" έναντι 8,4'). Ισορροπία επικρατεί στις ρεπρίζ με το Honda e καλύτερο στην προσπέραση εντός πόλης στα 60-100 χλμ./ώρα και το e-208 στην εθνική οδό στα 80-120 χλμ./ώρα. Αμελητέες, τέλος, είναι οι διαφορές στην κατανάλωση, κάτι που ισχύει για κάθε ηλεκτρικό μοντέλο.
Το Peugeot e-208 έχει μεγαλύτερη αυτονομία που του εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση με μία φόρτιση περίπου στα 250 χλμ..
Η μεγαλύτερη μπαταρία του e-208 δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτό που πραγματικά έχει αξία σε ένα ηλεκτρικό, την αυτονομία. Το γαλλικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί περίπου 250 χλμ. με μία φόρτιση, σε αντίθεση με το Honda e που περιορίζεται στα 170 χλμ.. Εκτός αυτού, στο e-208 υπάρχει ενσωματωμένος on board charger 7,4 kW που σε ανώτερη έκδοση έχει ισχύ 11 kW, μέσω του οποίου εξασφαλίζεται ταχύτερη φόρτιση για μεγαλύτερη αυτονομία, και άρα οι χρόνοι φόρτισης είναι πιο σύντομοι σε έναν δημόσιο φορτιστή των 11/22 kW.
Βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του γαλλικού μικρού ο ισχυρότερος On Board charger για ταχύτερη φόρτιση σε Wallbox 11 kW (7,4 kW ο στάνταρ φορτιστής).
Αξιοποιώντας τον εξαρχής σχεδιασμό του ως ηλεκτρικό μοντέλο, το καλοζυγισμένο και πισωκίνητο Honda e δίνει μία αλά καρτ οδηγική αίσθηση.
Και τα δύο ηλεκτρικά είναι σε θέση να κινηθούν με ευκολία και ευελιξία εντός πόλης. Το αποκλειστικά σχεδιασμένο ως ηλεκτρικό Honda e είναι καλοζυγισμένο, με κίνηση στους πίσω τροχούς και ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον σε όλους άξονες. Είναι πιο ευχάριστο οδηγικά σε σχέση με το 208, εκμεταλλεύεται τα αυξημένα μετατρόχιά του και δίνει μία αλά καρτ οδηγική αίσθηση. Κορυφαίος επίσης είναι κύκλος στροφής που κάνει τους επιτόπιους ελιγμούς παιχνιδάκι, μοναδική ένσταση μόνο ο αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος σε μεγάλες ταχύτητες.
Σβέλτο και με σπορτίφ προσανατολισμό, το e-208 έχει αυξημένα όρια πρόσφυσης χάρη στην σφιχτή του ανάρτηση.
Σβέλτο από την άλλη με σπορτίφ προσανατολισμό είναι και το e-208. Με εγγύηση την ευχάριστη οδική συμπεριφορά των συμβατικών εκδόσεων, το ηλεκτρικό των Γάλλων διαχειρίζεται το επιπλέον βάρος του με τη διαφορετική ρύθμιση του πλαισίου και δομικές ενισχύσεις στα υποπλαίσια. Με την σφιχτή του ανάρτηση υπάρχουν αυξημένα όρια πρόσφυσης και παράλληλα σχετική άνεση κίνησης πάνω από τις λακκούβες, την ώρα που η υψηλή ποιότητα κύλισης δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Το Honda e προτάσσει την μοντέρνα εμφάνιση, την super τεχνολογικά εξοπλισμένη καμπίνα και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά.
Τα μικρά ηλεκτρικά θα αποτελέσουν τη λύση στο πρόβλημα για καθαρές μετακινήσεις εντός πόλης, και τα Honda e και Peugeot e-208 εγγυώνται την απαραίτητη ευελιξία και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Από εκεί και πέρα, το Honda e προτάσσει την μοντέρνα εμφάνιση, την super τεχνολογικά εξοπλισμένη καμπίνα και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά, ενώ το e-208 κερδίζει σε χώρους, αρχική τιμή εκκίνησης αλλά και αυτονομία. Έτσι, ορθολογικά έχει ένα προβάδισμα, αν και η καρδιά μας χτυπάει για τη διαφορετικότητα του ιαπωνικού μίνι.
Το e-208 κερδίζει σε χώρους, αρχική τιμή εκκίνησης αλλά και αυτονομία.